Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ABS, als dat niet werkt,
werkt je snelheidsmeter niet.
Toerenteller die danst is meestal een van de toerentalsensoren.
Uitval word vaak dan ook veroorzaakt door de toerental sensoren.
Of egr klep die open blijft staan.
Helaas dan gewoon aircopomp eraf halen, want je moet compleet ander kachelhuis hebben om dat werkent te krijgen en een hoop leidingen.
Kabelboom van je huidige motor overzetten en dan past je ecu gewoon.Rij maar een keer bij wim v6 langs.
er zijn astra g modellen waarbij die van een x16xel de kat en voorpijp onder de auto hang maar dat zijn de eerste en deze past plug and play, maar heb deze nooit echt gepast. Maar middendemper is gelijk van de x16xel en de z16xe
Even naar klein gunnikebroek geweest een een carterpan van een zafira gehaald past wel perfect. Flink wat vloeibare pakking ertussen.
Waarom hebben ze die van de z18xe met vloeibare pakking zonder pakking gemaakt en die van een Z16XE gewoon met een rubbere?.
Helaas is die rubber verzonken inde pan anders had ik die gebruikt.Maargoed al met al denk ik weer opgelost!.
Helaas carterpan van de Z14XE, Z16XE, X16XEL enz. past niet is net te ondiep voor de aanzuigbuis.
Dus nu opzoek naar een van de Z18XE.Als het een opel is kun je de dealer het chassis nummer laten opzoeken in epc. Vervolgens kan men kijken hoe deze besteld is in de fabriek.
Waar die is geproduceerd, welke opties en welk land die is uitgeleverd.Als je het niet vervangt zal je motor niet lang meer leven. Dus ja vervangen is zeker aan te raden. Kosten zijn iets meer dan een distributie riem.
Ja dat snap ik en dat is het antwoord. Je kiest astra J ip merriva B.
Ik heb gewoon een spagettie voor een x16xe en dat past. Enkel je moet een katalysator hebben voor de apk.
Ofwel dan moet je zelf kat en je voorpijp passend maken.die bout moet zeer vast weet niet precies hoeveel nm maar meer dan 150 dacht ik. en met loctite of dergelijke.
Distributie controleren, wellicht gebroken of eraf gelopen.
Vooruit betekend voor honderprocent dat je krukas draaid. Vliegwiel zit daarop. Dus je krkaspoelie zat niet goed vast. Of krukas gebroken maar dat heb ik nog nooit gezien.
Je krkaspoelie draaid dus niet. Dus die zal wel niet goed vast hebben gezeten. En dan gaat de krukas wel degelijk rond alleen de poeli en nokkenassen niet. En dan heb je zeker Kromme kleppen en deuk in je Züigers. Horen altijd te draaien bij starten eerste keer dat die het niet doen distributie controleren. En oplossen en niet meer starten.
Carterpan is er inmiddels onderuit. Makkelijkste zal zijn subframe eronderuit. Wat ik gedaan heb is de ruimte die ik had benut om de aanzuigbuis los te draaien en dan kan de pan er zo onderuit. Het gat in de oliespatplaat zit eigenlijk net niet helmaal goed waardoor je dus aan de olieaanzuigzeef blijft hangen met de carterpan.
Blijkt aan de binnenzeide helaas dat de carterpan al eens gelast is. Dus nu maar een andere gezocht op marktplaats.
Gezien er bij de z18xe geen fatsoenlijke pakking voor is. Een gezocht van een z16xe carterpan ik hoop dat deze past. Als ik goed kijk kom ik enkel in de problemen met de oliepeilstok. De buis waarin de stok zit loopt bij de z18xe helmaal door en bij de z16xe niet. Tevens is hiervoor wel een pakking te krijgen. (hou niet van dat geklooi met vloeibare pakking).
Vanmiddag caterpan ophalen dus ik laat wel weten of het past. Ik heb tevens de spatplaat aangepast zodat het cater er in de toekomst gewoon recht onderuit kan zonder aan de zeef te blijven steken.
@formule10 wrote:
Bijna!
Ik heb een Astra G Z1.6XE uit (december) 2001. Mooi felgroen kleurtje, ben er trots op. Problemen zijn enerzijds dat ik niet kan parkeren en anderzijds dat het motormanagementsysteem volgens de Opel garage defect is. Dat is voor mij nu een reden om verder te kijken want 1300 euro is me net iets te veel, zeker omdat er toch altijd wel wat kapot lijkt te zijn of te gaan. Maar een Opel Astra is en blijft m’n favoriet! :thumb
Motormanagement, defect komt nu niet zo heel vaak voor bij een z16xe,
2e hands ecu uitgeleerd voor minder dan 300 euro.Elke auto van 10 jaar oud heeft onderhoud nodig en gaat wat aan stuk, dus als je dat niet wil een nieuwere kopen.
Ik heb ook een astra G met Z16XE, prima auto motorisch vrij weinig aan gehad op egr en dynamo na.
ECU is ook defect geweest, maar de veroorzaker was dynamo heeft overgeladen.
Refurbishd ecu gekocht en rijden maar. (natuurlijk wel eerst inleren)
Je kunt gewoon de laatste 2010 china clone gebruiken.
En dan handmatig de Astra J kiezen en het desbetreffende motortype of andere dingen die je wil uitlezen.Uitlezen en kijken wat de storing is.
Zonder uitlezen zou ik zeggen dat dan waarschijnlijk je temperatuursensor stuk is.De vraag is als de riem er nog opligt, zijn er dan tanden af?
Heb je nadat die gestopt is geprobeerd te starten met de startmotor?
Zoja als die helmaal niet rond gaat is mischien handig om eens met de hand de krukas rond te draaien.
Lukt dit niet moet er wat zijn wat hem tegenhoud, maar zolang de riem niet versprongen is of gebroken.
Waterpomp gaat meestal toch echt wel nog rond lastig maar hij gaat.24 augustus 2013 om 18:27 In reactie op: mijn Opel Astra GTC enjoy 1.6 wil soms niet starten? #18169351In de vroege astra h modellen dient er soms ook een andere sim module geplaatst te worden.
24 augustus 2013 om 18:24 In reactie op: Nieuwe accu in laten zetten en nog niet fatsoenlijk starten #18169422Dynamo ook gecontroleerd? Met draaiende motor wat is dan het voltage?
Easytronic is een handbal met schakelrobot als waren. Vaak moet deze worden afgesteld als dit soort problemen ontstaan. Helaas moet dit regelmatig herhaald worden als dit euvel eenmaal begint.
24 augustus 2013 om 07:17 In reactie op: koppeling intrappen valt terug in de toeren (koude motor) #18168162Zit er veel sludge aan de oliedop?
Anders klepdeksel demonteren en reinigen met remreiniger vaak probleem dan opgelost.Verder zou ik geen x18xe1 kopen maar altijd een z18xe. Meer vermogen en minder vaak defecte ecu. Er zijn wel vele uitvoeringen, bertone zijn ze allemaal. Ik zou kiezen voor luxe ofwel minimaal airco en elektrische spiegels. Veel voorkomend is blaasjes aan de wielbanden, onder de strip op de achterbleef en roestende strips van de raam rubbers. Verder kwaaltjes zoals elke Astra g. Stabi stangen die gaan kraken en dof wordende koplampen bijvoorbeeld.
Met Zaïre hier wordt zelfs 700 km gehaald met 1.8. Zelf met flink gekietelde 1.6 haalbaar hier. Verbruik ligt grotendeels aan het soort km en rijstijl. Stad verbruikt vaak veel meer dan snelweg.
-
AuteurBerichten