Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Warme motoren mag je in iedergeval echt flink wel doortrekken. Zeker de x20xer altijd laag in toeren rijden zal toch echt wel op den duur vermogen gaan kosten. Als ze warm zijn kun je met bijna elke motor gooien en smijten om het zo maar te zeggen zonder dat ze ervan stuk gaan.
@Dominic wrote:
denk t.. haha..
ik let er al niet meer op.. raak je wel aan gewent ;)
Toch mag een tigra twintop hier geen last van hebben.
Enkel de tigra a heef dit probleem.Nokken hebben vrij weinig kans op ratelen in iedergeval. Meestal zijn ze het niet allemaal dus dan zou ik gewoon even een voor een de boegiekabel loshalen pas op schokken. Meestal zijn het niet alle lagers maar maar één die gaat ratelen. Dan hoor je vanzelf welke het is.
Zeg maar zodat die op 3 cylinders loopt.Kun je eens zelfde filmpje maken met gewoon konstant gas op 2000 en 2500 toeren in plaats van gasgeven.
Het klinkt mij meer als drijfstanglagers die versleten zijn.Bak nogsteeds niet goed afgesteld. Heel eerlijk ik zou hem de deur uit doen en een volautomaat kopen. De semi automaatbakken als je daar eenmaal problemen mee krijgt blijft het een gedoe. Todat je hem ombouwt tot manueel.
Of je moet een specialist vinden die je kan verzekeren dat zij het oplossen.
Wist niet meer wat de naam van het spul was maar wel de laatste post in het topic dus heb even voor je gezocht.
Oja als die echt verbruikt omdat die afgetrapt is gaat dit natuurlijk ook niet werken.
De Smalblockmotortjes van de wat oudere genereatie vul ik allemaal met 15W40 Volsyntheet als ze olie gaan gebruiken. En dan word het minder of zelfs tot helmaal niets.
Anders zwert hier ook nog een topic rond over een wondermiddeltje, maar geen idee in hoeverre dat werkt. En wat het doet.
En als je utileest tijdens rijden geeft de lamda dan rich of lean?
Bij inhouden dan, over het algemeen scommelt het.de ECU is gelijk aan de Z16XE, egr kan gewoon afgedopt worden zonder storingen.
31 augustus 2013 om 05:44 In reactie op: Gas blijft "hangen" tussen het schakelen (Vectra B met Z18XE #18115744Dat het toerental zo hoog blijft staan is toch niet normaal? Als je koppeling in trapt? Ik denk dat je motor ergens net wat valse lukt trekt en daardoor niet helemaal terug zakt.
Is het enkel in de 5e en 6e versnellings. Als je gas los laat en weer flink gas geeft gaat je pook dan hevig schudden?
Want in dat geval bak aan het overleiden.Koop wel een bekend merk waterpomp, al meerder hier op het forum met een onbekend fuki joeki merk kapot gelopen.
Bij het opstarten van windows 7 de f8 toets aantal keren indrukken. En dan in het keuzen menu kiezen voor unsignd drivers of iets wat hierop lijkt. En dan kun je de driver instaleren en gebruiken.
moet je wel iedere keer doen om het te kunnen gebruiken.
31 augustus 2013 om 05:18 In reactie op: Andere versnellingbak gemonteerd geen vemogen op de wielen. #18170446Drukgroep, of druklager kan ook niet goed zijn. Wat was de reden om de bak te vervangen?
Inderdaad, de x16xel, z16xe, x16xe motoren zijn vrij goed te doen om daar zo rond de 150 pk uit te krijgen.
Kot wel nodige centen en tijd, maar ongeblazen tot 150 of hoger gaat vrij goed.Als je zegt het komt van de aandrijfasvandaan denk ik eerder aan de versnellingsbak, en hierin piept meestal niet veel maar ratelt het eerder.
Als het piept zou ik denken aan het druklager. Is het toevallig de korte aandrijfas waar het lijkt te piepen? En is het minder of weg bij intrappen koppeling?Als je uitleest heb je al eens gekeken naar de percentages van het gaspedaal? Lopen die mooi gelijk op?
Het werkt wel degelijk. Enkel is het rendement niet zo heel groot, maar je kunt er toch wel wat liters benzine mee besparen op de manier zoals tijgertje het heeft.
Over De toeren hoef je je niet druk te maken. Zuinig op de snelweg zou ik zeggen. Corsa Of Astra isizu diesel. Is die ook nog betrouwbaar.
Maar in de astra is de Z16SE(erg betrouwbaar) ook erg zuinig op snelweg km. En in de corsa C bijvoorbeeld de GSi en de Z14XE ook vrij zuinig op snelweg km.Laat er maar niet meer mee rijden.
Klinkt als waterpomp kapot.
Dus word waterpomp + distributie vervangen.
29 augustus 2013 om 07:18 In reactie op: overdreven roken + gek geluid dumpvalve Astra G met LEH #18170244Haal de bumpvalve er maar tussen uit. Loopt die stuk beter van.
@Rickskes wrote:
Gespot Woensel, Eindhoven 0:30uur
Volgens mij had hij hiervoor een Opel Vectra GTS (3.2?) stond altijd op de zelfde plek, en aangezien ik die niet meer zie :jerry



En een soort van Dion87 gespot;
van het weekend langs geweest om naar zijn OPC2 bumpert te kijken

Denk dat het 18″ is gezien dat er zo bij mij uitzag:

Het kan ook aan het gas systeem liggen, de meeste starten op benzine maar schakelen vrij snel over. Inhouder kan best veel zijn, maar zou eerst zorgen dat die niet meer overschakelt en kijken of je op benzine hetzelfde probleem hebt. Bobine testen kun je het beste gewoon doen door een andere te monteren. Inhouden kan ook zijn dat die gewoon te weinig brandstof krijgt op benzine en of lpg. De z18xe heeft ook een luchtmassameter welke wel eens roet in het eten kan gooien. Makkelijkste is met uitleesapperatuur kijken wat de waardes zijn van de sensoren.
Stad en snelweg km maaken heel veel verschil in verbruik. @wim onz ezaf draaid ongeveer 3400 toeren bij de 120 en dan is die toch echt nog niet erg onzuinig.
-
AuteurBerichten