Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Immitatie teller unit zou ik sterk afraden bij de corsa D in verbant met eventuele vreemde problemen met canbus.
Glas in immitatie is geen probleem.4 september 2013 om 17:40 In reactie op: Opel Tigra 1.4 16v. wat voor autocross? + voorstellen. #18171858Veel opel modellen delen onderdelen. Zeker als het om de motoren gaat.
De tigra en corsa delen niet enkel motor maar ook achteras stuurinrichting en dergelijke.Opel onderdelen zijn vrij makkelijk te krijgen, enkel goedkoop is opel niet tenzij je ze op de sloop haalt natuurlijk.
Inderdaad enkel de corsa d in het lijst je heeft maar op 3 punten. Die mist de voorste motorsteun.
Rood is + Bruin is Massa.
Heb je een opcom?
Dan kun je daarmee testen of het klopt kun je het relais gewoon inschakelen.
De koelvin / aircopomp gaan ook niet aan wanneer de druk te laag is ofwel hij bijgevuld moet worden.
Wanneer de aircopompspoel defect is gaat deze ook niet aan. Dus ik zou eerst controleren
of de aircopompspoel niet defect is of dat het systeem gevuld moet worden.Ook kun je in de opcom de druk zien en de aircopomp aan en uitschakelen om dit te testen.
Bij contact aan uit is het weg dus lijkt me niet dat dat het is. Ik zou denken dat die aan het regenereren is.
Gaan er ook geen lampjes branden?Haal de stekker van je luchtmassameter eens los en kijk eens wat hij dan doet?
Je kunt in iedergeval gewoon 4×100 behouden heb ik ook en ik heb zelfs 267mm schijven (merriva) ipv 240
Die passen ook op de corsa C achteras. Met adapterplaten van de merriva, zafira of astra met 5×110.
Klauwen zijn ook gewoon uitwisselbaar. Je achteras die van de corsa c is iets breder. Maar ik zou de achteras demonteren.
Een corsa C as aanschaffen en deze dan wat breder maken door er xx mm dikke plaatjes met gaten voor je wielnaven erop te lassen.meestal zit er dan een scheurtje in jeklepdeksel
@Fearless wrote:
Sommige Jappen hebben 4 steunen/rubbers. Voor en achter onder plus aan bak en distributie kant.
Ik denk dat als je een rubber op je voorbalk maakt met een steun naar de bak dat ook al een verbetering is als je niet wil gietenDe Astra G, H, J, Corsa C, D Zafira A, B en C hebben dit ook 4 steunen links rechts en voor en achter.
En daar heb je nogsteeds het probleem dat de motor kantelt. De voorste steun pu erin of powerflex maakt veel verschil, maar nogsteeds is het goed te merken dat het kantelt.Ik zou eerst de stuurkogel controleren, maar heb ook al meerdere gezien waarbij de complete stuurinrichting vervangen werd omdat het een bekend probleem zou zijn en er modificatie voor was.
2 september 2013 om 21:03 In reactie op: Meriva A 2005 elektrische ramen sluiten niet bij afsluiten #18170806Meriva A kent deze optie enkel als deze is uitgevoerd met af fabriek alarm.
Die steun van jou is dat eigenlijk een extra motorsteun bevestigd enkel aan de diskant?
Die rubber machine blokken zijn niet echt bestand tegen trekkrachten. Wel tegen trillingen en duw krachten, maar heb ik geprobeerd was niet zon succes. Ik rijd nu met zelfbouw steun aan de distributie zijde:
En een powerflex insert bij de voorzijde. en dat rijd super, wel wat meer trilling maar niet ernstig veel.
Denk niet dat roesten door de kracht komt op de carrosserie, maar eerder door het beschadigen van de carrosserie bij loshalen en monteren.
De kracht op de carrosserie veranderd ook niet. Bij rubber heeft het meer te verduren want bij optrekken schokt/duwt het vrij hard ineens, bij starre steun juist niet meer. En bij constante snelheid heb je vrijwel geen verschil in krachten op de carrosserie.Oke ik snap wat je bedoeld, maar de meeste die ik zie altijd zijn van die mensen die volgensmij denken ik heb zon dure auto dat richtingaangeven en gasgeven gaat vanzelf. En dan rijd je daarachter en dan zie ik ze zitten te bellen of scheren of wat dan ook.
En blijven ze vrolijk linksrijden omdat ze nog niet klaar zijn met bellen of scheren.
En dan kijk ik in mn spiegels en zit er eentje zo ongeveer 30 cm van mn bumper af. daar kan ik dus echt niet tegen. Dan ga ik zoiezo meer afstand dan nodig zodat die achter mij niet in mijn auto parkeert als ik op de rem moet voor wat dan ook.
En vaak zijn het toch vrij veel vag rijders of eerder gezegt van die mensen in pak en stropdas die asociaal rijden.
Ze hebben vaak of tijd genoeg of tijd tekort (eerder vertrekken soms verstandig denk ik dan)Heel eerlijk. Als er een bord staat dat je 130 mag. En jij rijd 160 voor mij rijd iedereen 130 en jij komt aanrijden en gaat dan aan mijn bumper hangen. Ben je bij mij toch ook aan het verkeerde adres. Dan ga ik 120 rijden of 80 net voor een vrachtwagen zodat jij erlangs rijd.
Omdat je als bestuurder rekening moet houden met dat andere mensen bijvoorbeeld aan het inhalen zijn en niet harder dan 130 rijden als zij een vrachtwagen inhalen. Als jij dan komt met een snelheid van 160 en zij zijn nog aan het inhalen hoeven ze niet terug tussen de vrachtwagens. Dan laat ze gewoon even todat ze de rits die ze voorbij willen voorbij en ga daarna weer lekker 160 rijden.
Maar iemand vooruit duwen is gewoonweg asso en iritant. Zeker als de voorganger zelfs niet naar voren kan dan ga ik gewoon 80 naast de vrachtwagen rijden. Todat er afstand komt en dan ga ik weer netje 130 of harder rijden.
F23 is vele Malé beter dan de m32
Zou ik denken aan de bobine welke af en toe overslaat.
2 september 2013 om 16:01 In reactie op: Motorswap van X10XE naar X16XE / Wat moet ik aanpassen? #18171470Motorsteunen
Ecu pak er eenzonder startonderbreker.
Voor remmen
Spruitstuk
Voorpijp
Versnellingsbak
Assen zijn uitwisselbaar
Omkeren
Wielophanging is niet nodig
Teller inderdaad wel hij werkt wel maar geeft teveel aan.
Brandstofpomp
Brandstof retour leidingWord in sommige gevallen gebruikt voor navigatie en telefoon.
jup die inderdaad.
crazyleds.uk deze heeft haakse leds dat zijn de leds die je nodig hebt. Verstandig is om hem eerst open te maken voordat je besteld kun je ze tellen.
Openhalen is geen probleem is gewoon geklikt allemaal. Solderen is erg lasting omdat je heel weinig plaats hebt naast het lcd display waar de leds zitten.
Lees eens uit met opcom. Kan zijn teller kapot, abs ecu kapot, abs sensor kapot. Wat ook nog zou kunnen is dat je de kabel voor snelheidsafhankelijk geluid van de radio ergens aan hebt hangen wat storing veroorzaakt.
Zijn geen exacte waardes, maar je ziet wel wanneer het niet klopt als je gas gaat geven of gaat rijden.
slechte kwaliteit fotos maar dit is dan het resultaat:


-
AuteurBerichten
