Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zou gewoon preventief je dynamo vervangen.
@dion87 wrote:
Op je laatste foto lijkt het alsof je tankje helemaal vol zit :jerry
tja ik heb er over het algemeen geen problemen mee, ook voor het eerst dat ik het zie.
maar misschien lijkt het maar zo.heb in elk geval geen probleem met oververhitten, aangezien ik me fans geschakeld heb
Te vol heeft niet zo zeer met overhitten te maken, maar warm water zet uit. Dus als er teveel in zit heeft het minder ruimte en word er meer / sneller druk opgebouwd.
Ik neem aan dat je nu dus ook navigatie en dergelijke hebt? Als dat zo is is het niet zo heel moeilijk en is het kleurenscherm gewoon te wisselen zonder al te veel poespas. In een aantal gevallen moet je dan nog wel een andere kabel tussen de radio en cid monteren.
De nummers staan op je bobine. is inderdaad 1,3,4,2
@master24 wrote:
zt met een prombleem me diesel als ik rem gaat soms me olielampje branden maar er zit genoeg in wie o wie
vervang zelf de sensor olie druk morgen ………
Zowel rem al motorolie gecontroleerd?
De vraag is als dat gebeurd ga je dan rechtdoor of nogsteeds rechtsaf? Als je nogsteeds rechtsaf gaat is hij nogsteeds niet goed uitgelijnd.
Dat zou ook nog een optie zijn inderdaad.
10 september 2013 om 19:19 In reactie op: Tikkende Nokkenas, bij 4000toeren check engine en inhouden #18172890Probleem zit hem meestal dan ook niet in de injectoren, maar bougies, bougiekabel of bobine.
Tikken is uitgesleten nokkenas.10 september 2013 om 16:51 In reactie op: motorkarakter van een 1.4XEP (twinport) tov. de 1.4XE. #18172867Koppel van de twinports komt eerder vrij. Het open dicht schakelen van de klep word niet echt bij een vast toeren tal geregeld. Het is afhankelijk van het toerental en de positie van je gaspedaal.
Of defecte lampjes en of spanningsdip door starten of slechte dynamo geven ook dit soort problemen.
Hoge compressie zuigers win je redelijk wat vermogen mee, reken er wel op dat hoe hoger de compressie word hoe hoger dat je hem stationair moet laten lopen om te zorgen dat die niet af slaat. Tevens word het starten dan ook wat moeilijker voor je startmotor.
Compressie van 12,5 en scherpere nokken dan word file rijden geen pretje meer. Hou daar wel rekening mee.
Ook als ze geen draairichting hebben zou ik de banden aan dezelfde kant houden.
EGR schoonmaken, maar mischien is die wel afgedopt. Krijg je ook deze melding.
Andere melding is je stappenmotor, even schoonmaken.Vooraf goed controleren of je nokken niets raken, met de hand draaien. Ik dacht namelijk dat je in sommige gevallen de markeringen op je nokkenaswielen net wat anders moet lezen.
Dynamo’s van de X20XEV, X16XEL, X16XE, C16XE X18XE C18XEL Z16XE, Z18XE, X18XE1, Z14XE, X14XE, C20XE passen allemaal.
Vast nog wel meer benzine motoren waarvan ze passen. Bij sommige zul je de poelie van je huidige over moeten zetten.De Z16SE gromen allemaal bij volgas ook met orgineel uitlaat. Vind ze zelf ook redelijk lekker / sportief klinken bij volgas.
de kat zit aan het spruitstuk. Flex stuk zit aan de voorpijp. Dus zit niet aan de kat bij deze motoren.
die van de C16XE passen er ook nog in. Die leveren het meeste vermogen op.
die van een X16XE, Z16XE, X14XE, Z18XE, X18XE1 zijn uitwisselbaar.
Je hebt vermoedelijk een massa of vocht probleem. In de richting van je bobine, bougies of bougiekabels.
Als de oude kabels scheurtjes hebben en het word vochtig ook zonder zal de stroom eraf lopen waardoor er minder stroom
bij de bougies komt. Als die droog is zal je hier een stuk minder last van hebben.Massa is het carrosserie / negatieve pool van de accu. Je zou eens kunnen proberen een extra massa naar je motorblok te leggen en naar de bobine/ontsteking.
Aanpassen valt wel mee, Remmen, Motorsteunen en bak kun je gewoon zo laten.
pak je ene c16nz of een x16szr kun je je ecu zelfs behouden bij de x16szr moet je wel kabelboom overzetten van je c14nz.@Silver wrote:
Ik heb zelf een Z16SE, is wel een fijn motortje maar wel traag, die 84pk is eigelijk te weinig, zeker voor een station.
wel zuinig idd.
nokkenas is bij mij ook al vervangen.
gebruikt ook wel wat olie moet ik zeggen.Hij reed voor heen een x16szr de z16se heeft een stuk meer pit.
En ondanks die pk’s die hier voor de deur staan met een z16se is toch echt goed mee te rijden en snel ook.
Je moet alleen de versnellingsbak gebruiken.En gebruikt geen druppel.
Octaan booster heeft zin als je met hoge compressie gaat rijden of hoge turbodruk, anders zul je er niet veel vermogen door winnen.
2e lamda is ter controle van de kat maar verandert niets in het motor management daarvoor is de 1ste lamda. Dus in princiepe zal dit niet het probleem zijn. Denk eerder dat je bobine of luchtmassameter dit probleem veroorzaakt.
als hij echt niet lekt ook niet in de auto. Verbruikt die het dus dan zou ik denken dat je toch een lek hebt richting de cylinder.
-
AuteurBerichten