Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@GRLWBNL wrote:
@Haasje17 wrote:
In veel gevallen is de bobine stuk. Deze vervangen is de oplossing. Wellicht eerst bougies controleren.
Ik ga er vanuit dat je alleen de titel gelezen hebt…
Had de dealer bobine op vooraad? Zoja gewoon nog eens vervangen of ruilen. want ik heb al meerdere keren meegemaakt dat je gewoon een defect exemplaar kreeg wat ze op de plank hadden liggen wat al eens eerder was terug gekomen.
Anders zou ik zeggen hij ruikt naar benzine als de injector lekt en een straal in plaats van nevelt ruik je het ook en loopt die ook niet goed.
Dat is je arico afvoer, de airco condensor zit vrijwel naast de radiator in het kachelhuis.
Ik heb dit ook eens gehad, bij mij was het pijpje gebroken.
Het afvoerpijpje is namelijk vrij lang een 10 cm en zit in je kachelhuis geschoven. Als deze is gescheurt of gebroken lekt daar water doorheen.
Zit vast met 2 torx schroeven even losdraaien controleren. En daarna even vastzetten wat kit aan het eind van het pijpje doen zodat die ook niet tussen het kachelhuis en het pijpje kan lekken.Afdekplaat? In princiepe zie je waar je stuurbekrachtegingspomp zit. Ergens schakel stang of mischien ookw el kabels uitkomen. Daaronder zit een haaks tuitje.
Dat tuitje is de afvoer. Is een rubber bochtje.24 september 2013 om 15:08 In reactie op: Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ?? #18175220Ik zet altijd de zuiger waarvan ze vervangen moeten bovenin doe ik die eerst daarna verder draaien en zo verder.
snelheid = Wielomtrek x Motortoerental / Versn.Ratio x Diff.Ratio
F16, F18, F20 is geen appels met peren vergelijken.
Close Ratio en Wide Ratio. En dat staat niet per defenitie voor korte of lange bak.
Ook als je de F16 Pakt is er een CR3,55 en een WR4,19 en nog vele smaken meer.
wat de uiteindelijke omwetingelingen word is toch echt afhankelijk van je eindverbrenging (diffrentieel) en je overbrenging per versnelling.
Als je aanbouwdelen kabelboom sensoren en inlaatspruitstuk en uitlaatspruitstuk over zet. Gaat het wel maar is wel extra werk.
@theunm wrote:
denk dat je eerder in de richting toepassing moet denken als rijstijl.
denk dat deze jongen in de cross rijdt en aan het einde van het rechtestuk en probleem heeft
of nog net iets harder wil.en als je veel op de snelweg rijdt wil je graag minder toeren maken = wr
ga maar eens in 4 rijden ipv 5 op de snelweg dan weet jij gelijk het verschil tussen een cr en een wrToch wil het niet zeggen dat een wr per definitie langer is dan een cr.
Als de eindoverbrenging Een F16CR3,55 is namelijk langer dan een F18WR3,94zit onder je schakelstang
24 september 2013 om 03:23 In reactie op: Welke remschijven en remblokken hebben jullie op je OPC? #18175316Ik gebruik gewoon de orginele schijven en blokken. En dat remt prima, je kunt ook preformance blokken van ferodo (sport of preformance blokken en schijven monteren (remmen wat beter). Bosch blokken en schijven zijn vergelijkbaar met orgineel. Brembo zou ik niet kiezen, vele denken de naam dat moet super zijn, maar dan moet je echt voor de duurdere brembo blokken en schijven gaan om beter te krijgen dan orgineel. Ik vind zelf de goedkopere zelfs gewoon niet goed.
De stuurbekrachtegingspomp is niet het enige wat bij de stuurbekrachteging hoort. Is ook geen snelheidsafhankelijke bekrachteging.
Op moment dat de pomp het niet doet sta je nogsteeds de olie te verplaatsen als je stuurt enkel word je er niet meer bij geholpen.24 september 2013 om 03:02 In reactie op: Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ?? #18175211Kop hoeft er niet perse af. Dus kopbouten en koppakking kun je gewoon laten zitten.
Turbo heb ik niet meegerekend.
En als het enkel lagers, zuigerveren honen en kop revisie zonder turbo moet je echt wel onder de 700 euro kunnen blijven als je verder veel zelf doet. Zelfs de onderdelen zoals lagers, drijfstangbouten kopbouten enz. zijn vaak duurder dan het honen, vlakken en dergelijke. Complete revisie is wel vrij duur als je zelf niks doet.
Kan nogsteeds je stuurbekrachteging zijn omdat je nogsteeds deze stuurt, denk dat daar een hapering zit.
Of een van je stuurkogels zit veel speling op. Heb je ook je veren en schokbrekers gecontroleerd?Denk dat je spanner nu echt op zijn einde is. De kans is groot dat hij over gaat springen als je nu veel gaat rijden. Of dat die al versprongen is gaat die ook meer herrie maken.
Mocht je de verhoudingen willen weten kijk even op opel-infos.de
23 september 2013 om 18:01 In reactie op: Hoeveel PK heeft een 1.6 8v SI en wat zijn de verschillen #18175272Nee, je kunt de aanbouwdelen gebruiken van een smallblock in een G enkel aansturing zal lastig worden. Je zult je kabelboom moeten aanpassen om de ecu uit een corsa te gebruiken.
Als je orginele wielen, achterlichten, en gril erin zet heb je in iedergeval wel kans dan een liefhebber hem wil kopen als orginele corsa b gsi, maar zo is die in onderdelen en gheel niet heel veel meer waard dan een andere sloopauto. En ben ik bang dat je blij mag zijn als je er nog 1000 euro voor krijgt in onderdelen of zijn geheel.
Toch zijn er redelijk wat verschillen die ik niet zou snappen als je zon auto koopt en dan zou omkatten.
Waarom zou je er andere gordels inzetten?
Waarom zou je er een ander open filter inzetten?
Waarom zou je er weer een vloertje in leggen?
De witte sticker boven de vlag is een andere?
Lak lijkt veel meer verkleurde en slechte plekken te hebben?23 september 2013 om 10:09 In reactie op: kan je in een astra G 1.6 8V een 1.8 8V motorblok inleggen? #18175166Als je versnellingsbak en aanbouwdelen van een Z20LET, X20XEV gebruikt dan kan dat.
Enkel gaat het heel lastig worden met omkeuren omdat je auto ook aan emissie eisen zal moeten voldoen.
Versnellingsbak van een X20XEV, Z20LET en motorsteunen van de Let of XEV aircosteun van de LET of X20XEV.
En krukaspoelie van een X20XEV, Z20LET kun je je airco behouden. Ofwel een F18, F23 of M32 Bak.
Koppeling / drukgroup / vliegwiel van de x20xev gebruiken of let.Even voor de topic starter. Het filter maakt een wat mooiere brom, vermogen erop winnen zul je niet doen eerder verliezen.
Wim, Corsaboy en Ik spreken uit ervaring / testen en ja op een rollerbank.
Kortom, het vermogen winst / verlies is niet heel groot, maar daarvoor is het niet interessant.
Dus enkel voor het geluid.Voor andere doe hier je voordeel mee. Wil je meer geluid vooral doen, voor vermogen winst is het niet interessant, levert geen winst op en meestal verlies.
En niet enkel wij hebben het getest:
[youtube:19dkr57i]http://www.youtube.com/watch?v=gCi2yo4UqPI[/youtube:19dkr57i]Benzine filter verkeerdom?
Vraag me af wie bij UT dit heeft gezegd, ik ben daar meerdere malen op de bank geweest met verschilllende aanpassingen. Jah ik heb het op de bank getest. Zijn meerdere runs achter elkaar geweest, en heb enkel van die met het meeste vermogen een uitdraai. Maar verschillen van filters is meerendeels negatief in plaats van postitief op de testbank. De lengte van het inlaattraject maakt dan nog wel verschil in vermogenskromme en waar het koppel inkomt en hoe hoog het koppel is.
Is zover ik weet niet los te krijgen alleen compleet bij de plank en dat geld ook voor dat pennetje aan de rechter kant.
Op ebay zoeken kun je ze meestal wel vinden, maar ik zou ff naar de sloop rijden en het daar van een auto afschroeven. -
AuteurBerichten