Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Verlengsnoer wrote:
Opel Astra G
BJ: 98
Motor: 1.6 16v (x16xel)
KM Stand: 327000gekocht op 285 000 kms
Had met spoed een andere auto nodig, aangezien iemand blijkbaar levensmoe was en met ik weet niet zon harde klap tegen met auto aangereden was.
En deze stond me kwa prijs aan, was dichtbij en op LPG, want voor de km’s die ik toen reed kon benzine niet meer uit. nu staat hij meer stil
En 1e half jaar na aankoop probleemloos door de keuring etc
naja sinds dien tm nu, elke maand staan hij bij de garage voor dingen te vervangen, die auto heeft me al bijna 4000 euro gekost is 2 jaar tijd aan onderhoud :(Niet zo gek toch met deze km stamd
Forte motor flush is prima spul. Hier gebruikt zelfs de opel dealer het bij verversen van de olie bij een beurt.
Nee dat tikken is meestal versleten nokkenasje, maar daarvan gaat die niet eerder in de begrenzer of je distributie timing verlopen.
Je kunt zelf ook controleren. Distributiekap eraf. en dan met de hand (rechtsom draaien) todat de merktekens goed staan. Komen ze niet goed te staan (nauwkeuring controleren want 1 tand kan al problemen veroorzaken) is dat je probleem anders. Sensor vervangen.Tikken wat ophoud na een tijdje is meestal een klepstoter. Meestal doet een olieflush beurtje wonderen.
Als hij koelvloeistof lekt en je haalt de kap van je distributie los, controleerd de slangen en kijkt of het nat is onder je vloerbedekking zou je moeten kunnen vinden waar hij lekt zonder al te veel moeite.Het kan veroorzaakt worden door koelvloeistof, bijvoorbeeld als er koelvloeistof word gelekt in een oliekanaal dan gaat je olie slechter smeren. Zeker als je hem bijvuld met water ipv koelvloeistof zullen je lagers hiervan eerder gaan slijten.
Wil je weten of er water in de olie terechtkomt. Tap je olie af doe dit in een glazen fles en wacht een paar dagen als hij water lekt in de olie zul je zien dat onderin de fles water zit en bovenin olie (wel een paar dagen laten staan) anders is het niet te zien.
29 september 2013 om 05:01 In reactie op: Astra G, Onregelmatig/schudderend lopen en inhouden #18176163Welk type motor zit er in je astra? Koude start onregelmatig lopen is vrijwel nooit de egr klep. Meet de spanning op de accu eens als dit netjes boven de 14 volt is met draaiende motor is het niet je dynamo. Bougies zou kunnen, gasklep vervuild. Vacuum lek of bobine.
Subframe moet los om hem van onder met bak en al eruit te krijgen. Van boven gaat moeilijk worden.
Als die al bij 4000 toeren in de begrenzer slaat. Staat of je distributie niet meer optijd of is je nokkenassensor stuk.
Vast toerental in noodlot? Wat versta jij onder noodloop. Slaat die als ware in de begrenzer als ware.
Kan ook nog loszittend spul zijn van de nieuwe kat.
Zeker is bijna allemaal origineel gm.
28 september 2013 om 20:05 In reactie op: [Astra G] Stotteren tijdens het rijden (opgelost?!) #18147438Karterontluchting zal dan verstopt zijn. Of lekke koppakking. Maar ga maar uit van het eerste. Doe ook gelijk een olieflush geurtje.
De x20xev, c18xe uit een astra f / vectra b zijn zoiezo identiek, wellicht dat die van een astra g anders is maar naar mijn weten iedentiek.
28 september 2013 om 06:05 In reactie op: opel astra g 2.0 di van 1999 die ineens is stilgevallen #18175705Je motor krijgt dus geen brandstof. Als ik het zo lees, dus ik zou toch maar eens kijken of de dieselpomp nog wel voldoende druk produceert om de motor te kunnen starten. Vermoedelijk brandstofpomp defect.
Sensor zit op de condensor gedraaid ergens
27 september 2013 om 04:37 In reactie op: Welke remschijven en remblokken hebben jullie op je OPC? #18175320Slijtindicatoren kun je ook doorverbinden hief je ze nooit meer te vervangen.
Maakt geen verschil zolang het trajectnerachter maar gesloten is.
Verbruikt die ook koelvloeistof. Anders misschien gewoon de bobine of boegies.
Sportkat zou ik dan aan het einde van de voorpijp lassen net voor de middendemper. Daar is de recht en heb je ruimte genoeg.
Dat is ook net voor de 2e lamda.Cim module is bij velen een modificatie voor nodig geweest, als dit niet is gebeurd kan de dealer dit zien en zou ik ervan uitgaan dat dit nog nodig is.
Naar mijn weten zijn er maar 2 type veren / veerpoten onder de g geleverd. Sport en de normale.
Hoe heb je geconstateerd dat deze anders zijn?En bij mij zit daar dus een kunstof ring overheen welke de h7 lamp erin klemt. Mischien zijn die ringen los te krijgen?
Inderdaad en de dealer kan gewoon een nieuwe bestellen hoor.
25 september 2013 om 05:01 In reactie op: Corsa b gsi x16xe Stottert enorm tussen de 2/3000 rpm #18175456Denk dat je dan ergens een vacuum lek hebt. Anders zal hij niet zo snel meer toeren draaien als je de koppeling intrapt. Onregelmatig en trillen ligt meestal aan de ontsteking ofwel hij zal wel overslaan. En dit is gewoon uit te lezen ook als je lampje niet brand zal die dat wel eens kunnen registreren. Bougies en bobine kunnen de oorzaak zijn van het stotteren. Komt zelfs regelmatig voor bij deze motoren.
Kachelhuis zit achter het dashboard. Die foto dat is inderdaad de afvoer die ik bedoel.
-
AuteurBerichten

