Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
is een stelmotor van je kachel welke denk ik. niks met de beurt temaken
Zometeen andere stuk er ook helmaal uit halen en de karterpan demonteren en drijfstanglagers controleren.
Hopen dat de drijfstanglagers het niet zijn.Volgensmij is dat een teken van slechte massa achter je teller. Hier zit een massapunt op de balk achter je dashboard.
Helaas ratelt de motor bij ongeveer 2000 tot 3000 toeren.
Dus vandaag de kleppen gesteld, tikkende geluiden zijn nu wel bijna weg, enkel ratelend geluid is er nog steeds.
Als ik hem op 3 cilinders laat lopen en de 2e dus niet meedoet is de ratel weg.De vraag is nu, zouden het de drijfstanglagers zijn?
Verkeerde pomp, die met een lip eraan moet erop. Anders goed afstellen, als je distributie te strak staat kan die ook stuk lopen.
Die met een lip erop past ook maar op 1 manier. Spannen doe je met de spanrol dan en niet met je waterpomp.@ricksmits wrote:
Als jij dat stukje benzinepomp misbruikte om op de ventweg te komen dan denk ik van wel inderdaad. Ging het industrieterrein op.
toch goed gezien dan,
over dat misbruiken,, dat is gewoon een afrit naar idd de ventweg.. tegelijkertijd ook voor de benzinepomp idd te toerit maar dat is gewoon een legale/normale manier om daar te komen haha.. al ziet het er misschien idd wel apart uit

je wagen ziet er netjes uit![/quote]
Danku! Die van jou ook, maar toch val je zo wel op haha over dat stukje weg.
Een velg gelukt, nu hopen dat de andere 4 straks nog beter eruit gaan zien.
Geen voorstoelen er meer in:
Vandaag een gekeken wat er onder de vloerbedekking zat en schoongemaakt:
Helaas nog wel twee aandachtspunten gevonden:
Al met al valt het me niks tegen dat het er nog zo uit ziet na bijna 60 jaar.
Tussen de 700 en 1000 euro
@ricksmits wrote:
vandaag een astra G HB gespot, chroomlijst op achterklep van de coupe.. kenteken weet ik niet meer.. iets met LB dacht ik.. xenon lampjes.. ietwat sportievere A bumper..
haasje17?
was iig op rondweg eindhoven bij appie XL
Als jij dat stukje benzinepomp misbruikte om op de ventweg te komen dan denk ik van wel inderdaad. Ging het industrieterrein op.
Welkom, wij wachten op de fotos haha van de corsa, je mag er zelf ook wel bij hoor.. :jerry
Tja, maar mij zien ze nooit haha… En ik rijd toch iedere dag in Eindhoven en omgeving rond.
7 oktober 2013 om 13:05 In reactie op: Astra g bertone 16v xe Raar doen, enkele probleempjes #18168033Welk Merk / Type Olie doe je erin? Vele doen er 5W30 in maar die van mij verbruikte ook een beetje, niet zoveel maar na vullen met 15W40 geen last meer van.
Kleprubbers kunnen ook de veroorzaker zijn van oliegebruikt, maar in geval van dit motortype duid dit meestal op onderblok slijtage (zuigerveren). Onderblok revisie kost geen duizende euros, denk dat je onder de 1000 euro klaar moet zijn met revisie ervan.
Ik vind het een hele goede en nette oplossing. Deze steun zal ook beter dempen dan een steun zoals bij de zafira en vectra b. want nogsteeds zitten deze steunen aan de onderzijde. Hier vang je het aan de bovenzijde op waardoor het kantelen op een hele andere manier beperkt word.
En zonder herrie dat vind ik toch echt wel een heel goed uitgangspunt.
Motortje starte niet meer, hij kreeg geen benzine meer. Rubber van de benzinepomp was te groot? Nieuw rubber geplaatst en hij liep weer.
Stukje rijden en weer niet meer starten. Benzine kreeg hij genoeg, zoeken, bobine kreeg geen stroom. Draad naar de bobine vervangen.
Vervolgens eens goed gecontroleerd, dynamo lade ook slecht bij, ook daarvan de draden vervangen en nu opgelost.Verder de wielen blank gemaakt en krik en gereedschap wat in de kofferbak thuis hoort voorzien van een nieuwe laag lak samen met het reservewiel.
Hoogglans zwart, is het geworden, velgen worden straks ook alle 4 hoogglans zwart zoals ze orgineel horen.
Vandaag Accu Erin Gezet. Leek hij niet te starten, even aan de accu lader, maar nogsteeds niet starten. Remreiniger erin nogsteeds niet starten. luchtfilter er helmaal af remreiniger daarin gespoten en flink doorstarten. En ja hoor hij prutelde en sloeg af. Nog een poging gewaagd. En wat extra gas bij gegeven. Ja hoor hij loopt. Even laten lopen.
En toen maar even stukje gereden. Bleek dat de linker koplamp defect is. Even gezocht en nog een van een oude simca gevonden. En toevallig paste die.
2 oktober 2013 om 05:33 In reactie op: Astra G, Onregelmatig/schudderend lopen en inhouden #18176171Er zal wel een klepstoter dan blijven hangen, maar dat is op te lossen door even een motorflush beurtje te doen. En goede olie te gebruiken.
Daarna toch je bougies eens vervangen en mischien je bobine. Zeker als die stationair heel erg schud zal in de meeste gevallen daar het probleem zitten.Als bij file rijden je temp wel warm word zal toch echt de thermostaat open blijven staan.
Of je distributie staat niet meer optijd. Een tand verkeert.
Of niet goed op spanning?
Is je carterventilatie dan niet gewoon verstopt? Of olie teveel bijgevuld?
Blokje wat er nu in zit blijft erin. Heeft geen distributie riem of ketting, 51pk.
Helmaal orgineel moet die worden.@ahrend wrote:
word die ook 160 pk :jerry :jerry
Blijft gewoon 51pk bij 4400 toeren.
Met 3 versnellingen. Is het bijna een automaat haha.Kleprubbers aan vervanging toe vermoed ik.
29 september 2013 om 07:50 In reactie op: opel astra g 2.0 di van 1999 die ineens is stilgevallen #18175708Als het de startonderbreker is zou je dit moeten zien bij starten, dan zal een van je lampjes knipper op je teller.
-
AuteurBerichten



















