Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 5,376 tot 5,400 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Rare kraak na een onderhoudsbeurt bij de dealer #18179488

    is een stelmotor van je kachel welke denk ik. niks met de beurt temaken

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176186

    Zometeen andere stuk er ook helmaal uit halen en de karterpan demonteren en drijfstanglagers controleren.
    Hopen dat de drijfstanglagers het niet zijn.

    In reactie op: Dashboard tript #18179355

    Volgensmij is dat een teken van slechte massa achter je teller. Hier zit een massapunt op de balk achter je dashboard.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176185

    Helaas ratelt de motor bij ongeveer 2000 tot 3000 toeren.

    Dus vandaag de kleppen gesteld, tikkende geluiden zijn nu wel bijna weg, enkel ratelend geluid is er nog steeds.
    Als ik hem op 3 cilinders laat lopen en de 2e dus niet meedoet is de ratel weg.

    De vraag is nu, zouden het de drijfstanglagers zijn?

    In reactie op: Hoe waterpomp afstellen X16XEL #18178830

    Verkeerde pomp, die met een lip eraan moet erop. Anders goed afstellen, als je distributie te strak staat kan die ook stuk lopen.
    Die met een lip erop past ook maar op 1 manier. Spannen doe je met de spanrol dan en niet met je waterpomp.

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17343927

    @ricksmits wrote:

    Als jij dat stukje benzinepomp misbruikte om op de ventweg te komen dan denk ik van wel inderdaad. Ging het industrieterrein op.

    toch goed gezien dan,

    over dat misbruiken,, dat is gewoon een afrit naar idd de ventweg.. tegelijkertijd ook voor de benzinepomp idd te toerit maar dat is gewoon een legale/normale manier om daar te komen haha.. al ziet het er misschien idd wel apart uit

    je wagen ziet er netjes uit![/quote]

    Danku! Die van jou ook, maar toch val je zo wel op haha over dat stukje weg.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176184

    Vandaag bodem ontdaan van de zwarte troep (lijm) en de rotte plekken uitgeslepen:

    Een kant was in de loop der jaren een aantal plaatjes over elkaar gelast:

    Andere kant ook al uitgeslepen, maar nog niet losgemaakt van de kokerbalk:

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176183

    Een velg gelukt, nu hopen dat de andere 4 straks nog beter eruit gaan zien.

    Geen voorstoelen er meer in:

    Vandaag een gekeken wat er onder de vloerbedekking zat en schoongemaakt:

    Helaas nog wel twee aandachtspunten gevonden:

    Al met al valt het me niks tegen dat het er nog zo uit ziet na bijna 60 jaar.

    In reactie op: wat is mijn corsa b 1.2 16v nog waard? #18178615

    Tussen de 700 en 1000 euro

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17343921

    @ricksmits wrote:

    vandaag een astra G HB gespot, chroomlijst op achterklep van de coupe.. kenteken weet ik niet meer.. iets met LB dacht ik.. xenon lampjes.. ietwat sportievere A bumper..

    haasje17?

    was iig op rondweg eindhoven bij appie XL

    Als jij dat stukje benzinepomp misbruikte om op de ventweg te komen dan denk ik van wel inderdaad. Ging het industrieterrein op.

    In reactie op: hoi ik ben jorieke #18178380

    Welkom, wij wachten op de fotos haha van de corsa, je mag er zelf ook wel bij hoor.. :jerry

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17343914

    Tja, maar mij zien ze nooit haha… En ik rijd toch iedere dag in Eindhoven en omgeving rond.

    In reactie op: Astra g bertone 16v xe Raar doen, enkele probleempjes #18168033

    Welk Merk / Type Olie doe je erin? Vele doen er 5W30 in maar die van mij verbruikte ook een beetje, niet zoveel maar na vullen met 15W40 geen last meer van.

    Kleprubbers kunnen ook de veroorzaker zijn van oliegebruikt, maar in geval van dit motortype duid dit meestal op onderblok slijtage (zuigerveren). Onderblok revisie kost geen duizende euros, denk dat je onder de 1000 euro klaar moet zijn met revisie ervan.

    In reactie op: Vierde motorsteun, ben er blij mee! #18170990

    Ik vind het een hele goede en nette oplossing. Deze steun zal ook beter dempen dan een steun zoals bij de zafira en vectra b. want nogsteeds zitten deze steunen aan de onderzijde. Hier vang je het aan de bovenzijde op waardoor het kantelen op een hele andere manier beperkt word.

    En zonder herrie dat vind ik toch echt wel een heel goed uitgangspunt.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176182

    Reservewiel en pech gereedschap ontdaan van roest en voorzien van nieuw laagje lak.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176181

    Motortje starte niet meer, hij kreeg geen benzine meer. Rubber van de benzinepomp was te groot? Nieuw rubber geplaatst en hij liep weer.
    Stukje rijden en weer niet meer starten. Benzine kreeg hij genoeg, zoeken, bobine kreeg geen stroom. Draad naar de bobine vervangen.
    Vervolgens eens goed gecontroleerd, dynamo lade ook slecht bij, ook daarvan de draden vervangen en nu opgelost.

    Verder de wielen blank gemaakt en krik en gereedschap wat in de kofferbak thuis hoort voorzien van een nieuwe laag lak samen met het reservewiel.

    Hoogglans zwart, is het geworden, velgen worden straks ook alle 4 hoogglans zwart zoals ze orgineel horen.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176180

    Vandaag Accu Erin Gezet. Leek hij niet te starten, even aan de accu lader, maar nogsteeds niet starten. Remreiniger erin nogsteeds niet starten. luchtfilter er helmaal af remreiniger daarin gespoten en flink doorstarten. En ja hoor hij prutelde en sloeg af. Nog een poging gewaagd. En wat extra gas bij gegeven. Ja hoor hij loopt. Even laten lopen.

    En toen maar even stukje gereden. Bleek dat de linker koplamp defect is. Even gezocht en nog een van een oude simca gevonden. En toevallig paste die.

    In reactie op: Astra G, Onregelmatig/schudderend lopen en inhouden #18176171

    Er zal wel een klepstoter dan blijven hangen, maar dat is op te lossen door even een motorflush beurtje te doen. En goede olie te gebruiken.
    Daarna toch je bougies eens vervangen en mischien je bobine. Zeker als die stationair heel erg schud zal in de meeste gevallen daar het probleem zitten.

    Als bij file rijden je temp wel warm word zal toch echt de thermostaat open blijven staan.

    In reactie op: X20XEV (soms) dikke vette blauwe rookwolk! #18176828

    Of je distributie staat niet meer optijd. Een tand verkeert.

    Of niet goed op spanning?

    In reactie op: X20XEV (soms) dikke vette blauwe rookwolk! #18176825

    Is je carterventilatie dan niet gewoon verstopt? Of olie teveel bijgevuld?

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176176

    Blokje wat er nu in zit blijft erin. Heeft geen distributie riem of ketting, 51pk.
    Helmaal orgineel moet die worden.

    In reactie op: Ron’s Astra G #17886467

    @ahrend wrote:

    word die ook 160 pk :jerry :jerry

    Blijft gewoon 51pk bij 4400 toeren.
    Met 3 versnellingen. Is het bijna een automaat haha.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176173

    Hij staat netjes binnen:

    In reactie op: X20XEV (soms) dikke vette blauwe rookwolk! #18176816

    Kleprubbers aan vervanging toe vermoed ik.

    In reactie op: opel astra g 2.0 di van 1999 die ineens is stilgevallen #18175708

    Als het de startonderbreker is zou je dit moeten zien bij starten, dan zal een van je lampjes knipper op je teller.

25 berichten aan het bekijken - 5,376 tot 5,400 (van in totaal 8,592)