Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
19 oktober 2013 om 05:39 In reactie op: mijne c20ne wilt niet starten hij krijgt naft en onsteking #18179871
@werner dielkens wrote:
hoeveel moet ik mijn zuiger laten vlakken en de hoeveel heid dat ge vlakt is moet ik dandat niet van de onderblok latenafdoen
Om hogere compressie te behouden zou je dat kunnen doen, maar is niet noodzakelijk.
Zou ze mooi vlak laten afdraaien, gezien dat je met xe zuigers naar mijn weten al hogere compressie bereikt.
Zal na afdraaien je niet veel lager uitkomen dan een originele ne.Mooi project, houd er rekening mee dat je je auto moet laten omkeuren dat ook de nodige centen gaat kosten. En de kabelboom van een let of leh in een C is denk ik meer werk dan het bouwen van de motor.
Of een leuk in je uitlaatspruitstuk zou ook nog kunnen.
maar die van een twintop zit die niet net als bij de corsa c onderaan de middenconsole?
19 oktober 2013 om 05:16 In reactie op: Kent iemand een goede opel-dealer in omgeving Eindhoven? #17888101@Ivanos wrote:
@Haasje17 wrote:
Ik twijfel toch regelmatig aan de deskundigheid van driessen opel. Ik ga altijd naar vullings @ boxtel. Die in oirschot is ook maar matig.
mijn tigra is daar in onderhoud (bij het filiaal in eindhoven dan he), en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over heb. duidelijke prijs afspraken van te voren, geen verborgen dingen etc.
en de 20% korting is wel leuk als je opel ouder dan 10 jaar is :D
Oke, ik ben er eens geweest voor het bestellen van een onderdeel, werd niet echt vriendelijk geholpen na veel moeite toch besteld.
Na drie weken het verkeerde onderdeel gekregen, maar kon niet terug want was speciaal besteld. Terwijl ik zelfs het onderdeelnummer erbij heb genoemd en dat was compleet anders. Vandaar.Vullings in Boxtel is ook een klein bedrijfje met maar een klein aantal werknemers, waar je als klant goed geholpen word en niet van het kastje naar de muur gestuurd.
Maar eeh ledlampen en je velgen zijn niet orgineel en nu ook niet echt van super merk.
18 oktober 2013 om 04:54 In reactie op: Kent iemand een goede opel-dealer in omgeving Eindhoven? #17888090Ik twijfel toch regelmatig aan de deskundigheid van driessen opel. Ik ga altijd naar vullings @ boxtel. Die in oirschot is ook maar matig.
Gezien de A14NET de turbo versie van de A14XER geleverd word met bi fuel en de kop gelijk is zou ik verwachten dat dit geen problemen op zal leveren.
17 oktober 2013 om 13:20 In reactie op: mijne c20ne wilt niet starten hij krijgt naft en onsteking #18179862Krijgt die dan niet gewoon veel te veel benzine? Want als die echt loopt op remreiniger heb je echt een brandstofprobleem.
Of op het verkeerde tijdstip benzine?
Wat gaat er met de huidige versnellingsbak aandrijfassen en achteras gebeuren? Mocht je deze verkopen heb ik zeker interesse.
En wie gelooft er nu nog dat die man enkel benzine heeft gestolen?
Nokkenassensor, Krukassensor, EGR klep
Ik heb alle vloeistoffen van de auto ververst nadat ik de motor een keer had gestart. Nu is het als je heel goed luister niet helemaal weg als je de bogiekabel van de 2e zuiger afhaalt, maar wel zoveel minder dat ik daar in ieder geval zeker van weet dat iets mis is.
De nokkenas word aangedreven doormiddel van een tandwiel welke in contact staat met een tandwiel op de krukas. Speling op de nokkenas is er vrijwel niet. Klepspeling is ook minimaal. Motorblok heeft 69.000 km op de teller.
Ik ga denk ik dit weekend de carter pan eronderuit halen en de lagers en lager schalen controleren.
Kleppen gesteld en gecontroleerd, compressie is goed. Hij loopt eigenlijk stationair en tot bepaald toerental als die koud is goed.
Omdat de bekleding her en der versleten is en geperforeerd. Toch maar eens opzoek gegaan naar wat nieuws. Wilde het zo orgineel mogelijk houden, maar kan nergens stof krijgen die exact gelijk is dus het word gewoon net wat anders.
Bruin leder in plaats van grijs en in plaats van smalle streepjes bredere strookjes.
Nu de bekleding er aan de binnenzijde in zijn geheel uit is kan ik alvast op mijn gemak beginnen met het herstellen / herbekleden van de panelen en banken.
Benzine Pomp relais zit onder de kap onder dat kunstof doosje is de roze relais. Daarvan gaat een blauw rode of enkel rode naar je benzinepomp. Achter je tellerunit is een bosje van groene draadjes te vinden welken ergens aan elkaar is geknoopt dat is het toerental signaal. Zwart bruin is het lamda signaal
Zet er dan toch maar eens een nieuwe lamda (orgineel) geen imitatie in.
maar dan was dat ook gebeurd met de c20let c20xe onderblokken waarschijnlijk. Die stukken uit de cilinderwand worden veroorzaakt door wat anders dan zomaar breken of scheuren.
Persoonlijk zou ik die van Mechelen kopen. Omdat die van tx bij warmte veel meer verlies oplevert door de metalen pijp. En resonantie is eerder hoorbaar. Open filter niet kopen.
Onderblok van de c20let en alle opvolgers bigblok is nagenoeg gelijk. En er zijn echt geen ovaal geboorde. Andere tuner zoeken zonder broodje aap verhaal. De leh heeft zelfs zuigerbodemkoeling.
Ligt er een beetje aan wat je bedoeld met versleten, het rubber mag best afgesleten zijn, maar niet gescheurt. Of erdoorheen gesleten.
Ah jij was dat die in de auto zat van komopnouw sukkels rij door waar er zon gast stopte voor het te laat invoegende verkeer.
Daar reed ik voor je dan inderdaad.nokkenassensor defect.
Haha de nokkenassen, motor is heel anders nokkenassen zijn langer en andere lift enz.
nee past niet
-
AuteurBerichten
