Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is dit die van die maat van je of is dit een andere?
@Alfred wrote:
En hier nog foto’s van mijn restauratie-project: m’n Opel Corsa A Michalak-Spider van ’86.





Geen ramp, heb geduld. haha
Andre heeft 4 kentekens genoemd daar zitten die van jullie vermoed ik niet tussen.
Die zijn van irmscher spiders.Ik kan 3 spiders vinden in het registratie systeem van Opel toentertijd. Als ik daarin ga zoeken kom ik er 89 tegen welke naar michalak zijn gerold. En hiervan zijn er volgens de gegevens 3 met Nederlands kenteken afgeleverd, dus zelfs niet geimporteerd ofzo.
Dus als die van jullie import zijn, dan zijn er zelfs ook nog 3 originele Nederlanders ergens? Weet alleen niet of ze nog niet gesloopt zijn.
kan best, maar het heeft niets met de accu temaken. Waarschijnlijk toch boardcomputer defect, radio of contactslot
10 november 2013 om 10:08 In reactie op: Hmmmm iemand bekend met deze opc ? doorlopen bij deze #18190789En deuken en roest bij deze kilometerstand voor een auto van meer dan 10 jaar oud welke wellicht altijd buiten heeft gestaan?
Dan valt het reuze mee.10 november 2013 om 10:06 In reactie op: Hmmmm iemand bekend met deze opc ? doorlopen bij deze #18190788tja, maar als er wat gehandeld kan worden en deze weer beetje netjes word hersteld, denk ik toch zo slecht nog niet dan die andere die je vint met allemaal tupperware. En wel deorginele velgen kan je van veel niet zeggen.
zilvergrijze astra gespot in beers op de rotonde bij de c1000 met ledstrips in de koplampen. Vanacht rond half 3
Vandaag flink gezocht in de Opel systemen er zijn er 89 gebouwd en 3 verkocht in Nederland. Dus als jullie een originele Nederlandse hebben zou er nog 1 moeten zijn.
Die van andre zijn volgensmij allemaal irmschers?
ofwel steek je geld in inlaatspruitstuk als je iets aan luchttoevoer wil veranderen om winst te behalen. Doe dat dan na het gasklephuis en niet ervoor, daar schiet je niks mee op, sonde van je geld. Of als je het ervoor doet ga dat turbo of wat in die richting zoeken.
Ik zou zeggen leuke test, ga eens terug en doe de zelfde test nog eens. Wedden dat het verschil ineens anders is.
Oja en doe die verdomde motorkappen dicht op de dyno, want al die tuners doen hem open, maar heb jij al eens greden met je motorkap open?Rijwindsimulatie zeggen ze dan? Tja das onzin motorkap hoort dicht. Nog eens een paar pk eraf met die filters.
Zonder wijzigingen maar met bijv 3 runs kun je ook al deze verschillen krijgen enkel op de manier waarop het gas word ingezet en gas word gegeven kun je al verschil creeeren.
Valt wel mee, auto staat tekoop in onderdelen op marktplaats volgensmij.
De Corsa Spider is de naam en is gebouwd door Michalaks.
Autos zijn ook bekend onder de noemer corsa Spider
Met een opcom kun je de sleutel zelf programeren.
Je moet een sleutel hebben met transponder en bediening. Kijk op ebay, maar denk wel dat je dan al rond de 60 euro zal zitten.
VOD is inclusief inleren dus tja dan valt het wel mee toch?Uit welk jaar is je astra? En heeft deze de cim modificatie gehad? Anders gehuid cim module vervangen. Zou zomaar kunnen dat ook je andere storingen dan zijn opgelost.
Vermoed sensor toch niet helmaal goed van je temp of stekker geoxideerd.8 november 2013 om 08:13 In reactie op: Motorservicelampje, EGR, zwaarder geluid uit uitlaat #18190513Nee normaal gezien niet, maar gaat die er wel wat van bromen ik zou nogmaals laten uitlezen en dan foutcodes laten wissen. Of in iedergeval een screenshot of duidelijke omschrijving foutcodes.
dat bladeren ligt aan de basis bijvoorbeeld acryl over alkyd gaat bladeren. Heeft niet echt met het merk temaken.
8 november 2013 om 06:41 In reactie op: Motorservicelampje, EGR, zwaarder geluid uit uitlaat #18190511Als je egr defect is zal het lampje blijven branden. Heb je niets aan je motor verandert dan zal die zonder egr prima door de apk komen.
Enkel als er nu nog wat defect gaat kun je het niet zien want het lampje brand al ofwel gewoon vervangen.Maar dat moet je wel zeker zijn dat deze defect is.
Het zwaarder geluid zou betekenen dat ook enkel de pakking ervan aan vervanging toe is of er is nog wat anders lek zoals bijvorobeeld de uitlaat of uitlaatpakking.
Niemand?
De pijpjes vormen geen restrictie, omdat de diameter van de pijpjes net zo groot is als de diameter van de aanzuigbuis!
Ook leveren ze geen vermogenwinst op enkel een verandering van de kopelkromen. En in dat geval negatief, je koppelkromme word vlakker maar het maximum koppel lager!
Vermogenwinsten op de bank als dat zo zou zijn zal dat hooguit echt een kleine pk zijn en die is verwaarlsoobaar omdat dat verschil ook zou op kunnen treden zonder verandering of als het niet diezelfde auto is.
Helaas gaat hij weer opnieuw, ben nog niet tevreden met het wiel.
Wegens slechte weer vandaag maar een begin gemaakt met de kabelboom voor achterin de kofferbak.

Je had beter een vrijgegeven ecu kunnen kopen, dan was het uitleren oude inleren nieuwe en dus die 2 stekkers enkel wisselen.
Je demonteert je stuurkappen, daarna druk je het palletje van het contactslot in boven in het gaatje.
Draai je zodat deze in het slot valt (pas op breekt vaak af).
Dan kun j het contactslot eruit trekken.
Vervolgens kun je de ring losschroeven en losklikken en van je contact afschuiven.En dan alles in omgekeerde volgorde monteren.
Carterpan ziet eruit als nieuw

-
AuteurBerichten





