Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
En dan ook nog in een pyama… :jerry
Ofwel de enige manier is! allemaal helmaal geen belasting en bekeuringen betalen voor een jaar, maar dan moet iedereen meedoen! Ze gaan echt niet heel nederland oppakken!
Dat is de enige werkende manier!Heel simpel, als ze de snelweg blokeren, dan zet je nederland stil, dan krijgt overig nederland neit oldtimer rijden er een hekel aan en dan gooi je dus je eigen ruiten in!
Schorsen waar denken jullie dat dat geld naartou gaat voor het schorsen? Weet je wie er dan lacht? Wat een sukkels, ze rijden niet (geen onderhoud aan de weg nodig) en betalen voor het schorsen. Ofwel denk je nu echt dat de overheid dat iets intereseert?.Geld weggeven aan andere landen en rampgebieden dat is het enige wat ze intereseert het imago van nederland ten opzichte van de rest van de wereld! En de bevolking van buiten af.
Waarom? Dan komen er nog meer belastingbetalers in nederland wonen, welke ze ook weer na loop van tijd belastingeld kunnen schenken omdat ze geen werk hebben of andere rede?Owjee weer geld tekort? Wat doen we? we geven nog meer weg, en laten mensen nog meer belasting betalen? We moeten het tekort compenseren?
Laten we maar bezuinigen op alles wat nederlanders aan gaat.Ojee weer een ramp gebeurd, geef nog maar wat geld voor onze goede naam!
OFWEL! Welke sukkel denk nu echt dat het de overheid intereseert? Allemaal lulverhalen elke politieke idioot die rondloopt heeft een grote mond! Doet alsof het voor heel nederland nuttig is, steekt veel geld in eigen zak en lost niks op maar maakt het een minder erg dan het ander! En wat doen ze daar de hele dag? Zakkenvullen wie wil dat nu niet?
EDIT: En elke politieke die wel wat wil doen kan niks! Omdat half Nederland tegen hem is omdat die weer de uitkeringen en andere dingen weg zien vallen. Of bang zijn het land uit gezet te worden als half nederlander. Of word omgelegd door zijn drastische veranderingen die hij wil doorvoeren.
nee dit is er een: viewtopic.php?f=113&t=152967
Meestal warmtewisselaar inderdaad, gewoon verwijderen, en eventueel externe oliekoeler monteren.
Onze Zafira A Z18XE. Is het verbruik gemiddel 1 op 12.
Welke kleur is de rook? Hoeveel km heef die gelopen?
Het is heel moeilijk of niet aantoonbaar of het nu slijtage is of fabrieksfout. Dit omdat een koppeling ook door verkeert gebruikt snel kan slijten.
Ofwel proberen coulance regeling te treffen, maar zowel voor de garage als de klant geld dat dit een moeilijk verhaal is. Dus in dit geval ben ik van mening dat niet zomaar de dealer fout is.19 november 2013 om 09:37 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193455Wat ik heb gedaan bij een door mij omgebouwde 1.6 naar 1.8 is het onderblok + carterpan aanzuigbuis enz van de 1.8 gebruikt. En de kop van de 1.6. Ik heb een koppakking van de Z18XE gebruikt, geen idee of deze verschilt met die van een X18XE1. Voor de carterontluchting heb ik de pijp van de 1.6 gepakt, de flens zit aan een flauwe bocht, Deze heb ik gebogen tot 90 graden. Zodat deze haaks op het onderblok komt te staan. Vervolgens heb ik op de plek waar de orginele uitkwam van de 1.6 ongeveer. Meen iets lager de flens afgetekend en uitgefreest en draad getapt. Dan kun je hier gewoon de carterontluchting van de 1.6 kop op gebruiken.
19 november 2013 om 06:00 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193452Meer koppel en vermogen.
18 november 2013 om 23:15 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193450carter is dieper en aanzuigbuis van de oliepomp is langer bij de x18xe1.
18 november 2013 om 22:28 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193448Of hele kleine mischien met carterontluchtingspijp en dat soort dingetjes.
18 november 2013 om 22:28 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193447Dat kan inderdaad zonder aanpassingen.
Past zonder veel aanpassingen, als je de kabelboom van de motor hebt. Bak kan aandrijfassen enz kun je behouden van je oude blok, en je moet de kabelboom van schutboard naar de ecu hebben.
Let wel op officieel is je auto dan niet straat legaal, maar moet je auto omgekeurd worden. En dit kost aardig wat geld.
Tevens moet je voor en achter je remmerij aanpassen om hem goedgekeurd te krijgen. De 1.8 moet ook een X18XE1 zijn voor het gemak. Want met een Z18XE moet je nog veel meer kabelboom aanpassen.Ofwel als je jezelf geld wil besparen, gewoon eenzelfde 1.6 blokje kopen.
Ziet er goed uit ben benieuwd hoe je het aan de draagarm gaat bevestigen.
Want word wel zwak als je er 4 gaten in boort denk ik zo.@dion87 wrote:
je moet alleen heel erg uitkijken dat je er niet een met 2ton op de teller koopt waar nog de originele LET turbo opzit.
Waarom dat dan? Als die vervangen is kan die net zo goed zijn als een LEH. En ook de LEH heeft zelfde euvel als de LET. Welliswaar wat minder maar gaat ook om en nabij de ton meestal lekken bij de pakkingen. En kan ook prima zijn dat de LET turbo nogsteeds functioneerd, zijn er namlijk ook die gewoon goed hun werk blijven doen.
ECU resetten hoeft niet. Vaak wordt gezegt dat je de ecu reset met de accu polen los, maar dat is niet zo.
18 november 2013 om 16:14 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094963Bij Fiat en Alfa staat die voor 321 lb ft. Dus denk bij opel toch ook.
18 november 2013 om 15:37 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094961De bak kan 321lb ft aan en dat is om en nabij de 433 nm
EDIT:
Eerste versnelling is 260lb ft om en nabij de 350 nm
Tweede versnelling is 290lb ft om en nabij de 390 nm@danny wrote:
Ik heb er de laatste tijd een hoop bekeken: Maar het merendeel is aan stront getrapt en roest op de achterschermen.
als ik geld uit geeft dan niet aan roest in ieder geval :D
Kan best, maar Roest op de achterschermen voor autos van rond de 10 jaar oud, is geen schade. Dus daar zou ik ze niet voor laten staan.
Een keertje detailen doet ook wonderen. Onder de kap alles schoonspuiten (doen ze bij de dealer ook).Een auto die afgetrapt is welke altijd wel warm gereden is is ook geen probleem.
(olieverbruik is na 10 jaar bijna allemaal kleprubbertjes en pakkingen die lekken).Zie er veel voorbijkomen met meer dan 2 ton op de teller, dit noem ik niet afgetrapt als ze dan nog goed lopen en hier en daar wat makeren.
Die is gewoon goed gebruikt.18 november 2013 om 14:02 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18094959@mayhem wrote:
Maar als ik alles zo eens lees, gaat iedereen ervanuit dat ze rap kapot gaan?
Ik heb nu een ton op mijn bak erbij gezet in de laatste 2 jaar, en die geeft geen krimp. staat nu 160.000 op.Ben ik nou zo nuchter dat ik t allemaal wel geloof, of zijn jullie ietwat paniekerig (no offence)
Er zijn er ook die gewoon goed zijn hoor, pas laten reviseren gewoon als ze stuk zijn. Meeste gaan stuk in de 4 en 5 door in lage toeren te rijden in deze versnellingen.
Optrekken in zn 1 en doortrekken dat ze daar van stuk gaan is volgensmij een fabeltje. Denk ook dat de smering ook echt wel prima is mits bakolie op peil.Ik denk dat een sportief rijder eigenlijk de minste kans heeft op problemen met deze bakken.
Komt vaker voor dat de bobines stuk gaan, dus meestal ook zelfde euvel als ze defect zijn.
Mooi dat het is opgelost.
Zit er een oranje kabel aan deze module?
Dan vermoed ik dat dit de airbag impact module is voor in de deur.
-
AuteurBerichten


