Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 5,026 tot 5,050 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Hmmmm iemand bekend met deze opc ? doorlopen bij deze #18190801

    Sonde

    Eigenlijk moet die 90 zijn. Is de thermostaat.

    In reactie op: Astra G dimlichten in/uitschakelen met contact #18194318

    Kijk eens of er achter je zekeringkast een stekker hangt. Als dit het geval is kan het simpel door het originele realisme plaatsen hiervoor.

    In reactie op: radio probleem #18194338

    Dan zal je geschakeldevplusvniet meer vastzitten.

    In reactie op: [HOW-TO] – Astra G – Koopwijzer #18194236

    Je kunt ook de Z16XE, Z14XE, Z16SE erbij zetten naast de Z18XE enz.

    In reactie op: piepend geluid ? #18191485

    Dan draai je hem denk ik niet vast genoeg, of je moet er gewoon wat loctite aan doen.

    In reactie op: Astra blijft in toeren hangen #18194257

    En zeker niet ff op zn staart trappen met koude motor dat kost je je koppakking.

    In reactie op: Astra blijft in toeren hangen #18194256

    @Juhroen wrote:

    Kan de choke zijn. Door de kou. Even het gas een tel vol intrappen zou kunnen helpen. Doet die van mij ook regelmatig. De ene keer hoger dan de andere keer.

    Je auto heeft geen choke, als die koud is hoort die ook niet met 3000 toeren te draaien, dan heb je toch echt een pakking of vacuum lek. Of je stappenmotor is niet goed meer.

    In reactie op: Stuurversnelling Versnellingsbakken #18193907

    @roberto1977 wrote:

    ik heb zelf een c record uit 1971 en die heeft 4 versnellingen maar weet niet of het standaard is

    Heeft die stuurversnelling?

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18070675

    Nouja, heel eerlijk iedereen die op gas rijd met zn oldtimer? Gebruikt die hem als oldtimer? Meestal als dagelijks vervoer anders, wat is in hemelsnaam het nut van gas op je oldie? Alle autos die 25 jaar zijn zijn die oldtimer? Nou nee. Autos die al meer dan 25 jaar nederlander zijn en waar er nog maar er echt nog maar weinig van zijn, dat zijn echte oldtimers. Autos waar het van stikt die al 25 jaar zijn? Tja, dat je daar belasting voor moet betalen is heel verklaarbaar. Iedereen de een tweede auto heeft ernaast, die mag je rekenen onder oldtimers en daar vind ik van die kunnen ze eigenlijk niet laten betalen, degene die enkel een oldtimer hebben en deze dagelijks gebruiken. Betaal dan gewoon belasting.

    In reactie op: HELP probleem met bedrading/dynamo met kadett 1970 #18194000

    Nou het is meer de vraag of het een gelijkspanning of wisselspanning dynamo is.
    Is het een gelijkspanning moet er nog een spanningsregelaar tussen.

    In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193480

    Nou nee, als je er een print en je knip daar in het midden een gat in waar je sleutel in kan dan kun je het vrij nauwkeurig gebruiken.

    In reactie op: Rijdende Restoratie van een Kadett 1.2 Caravan 1979 #18037287

    Ben benieuwd, hoe hij eruit gaat zien.

    In reactie op: HELP probleem met bedrading/dynamo met kadett 1970 #18193998

    maak eens een foto van je dynamo. En de bedrading, zit er een spanningsregelaar tussen (vaak los bij oude autos).

    In reactie op: Astra 1.6 16v Automaat #18194148

    Of je benzinepomp is stuk, of je tankontluchting werkt niet in dat geval trekt de tank vaccum.
    Als je de rubber rond de vul opening van de tank loshaalt zit het daaronder vol met zant en troep denk ik.
    Maakt dat maar eens schoon.

    In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193476

    ik doe eigenlijk graden altijd op het oog / gevoel. Als het er een met een veer is kan die best goed zijn, enkel niet vergeten terug te draaien bij niet meer gebruiken, anders klopt die na een tijdje niet meer.

    In reactie op: Na 21 jaar weer een opeltje #18193981

    Heeft een ketting, oliepeil op de max houden is daarom heel belangrijk!
    Zoniet gaat vaak na een tijd de ketting of spanner kapot.

    In reactie op: slecht lopen in lage toeren en bij koude start #18153935

    Wat is de motorcode van de motor in je gt?

    In geval van tunen gooi die iridium zooi eruit en de orgineel gm bougies en bobine gebruiken.
    Tevens tempsensor vervangen denk dat dan je probleem al verholpen is.

    In reactie op: Na 21 jaar weer een opeltje #18193976

    Waarom vervang je niet gewoon het motortje? Of kijk eerst eens of die niet losgegaan is na vervangen van een lamp in het verleden.

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17344021

    @nova…. wrote:

    Nee geflitst worden zal me niet 123 gebeuren .. nog steeds afkloppen.

    Ruilen? Ik heb er toch wel af en toe een.

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192756

    Het is wel mogeijk, maar al maak je je drijfstangen zuigers en krukas nog zo sterk. Bij die vermogens wil het onderblok in de breedte voortaan uit elkaar dus ook zul je een verstevegingsplaat moeten aanbrengen aan de onderzijde.

    In reactie op: astra g naaf diameter #18193937

    @sjoerdie wrote:

    als je de auto op het wiel legt bedoel je? :jerry :jerry :jerry

    Ik bedoelde een velg met 65,1 op 56,6 naaf

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176254

    Danku!

    In reactie op: astra g naaf diameter #18193934

    andersom kan wel, en dan koop je naafringen erbij.

    In reactie op: Astra G 4 gaats naar 5 gaats #18193881

    ik bedoelde daarmee dan heb je het alsnog in delen in plaats van compleet.
    Compleet is minder werk, maar op de sloop hier nog altijd duurder.

25 berichten aan het bekijken - 5,026 tot 5,050 (van in totaal 8,592)