Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 4,901 tot 4,925 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Motor valt uit tijdens rijden #18197042

    Uitval is dan meestal EGR of nokkenassensor, is dit het niet dan zul je moeten zoeken bij de ecu.

    In reactie op: Is mijn Opel niet veel te snel? #18196913

    Niks mis mee denk dat prestaties niet absurd zijn. Zeker niet met gesmede zuigers chip en leh turbo.

    In reactie op: verwarming en motorkoeling #18196364

    Heb je een astra G? Want dan kan het ook zijn dat je koelmodule defect is of je sensor niet goed is. Dan gaat de fan ook draaien meteen als je de auto start of vrij snel erna.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176286

    @astra GT wrote:

    misschien een gedachte maar,
    Heb je al naar de distributie tandwielen gekeken, denk dat die niet helemaal goed staan.

    maar ziet d’r verder wel goed uit allemaal :thumb

    Ze staan op de markering zoals in het werkplaats handboek staat. Maar waarom denk je dat?

    In reactie op: Wat is dit? wat zit erin? afzagen? #18196741

    Maar dat is een pen in je bak de kop kun je bijna geheelcweghalen.

    In reactie op: Zafira veerpoten en veren op astra station? #18196720

    Dat past

    Als die warm is word het piepen dan ook minder? Ik zou gaan voor een lek of je riem te strak.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176283

    Helaas toch nog wat mis gegaan, weet alleen nog niet wat, maar heb veel te weinig compressie op cilinder 1 en 4 2 en 3 zijn goed.
    Dus drie dingen controleren:
    Koppakking, maar kan dat met een nieuwe pakking en gelakte kop?
    Kleppen niet goed ingeslepen, Kleppen niet goed gesteld.
    Of zuigerveren, maar heb die allmaal vervangen en slotspeling gecontroleerd en was minder dan een halve mm.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176281

    Dan zou het ook wel eens asbest kunnen zijn, weet iemand hoe ik de ontsteking zo afstel dat die precies 4 graden boven bdp vonkt?
    Rotor zit bij deze motor aan de zijkant op een asje van de oliepomp. De cilinder die niet tuimelt moet ontsteken denk ik?

    Bokken bij gas los, als die egr heeft zou ik deze eens controleren. Tevens, met vacuum lek kun je ook dit euvel krijgen, omdat hij dan bij gas los, lekt niet lekt lekt niet lekt. En dan net is alsof iemand tussendoor even wat gas geeft.

    In reactie op: nieuw motorblok c18xe vraagje wegslijpen klepgeleiders #18196565

    Zo dat ziet er goed uit. Had de verkoper er nog meer?

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176278

    @turbo.d wrote:

    Zat er veel verschil tussen beide keeringen :?:

    Is een soort van tou met bakeliet erover. en de andere was een rubberachtige, die rubberachtige dan gaat die goed rond, met dat touw veel te stroef.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176277

    @midnight black wrote:

    Zo, flink doorgewerkt aan het motorblok, ziet er goed uit! :thumb

    Morgen bak eraan en in de auto hangen. Moet nog even een motortakel versieren.
    En hij start niet, krijg ontsteking nog niet goed afgesteld.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176276

    @TWA wrote:

    juiste kleurcode nou nog kunnen vinden?

    Helaas nog niet, maar lijkt erop dat RAL1013 ongeveer gelijk is.
    Dus als ik de echte kleur niet kan vinden, wordt het RAL1013.

    In reactie op: Corsa ecotec kap gele aanslag hoe verwijderen? #18191524

    @wim-v6 wrote:

    @joop1970 wrote:

    16xe is officieel geen ecotec, zit geen egr klep en secondary air injection systeem op

    C16xe is net als de c18xe c18xel en c20xe dis, allen zonder EGR, zonder Secondaire luchtpomp Zijn family 1 ecotec motoren.

    Willem

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    Inderdaad, en er zijn ook nog ecotec family 0 motoren. c18xel, heeft trouwens wel een egr.

    In reactie op: Weer het oude probleem :'( #18189940

    http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=160192″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Lees deze eens door, controleer of de stip aanwezig is voor modificatie.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176273

    In reactie op: klapperend geluid corsa b #18196193

    wiebel maar eens wat met je uitlaat en kijk of die ergens tegen komt. Kan ook een hittenschild zijn wat los zit.

    In reactie op: Wat doe ik fout?? #18195555

    dan bedoel ik 2e rubber, soms als je die draait krijg je ook hoogte verschil, omdat deze niet recht is.

    In reactie op: Wat doe ik fout?? #18195554

    Je weet dat de laatste winding van de veer in de groef van het rubber moet vallen he?

    In reactie op: Versnellingsbak met C20xe #18196299

    Als er een F17 onder zit past dat niet, wil je hem straat legaal hebben, kost het aardig wat geld bij de RDW.

    In reactie op: Inhouden in toeren #18196284

    @b07 wrote:

    misschien is je gasklepsensor vuil, maak em is schoon.

    Heeft wel zin, maar inhouden als toerenbegrenzer, dan is je nokkenassensor stuk of bedrading ernaartoe niet goed.

    Ik zet ze altijd met 110 nm vast. Simpele rede, als je hem moet loskrijgen met dat kut sleuteltje bij het reserve wiel en je zet hem vast met 150 denk ik dat je het niet meer los krijgt, zeker niet als moeders even wieltje moet wisselen.

    In reactie op: Weer het oude probleem :'( #18189936

    Bij de meeste H modellen met vreemde storingen in diverse Ecu’s is de CIM nog niet vervangen, hier is een modificatie voor geweest namelijk. Omdat deze vreemde storingen veroorzaakte. Als de vorige eigenaar nooit naar de dealer is gegaan of nooit heeft geklaagd zal het niet vervangen zijn.

    In reactie op: waar op te letten als c20xe al sinds 1999 stil staat? #18196290

    olie en koelvloeistof verversen zo snel mogelijk, filters vervangen, eigenlijk beste meteen een flush beurtje,

25 berichten aan het bekijken - 4,901 tot 4,925 (van in totaal 8,592)