Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Uitval is dan meestal EGR of nokkenassensor, is dit het niet dan zul je moeten zoeken bij de ecu.
Niks mis mee denk dat prestaties niet absurd zijn. Zeker niet met gesmede zuigers chip en leh turbo.
Heb je een astra G? Want dan kan het ook zijn dat je koelmodule defect is of je sensor niet goed is. Dan gaat de fan ook draaien meteen als je de auto start of vrij snel erna.
@astra GT wrote:
misschien een gedachte maar,
Heb je al naar de distributie tandwielen gekeken, denk dat die niet helemaal goed staan.maar ziet d’r verder wel goed uit allemaal :thumb
Ze staan op de markering zoals in het werkplaats handboek staat. Maar waarom denk je dat?
Maar dat is een pen in je bak de kop kun je bijna geheelcweghalen.
Dat past
3 december 2013 om 05:26 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193582Als die warm is word het piepen dan ook minder? Ik zou gaan voor een lek of je riem te strak.
Helaas toch nog wat mis gegaan, weet alleen nog niet wat, maar heb veel te weinig compressie op cilinder 1 en 4 2 en 3 zijn goed.
Dus drie dingen controleren:
Koppakking, maar kan dat met een nieuwe pakking en gelakte kop?
Kleppen niet goed ingeslepen, Kleppen niet goed gesteld.
Of zuigerveren, maar heb die allmaal vervangen en slotspeling gecontroleerd en was minder dan een halve mm.Dan zou het ook wel eens asbest kunnen zijn, weet iemand hoe ik de ontsteking zo afstel dat die precies 4 graden boven bdp vonkt?
Rotor zit bij deze motor aan de zijkant op een asje van de oliepomp. De cilinder die niet tuimelt moet ontsteken denk ik?2 december 2013 om 04:29 In reactie op: schema vacuüm icm met powerbox en zonder sec.luchtpomp? #18193568Bokken bij gas los, als die egr heeft zou ik deze eens controleren. Tevens, met vacuum lek kun je ook dit euvel krijgen, omdat hij dan bij gas los, lekt niet lekt lekt niet lekt. En dan net is alsof iemand tussendoor even wat gas geeft.
2 december 2013 om 04:22 In reactie op: nieuw motorblok c18xe vraagje wegslijpen klepgeleiders #18196565Zo dat ziet er goed uit. Had de verkoper er nog meer?
@turbo.d wrote:
Zat er veel verschil tussen beide keeringen :?:
Is een soort van tou met bakeliet erover. en de andere was een rubberachtige, die rubberachtige dan gaat die goed rond, met dat touw veel te stroef.
@midnight black wrote:
Zo, flink doorgewerkt aan het motorblok, ziet er goed uit! :thumb
Morgen bak eraan en in de auto hangen. Moet nog even een motortakel versieren.
En hij start niet, krijg ontsteking nog niet goed afgesteld.@TWA wrote:
juiste kleurcode nou nog kunnen vinden?
Helaas nog niet, maar lijkt erop dat RAL1013 ongeveer gelijk is.
Dus als ik de echte kleur niet kan vinden, wordt het RAL1013.@wim-v6 wrote:
@joop1970 wrote:
16xe is officieel geen ecotec, zit geen egr klep en secondary air injection systeem op
C16xe is net als de c18xe c18xel en c20xe dis, allen zonder EGR, zonder Secondaire luchtpomp Zijn family 1 ecotec motoren.
Willem
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Inderdaad, en er zijn ook nog ecotec family 0 motoren. c18xel, heeft trouwens wel een egr.
http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=160192″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Lees deze eens door, controleer of de stip aanwezig is voor modificatie.



wiebel maar eens wat met je uitlaat en kijk of die ergens tegen komt. Kan ook een hittenschild zijn wat los zit.
dan bedoel ik 2e rubber, soms als je die draait krijg je ook hoogte verschil, omdat deze niet recht is.
Je weet dat de laatste winding van de veer in de groef van het rubber moet vallen he?
Als er een F17 onder zit past dat niet, wil je hem straat legaal hebben, kost het aardig wat geld bij de RDW.
@b07 wrote:
misschien is je gasklepsensor vuil, maak em is schoon.
Heeft wel zin, maar inhouden als toerenbegrenzer, dan is je nokkenassensor stuk of bedrading ernaartoe niet goed.
1 december 2013 om 06:13 In reactie op: aanhaalmoment voor stalen of lichtmetalen velgen hetzelfde? #18192646Ik zet ze altijd met 110 nm vast. Simpele rede, als je hem moet loskrijgen met dat kut sleuteltje bij het reserve wiel en je zet hem vast met 150 denk ik dat je het niet meer los krijgt, zeker niet als moeders even wieltje moet wisselen.
Bij de meeste H modellen met vreemde storingen in diverse Ecu’s is de CIM nog niet vervangen, hier is een modificatie voor geweest namelijk. Omdat deze vreemde storingen veroorzaakte. Als de vorige eigenaar nooit naar de dealer is gegaan of nooit heeft geklaagd zal het niet vervangen zijn.
30 november 2013 om 21:48 In reactie op: waar op te letten als c20xe al sinds 1999 stil staat? #18196290olie en koelvloeistof verversen zo snel mogelijk, filters vervangen, eigenlijk beste meteen een flush beurtje,
-
AuteurBerichten