Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 4,876 tot 4,900 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • Als het de dealer niet lukt zal die wel niet vrijgegeven zijn. Dus inbouwen in de vectra uitleren en dan in je corsa werkt prima.
    Zelf heb ik op deze manier mijn ecu gewisseld met de astra van mn pa om te testen of dat het probleem was. Anders denk ik dat er weinig zijn die je kunnen helpen hier op het forum.

    @Hans AG wrote:

    Ok tot dusver top voor de reacties.

    P.s. Zou U denken dat U dit gaat lukken als U mij helpt?

    Dat is de vraag vooralsnog.

    En wat zou er dus eventueel allemaal nodig moeten zijn voor het daadwerkelijk goed programmeren?

    Ik begrijp uit het verhaal de beide unlock codes.. Nou die zijn op te vragen op kenteken bij opel, helaas heb ik het kenteken van de vectra niet.
    Verder kan dat dus met speciale software ook gewoon. (er staan zelfs wat filmpjes op youtube van hoe ze dat doen en met welke software)
    (Verder wordt die unlock code software op internet verkocht door een bedrijf in Turkije o.a.)
    Daarnaast moet ik dus de chip en transponder van de startonderbreker meeleveren voor programmeren… Ook duidelijk.

    Wat dan moet is kopieren van de gegevens van de corsa unit en inleren van de vectra unit die in de corsa gaat.

    De vectra unit is gereset. Dus dat is ok!

    Zijn er verder nog dingen die U moet weten voor het programmeren?

    :thumb
    bedankt,

    Hans

    als die is vrijgegeven enkel code van corsa nodig. anders ook transponder en imobiliser nodig van de andere auto.

    Waarom wil je uberhaubt je ecu vervangen?

    die van de x18xe1 is NIET identiek, die is gelijk aan die van de X20XEV en X20XER.

    ECU werkt inderdaad gewoon van een vectra, maar op de normale manier kun je een niet uigeleerde ecu met een opcom of tech II niet inleren! Inleren moet je altijd je securty code voor hebben.

    En je meot de security code van je corsa weten. Omdat je de ecu moet inleren op de transponder en imobiliser in je huidige auto.

    Iedereen met een opcom of tech II kan een vrijgegeven ecu programeren.

    Is die niet vrijgegeven, dan gaat dat niet lukken.

    In reactie op: Hoe kom ik aan een stuurkogel kadett b 1966/1972 #18197246

    Opel-classic-parts.com

    In reactie op: Distributieriem geknapt Opel Corsa B 1998 #18196801

    @joop1970 wrote:

    Het is geen vrijloper, als verder het blokje vrij goed nog liep, zou ik gewoon de kop naar een revisie bedrijf brengen en kleppen vervangen. Zuigers zal wel een afdruk instaan, maar daar ga je geen problemen van ondervinden, mits ze niet te ernstig beschadigd zijn.

    Kun je er net zo goed een andere motor inhangen, die 1.4tjes zijn niet duur en over het algemeen betrouwbaar. Denk dat je dan goedkoper uit bent.

    Tja, maar dan weet je nogsteeds niet wat je hebt. En kopje klepjes inzetten en slijpen kost je geen honderden euros.

    In reactie op: Vectra C 2003 2.2 Direct – Koude motor storing #18197198

    Uitlezen, waarschijnlijk, brandstofpomp of ontsteking probleem.

    Brandstoffilter vervangen, luchtmassameter controleren. Tevens andere garage zoeken want die om de hoek heeft dus geen ervaring met autos!.

    Oja alvorens je begint met klooien uitlezen.
    Al uitgelezen?

    In reactie op: spoed Hulp gevraagd astra g gaat niet opslot #18196870

    Draai je door tot safelock? Safelock gaat er namelijk af bij bijna lege accu. Dus enkel normaal op slot hoort er niet af te gaan.

    In reactie op: Is mijn Opel niet veel te snel? #18196951

    En let op vermogen, en gewicht zeggen niks over de tijden. Je hebt nog veel meer variabelen zoals wielomtrek, breedte, druk op de aangedreven wielen. Verhouding versnellingsbak.

    Nou ik zou er minstens 2 bijtellen, omdat je reactietijd, rollend en meten allemaal afwijken. En als ik het filmpje kijk is de tijd al meer dan je opgeeft dus je zou dan denk ik nog niet echt ver boven de standaard zitten.

    Denk eerder dat je belevingsverschil anders is en dat er vooraf ook al wat mis was. Dus je nooit het volle vermogen hebt gehad.
    Standaard is de let al 200+ pk’s.
    Door chippen kun je er makkelijk al 230 halen. Dus als je nu door nieuwe zuigers, zuigerveren (betere compressie). Meer zou halen zou dat niet vreemd zijn.

    In reactie op: Distributieriem geknapt Opel Corsa B 1998 #18196798

    Het is geen vrijloper, als verder het blokje vrij goed nog liep, zou ik gewoon de kop naar een revisie bedrijf brengen en kleppen vervangen. Zuigers zal wel een afdruk instaan, maar daar ga je geen problemen van ondervinden, mits ze niet te ernstig beschadigd zijn.

    In reactie op: spoed Hulp gevraagd astra g gaat niet opslot #18196868

    had jij je sloten niet vervangen? ANders denk ik dat je dat gewoon niet helmaal goed gedaan hebt.

    In reactie op: Is mijn Opel niet veel te snel? #18196926

    Maar zoals je uitlegt hoe je het meet dan tel er dus gerust maar 2 seconden bij.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176287

    Distributie gecontroleerd en staat helmaal goed. Vliegwiel word gevlakt, daarop staat markering voor ontsteking, hopelijk lukt het me om de ontsteking dan beter af te stellen.

    In reactie op: Hoog olieverbruik Opel Astra 2.2 cabrio 2002. #18196907

    Welk merk? En welke heb je geprobeerd? Je kunt een flush beurt doen, soms helpt dat, maar zou eerst goed zoeken naar een eventueel lek.

    In reactie op: Ecu vraag. Z18xe #18196912

    Ieder met een opcom hier op het forum of tech II kan het in princiepe. De dealer kan dit ook, maar zal vaak veel geld vragen of gewoon zeggen ecu is stuk.

    In reactie op: Hoog olieverbruik Opel Astra 2.2 cabrio 2002. #18196905

    Welke olie gebruik je? En wat zat erin bij aankoop?

    In reactie op: Motor valt uit tijdens rijden #18197047

    Stappenmotor, EGR of vacuum lek. Kan ook nog komen omdat je tankluchting verstopt zit en deze vacuum trekt.

    In reactie op: Hoog olieverbruik Opel Astra 2.2 cabrio 2002. #18196903

    Hoelang heb je de auto? En heeft die ooit distributie schade gehad?

    In reactie op: Motor valt uit tijdens rijden #18197045

    Nee dat kan niet, als dat zou gebeuren, waardoor die uitvalt zou je motor ook echt wel geluid maken en dat geen 3 keer doen. Want dan is die stuk. EGR die open blijft staan, en toch schoon is geeft ook deze fout.

    In reactie op: Is mijn Opel niet veel te snel? #18196919

    @corsaboy wrote:

    Ben ik zeer benieuwd hoe je meet.
    Misschien moet je eens aan een dragrace mee doen.

    Ik doe een 0-188 km/h in 11.8 sec. (Is ook gelijk 1/4 mile)
    Wat moet mijn 0-100 tijd dan wel niet zijn met jouw calculatie.

    Ga er maar vanuit met een stopwatch dus is nooit zo naukeurig als bij jou. Dus ik vermoed dat dat wel eens een paar seconden af zal wijken.

    In reactie op: Is mijn Opel niet veel te snel? #18196918

    Dat 95 en 98 is voor normale chiptuners echt flauwekul. Maar standaard is die niet meer dat vermeld die al zuigers zijn anders en misschien een chip. Als je auto dan al zo gechipt is dat die kapot loopt op euro 95, zou ik het verhalen op de chiptuner, want je kunt bijna nergens echte 98 krijgen. overals is het 96 of 97.

    In reactie op: Ecu vraag. Z18xe #18196910

    z18xe1 bestaat niet het is een x18xe of x18xe1. ECU is ook niet uitwisselbaar tussen de twee.
    ALs je een Z18XE ecu hebt gewisseld, kan je tc lampje gaan branden omdat dit wel in je abs unit zit, maar niet is geconfigureerd in de motor ecu. Dit kun je met een opcom of tech 2 instellen. 3 cilinders kan vanalles zijn, waarom heb je de ecu uberhaubt gewisseld?
    Beste is om hem even uit te lezen voordat je gaat klooien.

25 berichten aan het bekijken - 4,876 tot 4,900 (van in totaal 8,592)