Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 december 2013 om 20:10 In reactie op: Wie kan mijn ECU programmeren Z18XE uit Vectra in Corsa GSI? #18197260
Als het de dealer niet lukt zal die wel niet vrijgegeven zijn. Dus inbouwen in de vectra uitleren en dan in je corsa werkt prima.
Zelf heb ik op deze manier mijn ecu gewisseld met de astra van mn pa om te testen of dat het probleem was. Anders denk ik dat er weinig zijn die je kunnen helpen hier op het forum.5 december 2013 om 20:08 In reactie op: Wie kan mijn ECU programmeren Z18XE uit Vectra in Corsa GSI? #18197259@Hans AG wrote:
Ok tot dusver top voor de reacties.
P.s. Zou U denken dat U dit gaat lukken als U mij helpt?
Dat is de vraag vooralsnog.
En wat zou er dus eventueel allemaal nodig moeten zijn voor het daadwerkelijk goed programmeren?
Ik begrijp uit het verhaal de beide unlock codes.. Nou die zijn op te vragen op kenteken bij opel, helaas heb ik het kenteken van de vectra niet.
Verder kan dat dus met speciale software ook gewoon. (er staan zelfs wat filmpjes op youtube van hoe ze dat doen en met welke software)
(Verder wordt die unlock code software op internet verkocht door een bedrijf in Turkije o.a.)
Daarnaast moet ik dus de chip en transponder van de startonderbreker meeleveren voor programmeren… Ook duidelijk.Wat dan moet is kopieren van de gegevens van de corsa unit en inleren van de vectra unit die in de corsa gaat.
De vectra unit is gereset. Dus dat is ok!
Zijn er verder nog dingen die U moet weten voor het programmeren?
:thumb
bedankt,Hans
als die is vrijgegeven enkel code van corsa nodig. anders ook transponder en imobiliser nodig van de andere auto.
5 december 2013 om 19:51 In reactie op: Wie kan mijn ECU programmeren Z18XE uit Vectra in Corsa GSI? #18197256Waarom wil je uberhaubt je ecu vervangen?
5 december 2013 om 19:46 In reactie op: Wie kan mijn ECU programmeren Z18XE uit Vectra in Corsa GSI? #18197251die van de x18xe1 is NIET identiek, die is gelijk aan die van de X20XEV en X20XER.
ECU werkt inderdaad gewoon van een vectra, maar op de normale manier kun je een niet uigeleerde ecu met een opcom of tech II niet inleren! Inleren moet je altijd je securty code voor hebben.
5 december 2013 om 19:27 In reactie op: Wie kan mijn ECU programmeren Z18XE uit Vectra in Corsa GSI? #18197254En je meot de security code van je corsa weten. Omdat je de ecu moet inleren op de transponder en imobiliser in je huidige auto.
5 december 2013 om 19:26 In reactie op: Wie kan mijn ECU programmeren Z18XE uit Vectra in Corsa GSI? #18197253Iedereen met een opcom of tech II kan een vrijgegeven ecu programeren.
Is die niet vrijgegeven, dan gaat dat niet lukken.
Opel-classic-parts.com
@joop1970 wrote:
Het is geen vrijloper, als verder het blokje vrij goed nog liep, zou ik gewoon de kop naar een revisie bedrijf brengen en kleppen vervangen. Zuigers zal wel een afdruk instaan, maar daar ga je geen problemen van ondervinden, mits ze niet te ernstig beschadigd zijn.
Kun je er net zo goed een andere motor inhangen, die 1.4tjes zijn niet duur en over het algemeen betrouwbaar. Denk dat je dan goedkoper uit bent.
Tja, maar dan weet je nogsteeds niet wat je hebt. En kopje klepjes inzetten en slijpen kost je geen honderden euros.
Uitlezen, waarschijnlijk, brandstofpomp of ontsteking probleem.
5 december 2013 om 11:01 In reactie op: Motormanagement lampje Opel Corsa GSi—- Haperen en stoten #18197181Brandstoffilter vervangen, luchtmassameter controleren. Tevens andere garage zoeken want die om de hoek heeft dus geen ervaring met autos!.
Oja alvorens je begint met klooien uitlezen.
Al uitgelezen?Draai je door tot safelock? Safelock gaat er namelijk af bij bijna lege accu. Dus enkel normaal op slot hoort er niet af te gaan.
En let op vermogen, en gewicht zeggen niks over de tijden. Je hebt nog veel meer variabelen zoals wielomtrek, breedte, druk op de aangedreven wielen. Verhouding versnellingsbak.
Nou ik zou er minstens 2 bijtellen, omdat je reactietijd, rollend en meten allemaal afwijken. En als ik het filmpje kijk is de tijd al meer dan je opgeeft dus je zou dan denk ik nog niet echt ver boven de standaard zitten.
Denk eerder dat je belevingsverschil anders is en dat er vooraf ook al wat mis was. Dus je nooit het volle vermogen hebt gehad.
Standaard is de let al 200+ pk’s.
Door chippen kun je er makkelijk al 230 halen. Dus als je nu door nieuwe zuigers, zuigerveren (betere compressie). Meer zou halen zou dat niet vreemd zijn.Het is geen vrijloper, als verder het blokje vrij goed nog liep, zou ik gewoon de kop naar een revisie bedrijf brengen en kleppen vervangen. Zuigers zal wel een afdruk instaan, maar daar ga je geen problemen van ondervinden, mits ze niet te ernstig beschadigd zijn.
had jij je sloten niet vervangen? ANders denk ik dat je dat gewoon niet helmaal goed gedaan hebt.
Maar zoals je uitlegt hoe je het meet dan tel er dus gerust maar 2 seconden bij.
Distributie gecontroleerd en staat helmaal goed. Vliegwiel word gevlakt, daarop staat markering voor ontsteking, hopelijk lukt het me om de ontsteking dan beter af te stellen.
Welk merk? En welke heb je geprobeerd? Je kunt een flush beurt doen, soms helpt dat, maar zou eerst goed zoeken naar een eventueel lek.
Ieder met een opcom hier op het forum of tech II kan het in princiepe. De dealer kan dit ook, maar zal vaak veel geld vragen of gewoon zeggen ecu is stuk.
Welke olie gebruik je? En wat zat erin bij aankoop?
Stappenmotor, EGR of vacuum lek. Kan ook nog komen omdat je tankluchting verstopt zit en deze vacuum trekt.
Hoelang heb je de auto? En heeft die ooit distributie schade gehad?
Nee dat kan niet, als dat zou gebeuren, waardoor die uitvalt zou je motor ook echt wel geluid maken en dat geen 3 keer doen. Want dan is die stuk. EGR die open blijft staan, en toch schoon is geeft ook deze fout.
@corsaboy wrote:
Ben ik zeer benieuwd hoe je meet.
Misschien moet je eens aan een dragrace mee doen.Ik doe een 0-188 km/h in 11.8 sec. (Is ook gelijk 1/4 mile)
Wat moet mijn 0-100 tijd dan wel niet zijn met jouw calculatie.Ga er maar vanuit met een stopwatch dus is nooit zo naukeurig als bij jou. Dus ik vermoed dat dat wel eens een paar seconden af zal wijken.
Dat 95 en 98 is voor normale chiptuners echt flauwekul. Maar standaard is die niet meer dat vermeld die al zuigers zijn anders en misschien een chip. Als je auto dan al zo gechipt is dat die kapot loopt op euro 95, zou ik het verhalen op de chiptuner, want je kunt bijna nergens echte 98 krijgen. overals is het 96 of 97.
z18xe1 bestaat niet het is een x18xe of x18xe1. ECU is ook niet uitwisselbaar tussen de twee.
ALs je een Z18XE ecu hebt gewisseld, kan je tc lampje gaan branden omdat dit wel in je abs unit zit, maar niet is geconfigureerd in de motor ecu. Dit kun je met een opcom of tech 2 instellen. 3 cilinders kan vanalles zijn, waarom heb je de ecu uberhaubt gewisseld?
Beste is om hem even uit te lezen voordat je gaat klooien. -
AuteurBerichten