Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Carterontluchtin gcontroleren, gasklep controleren. Als deze ernstig is vervuild, zal die wel door de carterontluchting olie gebruiken.
Heb je een 1.6 16v of 1.8 16v welke niet zo zuinig mee is omgegaan, kun je aan de revisie.Inderdaad, helaas geen bak te vinden, zou er toch graag een 4 bak onder hebben.
Zoutzuur, water en koper en dan gaat het vrij goed, duurt wel een dagje voordat alles eraf is.
8 december 2013 om 10:12 In reactie op: Z16XEP LPG motor astra twinsport vervangen door Z18XE LPG #18197445In princiepe moet enkel de motor ecu uitgeleerd worden en weer ingeleerd, dit kun je gewoon met een opcom.
De kabelboom, durf ik zo niet precies te zeggen, ik vermoed dat je hier toch wel vrij veel van moet vervangen aangezien de stekkeraansluiting van de ecu van de z16xep anders is dan die van de z18xe. Wat je zou kunnen doen is enkel de stekker aanpassen van je z16xep naar je z18xe. Maar dan moet je wel goed thuis zijn in de electronica.Het ontchromen is gelukt. Verder nog geen tijd ingestoken.
Ik heb de tuimelaars en stoterstangen laten controleren door het revisiebedrijf.
Er zat geen speling op de kleptuimelaars, wel hebben ze 2 stoterstangen opnieuw gericht.Boutjes zijn nog dezelfde als 60 jaar geleden, gevragen of ik ze moest vervangen.
Revisiebedrijf raden dat af dus heb ik dat niet gedaan.Kleppen moeten inderdaad om de 3500 km gesteld worden volgens het werkplaatshandboek.
Een tandwiel zit op de krukas ander op de nokkenas.
De nokkenas zit bij dit blok niet in de kop maar in het onderblok.Distributieriem gecontroleerd? Als die echt vonkt benzine krijgt maar niet aanslaat zou ik verwachten riem verkeerd of gebroken. Als die niet vonkt, krukassensor.
Is de auto wel verlaagd of is het een orginele gsi die je hoger wil hebben? Anders poten van een niet gsi eronder.
7 december 2013 om 06:38 In reactie op: Z16XEP LPG motor astra twinsport vervangen door Z18XE LPG #18197439Motorsteunen en bak zijn gelijk, dus als je motorblok ecu en kabelboom hebt is het wel te doen.
Kachelradiateur verstopt of de klep gaat niet meer van warm naar koud dan is die vaak gebroken of draad los.
Stripmverschild per model, zit geplakt.
Gewoon bij de opel dealer of sloop.Gezien het vermogen heb je het denk ik over een astra f?
Een F17 bak is wel wat kleiner dan een F18 bak, hij past, heeft het zelfde gaten patroon enkel is het huis wat kleiner en de prise as anders. Maar dat euvel heb je ook bij de F10/13.
Ze hebben de kleppen opnieuw ingeslepen, maar ik had de de kleppen nog niet opnieuw gesteld, had de tuimelaars gewoon weer zo gemonteerd. Waardoor de eerste en laatste veel te strak stonden en dus de kleppen niet helemaal sloten.
inderdaad
@RISL wrote:
Ik reken ‘m goed. Ben niet zo thuis in dit tijdperk, maar in de advertentie stond ‘Opel 8 HP Tourer 1929’. Dus 8 PS is goed (hetzelfde als 8 HP natuurlijk).
Ik typte 4PS, maar de 4 en 8 PS zijn in princiepe gelijk op het vermogen na.
6 december 2013 om 08:54 In reactie op: Goed nieuws voor Opel. GM stopt met Chevrolet in europa. #18197163@RISL wrote:
Ik denk niet dat ze Opel gaan ‘downgraden’. Ze roepen al jaren dat ze meer premium willen worden.
Hooguit splitsen ze een deel van het modellengamma af naar een soort submerk verder, zoals Citroën met de DS-modellen een hoger segment aanspreekt.
Maar goed, lees even goed wat ik zei: Opel zal hier op de korte termijn vast beter van worden, maar GM gaat hier zeker marktaandeel verliezen.Maar eeh peugot is eignelijk het goedkope merk van Citroen.
Is beetje vergelijkbaar met Chevrolet van Opel.Alles in peugots vind je ook in citroen.
Een Opel 4PS Bouwjaar na 1925 tenminste het lijkt op een 4 zitter.
Een b heeft een andere gril en vierkante lampen.
@MitchEindhoven wrote:
Het blijft een beetje wat de gek ervoor geeft natuurlijk.
Ter info. Heb dit voorjaar voor mijn c-rekord uit ’68 1600 betaald bij particulier.
Dit was met een jaar apk en op een drietal blaasjes en een schrammetje na is het echt een heel nette wagen van 4e eigenaar met alle papieren van de afgelopen 45 jr, blok gereviseerd, interieur opnieuw bekleed etc.Houd ons op de hoogte en succes!
Mitch
Is niet echt te vergelijke met een rekord C. Dit is een Rekord A, indien die in orginele staat is en er erg goed uitziet. Zal die meer dan 5000 euro waard zijn. Enkel blijft het een kwestie van wat de gek ervoor geeft.
Het is gelukt, hij loopt, nu hopen dat dat weer een aantal jaartjes zal lukken.
Dit weekend even alles weer netjes inbouwen, maar eerst de motorruimte schoonmaken en denk opnieuw in de lak zetten.
Afhankelijk van hoe mooi schoon het kan worden. -
AuteurBerichten











