Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
23 december 2013 om 14:52 In reactie op: Tikkend geluid in buurt van krukaspoelie astra G X16XEL #18201360
kan je tankontluchting zijn, maar ook die hoort niet zo te tikken.
23 december 2013 om 14:20 In reactie op: Tikkend geluid in buurt van krukaspoelie astra G X16XEL #18201358@Shane_Astra_g wrote:
Is het misschien dit geluid?stukje scrollen naar beneden.
Ik zelf heb dit ook en heb begrepen dat het niks ergs is
Dit is een klepstoter lijkt wel, maar zou er toch niet mee blijven rijden.
23 december 2013 om 14:20 In reactie op: Tikkend geluid in buurt van krukaspoelie astra G X16XEL #18201357@serratus wrote:
Dag geinteresseerden, het is eigenlijk niet echt een tikkend geluid, meer een ratelend geluid en het klinkt niet echt lekker…
Hier heb ik een filmpje gemaakt van het geluid. zie link: http://youtu.be/2s_FJh0uO6I” onclick=”window.open(this.href);return false;Wie weet wat dit kan zijn>?
Waterpomp en spanrol vervangen! niet meer doorrijden zo!
als je de ecu in de vorige auto uitleert en inleert in jou auto gaat dat gewoonw erken.
Wel je eigen ecu uitleren.23 december 2013 om 13:58 In reactie op: uitvallen auto corsa b x16xe (GEVONDEN!! ZIE FILMPJE!!) #18201320Enige wat ik kan bedenken is dat er toch timing verkeert staat of kleppen krom zijn.
@Sander_1972 wrote:
Hoi HarrieAstra,
Het scheelt idd een heleboel.
Ik heb het inderdaad met een blinde pakking gedaan. De klep zelf zit er nog gewoon op en de aansluitingen zijn ook in tact gebleven.
Bij de Opel garage deden ze een beetje moeilijk toen ik om zo’n pakking vroeg en men kwam meteen met allemaal doem scenario’s.
Het zou onmogelijk zijn……problemen opleveren….storingen…..niet passen…..en ik kon de auto beter ff laten staan zodat hun ff konden kijken waarom hij inhield en hikte…..
Allemaal goed bedoeld hoor en ik begrijp hun ook wel. Ik ben blij dat ik gewoon dat plaatje er tussen heb gezet. Ben nu overal vanaf.Bij alle Z benzine motoren levert het geen storing code op.
De fucntie is vrij simpel, de orginele is van rubber en kan bij hoge vermogens wel eens in de hoge toerentallen minder druk opleveren of worden plat gezogen. Hij zet uit bij hoge druk. Enkel is de metale versie dan weer een groot nadeel omdat deze opwarmt.
Beste kun je ze vervangen voor een kunstof exemplaar.23 december 2013 om 06:49 In reactie op: Tikkend geluid in buurt van krukaspoelie astra G X16XEL #18201352Waneer is de distributieriem vervangen?
Als de multiriem eraf is is het dan nogsteeds?
Dan is het meestal waterpomp of spanner van de distributie.
In dat geval niet veel meer mee rijden anders loopt die in de soep.Of je hebt versleten zuigerveren waardoor er druk in het onderblok ontstaat.
22 december 2013 om 21:36 In reactie op: uitvallen auto corsa b x16xe (GEVONDEN!! ZIE FILMPJE!!) #18201317@wim-v6 wrote:
Aan rammen met de luchtol is bij mij nog nooit mis gegaan.
Normaal moest ie dacht ik 95Nm 30º 15º
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
Distributie altijd volgens voorgeschreven doen, ander zit die vaak te vast of los. En beide kan problemen geven. Van schroefdraad welke dol is tot gebroken of loslopende bouten.
Luchtsleutel is leuk voor het loshalen van bouten, maar vastzetten en zeker aan het motorblok met een luchtsleutel is toch echt niet echt wat je wil, tenzij je er een hebt welke je op moment kunt instellen.
22 december 2013 om 21:33 In reactie op: uitvallen auto corsa b x16xe (GEVONDEN!! ZIE FILMPJE!!) #18201316Afslaan bij gas, wil zeggen dat die niet op tijd staat meer of dat je kleppen krom zijn, waardoor de verbranding niet meer klopt of op tijd gaat. 1 of 2 tanden verkeert gaat net denk ik maar toch niet veel meer bij een 16v.
22 december 2013 om 19:05 In reactie op: uitvallen auto corsa b x16xe (GEVONDEN!! ZIE FILMPJE!!) #18201309Goed vastzetten met moment sleutel, ratelen komt meestal niet van de riem maar van kleppen, denk dat ze wel geraakt zijn, maar niet ernstig beschadigd. Start die moeilijker als vorheen?
Gewoon bij de dealer die van een astra ofzo vragen.
22 december 2013 om 16:44 In reactie op: Nieuwe sleutel Astra G Maar afstandsbediening werkt niet #18201063Of met de opcom kan ook.
22 december 2013 om 02:12 In reactie op: uitvallen auto corsa b x16xe (GEVONDEN!! ZIE FILMPJE!!) #18201305Ik denk je riem van tijd, en wat klepjes geraakt. Of waterpomp defect (en hierdoor van tijd)
@ho-eve wrote:
Hallo,
Ik ben min of meer nieuw op het forum. Heb e.e.a. gelezen over revisie maar nog niet exact wat ik zoek. Als iemand mij wil adviseren? Graag!
Recent het project van mijn A-Ascona weer uit de hoek gehaald. Heeft al wat jaren onder een zeiltje gestaan. Ooit een 2.2 gekocht die ik nooit heb horen lopen. Heb maar besloten om hem eerst eens open te maken. Geen bijzonderheden! Ziet er allemaal wel netjes uit.
Behoudens het randje bovenin zijn er geen bijzonderheden aan de cilinderwanden. Kan het niet goed meten maar randje is in ieder geval minder dan 0.05mm.
Vraag is nu wat handig is. :hmmz
Moet er iets aan de wanden gebeuren?
Moet het randje weg?
Moet er geboord worden?
Andere zuigers?
Is alleen zuigerveren vervangen zinvol?Zijn er, om dit soort zaken te beoordelen, vaste minimale waarden?
Elk advies is welkom.
Heb je het randje gemeten met een micro meter?
Er zijn vaste maximale en minimale waardes, deze staan in het werkplaatshandboek, heb er helaas geen.
Zolang de zuigers nog goed zijn zou ik deze niet vervangen. De zuigerveren als deze meer dan 0,5 mm speling hebben als ze gemonteerd zijn. (de opening van de ring zeg maar). Dan zou ik de veren wel vervangen. Anders veren en zuigers laten voor wat het is.
Mocht je complete revisie doen, dus lagers en dergelijke ook nieuw, en er is geen voelbare maar wel zichtbare schade aan de krukas ook deze laten slijpen ondanks dat je het niet kunt voelen.
Ga je boren en honen, moet je wel overmaat zuigers monteren.
Welkome hier, en wat zijn de vraagjes die er spelen?
voorpij van de C moet wel aangepast worden voor kat en 2e lamda.
Als je uitlaat, inlaat en nokkenasoverzet kom je ongeveer op het vermogen van de C let wel inlaat moet je wel een pasplaat maken voor je gasklephuis. Verder nog wat kleine aanpassingen bedrading en slangetjes.
21 december 2013 om 06:08 In reactie op: Plots geen snelheidsmeter & cruisecontrol meer! (Vectra B2) #18201001of nog simpeler je hebt een draadbreuk.
21 december 2013 om 06:08 In reactie op: Plots geen snelheidsmeter & cruisecontrol meer! (Vectra B2) #18201000@busje33 wrote:
ABS werkt trouwens nog normaal, en ook geen lampje ervan op dash..
Kan ook zijn dat de abs ecu defect is en deze geen signaal meer van snelheid doorgeeft.
Maar weet niet of de vectra dat via de ecu doet. De astra bij de latere modellen in iedergeval wel.Of ring van de abs los, maar dan zou ook het lampje moeten gaan branden.
@Opeltje17 wrote:
@steefopel wrote:
Oh let dan vooral niet op mijn reactie.. :shock:
Heb het zelf vorige keer zo moete doen namelijk.. anders kwam hij niet op spanning..Begin nu alleen te twijfele over zelfde motorcode.. denk het niet dan.
Heb het ook zo moeten doen kreeg het anders ook niet voor mekaar, met de pomp op spanning kreeg ik de riem er niet om en met de pomp ”ontspannen” zat de riem veel te los.
Maar als het niet de bedoeling is om met de pomp te spannen(wat in mijn beleving niet kon in mij geval maar goed) waarom zit er dan een 6 kant op de pomp om een sleutel op te zetten, en op één met een uitsparing(vaste maat) niet??
Omdat de pomp op meerdere opel smalblok motoren past waarbij er wel zijn welke met de watterpomp gespannen moeten worden.
20 december 2013 om 18:56 In reactie op: Plots geen snelheidsmeter & cruisecontrol meer! (Vectra B2) #18200996Waarschijnlijk abs sensor defect.
oja spanner moet je tegen de klok in spannen.
spannen doe je bij deze echt niet met de waterpomp maar doormiddel van de spanner. waterpomp bij het spannen ook gewoon vastzetten.
-
AuteurBerichten