Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 4,726 tot 4,750 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Tikkend geluid in buurt van krukaspoelie astra G X16XEL #18201360

    kan je tankontluchting zijn, maar ook die hoort niet zo te tikken.

    In reactie op: Tikkend geluid in buurt van krukaspoelie astra G X16XEL #18201358

    @Shane_Astra_g wrote:

    Is het misschien dit geluid?stukje scrollen naar beneden.

    viewtopic.php?f=5&t=172816

    Ik zelf heb dit ook en heb begrepen dat het niks ergs is

    Dit is een klepstoter lijkt wel, maar zou er toch niet mee blijven rijden.

    In reactie op: Tikkend geluid in buurt van krukaspoelie astra G X16XEL #18201357

    @serratus wrote:

    Dag geinteresseerden, het is eigenlijk niet echt een tikkend geluid, meer een ratelend geluid en het klinkt niet echt lekker…
    Hier heb ik een filmpje gemaakt van het geluid. zie link: http://youtu.be/2s_FJh0uO6I” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Wie weet wat dit kan zijn>?

    Waterpomp en spanrol vervangen! niet meer doorrijden zo!

    In reactie op: ecu z18xe #18200701

    als je de ecu in de vorige auto uitleert en inleert in jou auto gaat dat gewoonw erken.
    Wel je eigen ecu uitleren.

    In reactie op: uitvallen auto corsa b x16xe (GEVONDEN!! ZIE FILMPJE!!) #18201320

    Enige wat ik kan bedenken is dat er toch timing verkeert staat of kleppen krom zijn.

    In reactie op: EGR Astra G 2003 1.6 16V #18201237

    @Sander_1972 wrote:

    Hoi HarrieAstra,

    Het scheelt idd een heleboel.
    Ik heb het inderdaad met een blinde pakking gedaan. De klep zelf zit er nog gewoon op en de aansluitingen zijn ook in tact gebleven.
    Bij de Opel garage deden ze een beetje moeilijk toen ik om zo’n pakking vroeg en men kwam meteen met allemaal doem scenario’s.
    Het zou onmogelijk zijn……problemen opleveren….storingen…..niet passen…..en ik kon de auto beter ff laten staan zodat hun ff konden kijken waarom hij inhield en hikte…..
    Allemaal goed bedoeld hoor en ik begrijp hun ook wel. Ik ben blij dat ik gewoon dat plaatje er tussen heb gezet. Ben nu overal vanaf.

    Bij alle Z benzine motoren levert het geen storing code op.

    In reactie op: het nut van metalen buizen #18201463

    De fucntie is vrij simpel, de orginele is van rubber en kan bij hoge vermogens wel eens in de hoge toerentallen minder druk opleveren of worden plat gezogen. Hij zet uit bij hoge druk. Enkel is de metale versie dan weer een groot nadeel omdat deze opwarmt.
    Beste kun je ze vervangen voor een kunstof exemplaar.

    In reactie op: Tikkend geluid in buurt van krukaspoelie astra G X16XEL #18201352

    Waneer is de distributieriem vervangen?
    Als de multiriem eraf is is het dan nogsteeds?
    Dan is het meestal waterpomp of spanner van de distributie.
    In dat geval niet veel meer mee rijden anders loopt die in de soep.

    In reactie op: olie uit peilstok #18201419

    Of je hebt versleten zuigerveren waardoor er druk in het onderblok ontstaat.

    In reactie op: uitvallen auto corsa b x16xe (GEVONDEN!! ZIE FILMPJE!!) #18201317

    @wim-v6 wrote:

    Aan rammen met de luchtol is bij mij nog nooit mis gegaan.

    Normaal moest ie dacht ik 95Nm 30º 15º

    Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

    Distributie altijd volgens voorgeschreven doen, ander zit die vaak te vast of los. En beide kan problemen geven. Van schroefdraad welke dol is tot gebroken of loslopende bouten.

    Luchtsleutel is leuk voor het loshalen van bouten, maar vastzetten en zeker aan het motorblok met een luchtsleutel is toch echt niet echt wat je wil, tenzij je er een hebt welke je op moment kunt instellen.

    In reactie op: uitvallen auto corsa b x16xe (GEVONDEN!! ZIE FILMPJE!!) #18201316

    Afslaan bij gas, wil zeggen dat die niet op tijd staat meer of dat je kleppen krom zijn, waardoor de verbranding niet meer klopt of op tijd gaat. 1 of 2 tanden verkeert gaat net denk ik maar toch niet veel meer bij een 16v.

    In reactie op: uitvallen auto corsa b x16xe (GEVONDEN!! ZIE FILMPJE!!) #18201309

    Goed vastzetten met moment sleutel, ratelen komt meestal niet van de riem maar van kleppen, denk dat ze wel geraakt zijn, maar niet ernstig beschadigd. Start die moeilijker als vorheen?

    In reactie op: Mijn Saabscona-B 400R #17566251

    Gewoon bij de dealer die van een astra ofzo vragen.

    In reactie op: Nieuwe sleutel Astra G Maar afstandsbediening werkt niet #18201063

    Of met de opcom kan ook.

    In reactie op: uitvallen auto corsa b x16xe (GEVONDEN!! ZIE FILMPJE!!) #18201305

    Ik denk je riem van tijd, en wat klepjes geraakt. Of waterpomp defect (en hierdoor van tijd)

    In reactie op: alles op een rij: Reviseren #17310433

    @ho-eve wrote:

    Hallo,

    Ik ben min of meer nieuw op het forum. Heb e.e.a. gelezen over revisie maar nog niet exact wat ik zoek. Als iemand mij wil adviseren? Graag!

    Recent het project van mijn A-Ascona weer uit de hoek gehaald. Heeft al wat jaren onder een zeiltje gestaan. Ooit een 2.2 gekocht die ik nooit heb horen lopen. Heb maar besloten om hem eerst eens open te maken. Geen bijzonderheden! Ziet er allemaal wel netjes uit.

    Behoudens het randje bovenin zijn er geen bijzonderheden aan de cilinderwanden. Kan het niet goed meten maar randje is in ieder geval minder dan 0.05mm.

    Vraag is nu wat handig is. :hmmz

    Moet er iets aan de wanden gebeuren?
    Moet het randje weg?
    Moet er geboord worden?
    Andere zuigers?
    Is alleen zuigerveren vervangen zinvol?

    Zijn er, om dit soort zaken te beoordelen, vaste minimale waarden?

    Elk advies is welkom.

    Heb je het randje gemeten met een micro meter?

    Er zijn vaste maximale en minimale waardes, deze staan in het werkplaatshandboek, heb er helaas geen.

    Zolang de zuigers nog goed zijn zou ik deze niet vervangen. De zuigerveren als deze meer dan 0,5 mm speling hebben als ze gemonteerd zijn. (de opening van de ring zeg maar). Dan zou ik de veren wel vervangen. Anders veren en zuigers laten voor wat het is.

    Mocht je complete revisie doen, dus lagers en dergelijke ook nieuw, en er is geen voelbare maar wel zichtbare schade aan de krukas ook deze laten slijpen ondanks dat je het niet kunt voelen.

    Ga je boren en honen, moet je wel overmaat zuigers monteren.

    In reactie op: Even voorstellen. #18201087

    Welkome hier, en wat zijn de vraagjes die er spelen?

    In reactie op: Verschil Z16SE en C16SE #18201034

    voorpij van de C moet wel aangepast worden voor kat en 2e lamda.

    In reactie op: Verschil Z16SE en C16SE #18201033

    Als je uitlaat, inlaat en nokkenasoverzet kom je ongeveer op het vermogen van de C let wel inlaat moet je wel een pasplaat maken voor je gasklephuis. Verder nog wat kleine aanpassingen bedrading en slangetjes.

    of nog simpeler je hebt een draadbreuk.

    @busje33 wrote:

    ABS werkt trouwens nog normaal, en ook geen lampje ervan op dash..

    Kan ook zijn dat de abs ecu defect is en deze geen signaal meer van snelheid doorgeeft.
    Maar weet niet of de vectra dat via de ecu doet. De astra bij de latere modellen in iedergeval wel.

    Of ring van de abs los, maar dan zou ook het lampje moeten gaan branden.

    In reactie op: x16xel astra 1999 distributie spanner stellen #18201048

    @Opeltje17 wrote:

    @steefopel wrote:

    Oh let dan vooral niet op mijn reactie.. :shock:
    Heb het zelf vorige keer zo moete doen namelijk.. anders kwam hij niet op spanning..

    Begin nu alleen te twijfele over zelfde motorcode.. denk het niet dan.

    Heb het ook zo moeten doen kreeg het anders ook niet voor mekaar, met de pomp op spanning kreeg ik de riem er niet om en met de pomp ”ontspannen” zat de riem veel te los.

    Maar als het niet de bedoeling is om met de pomp te spannen(wat in mijn beleving niet kon in mij geval maar goed) waarom zit er dan een 6 kant op de pomp om een sleutel op te zetten, en op één met een uitsparing(vaste maat) niet??

    Omdat de pomp op meerdere opel smalblok motoren past waarbij er wel zijn welke met de watterpomp gespannen moeten worden.

    Waarschijnlijk abs sensor defect.

    In reactie op: x16xel astra 1999 distributie spanner stellen #18201038

    oja spanner moet je tegen de klok in spannen.

    In reactie op: x16xel astra 1999 distributie spanner stellen #18201037

    spannen doe je bij deze echt niet met de waterpomp maar doormiddel van de spanner. waterpomp bij het spannen ook gewoon vastzetten.

25 berichten aan het bekijken - 4,726 tot 4,750 (van in totaal 8,592)