Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 4,676 tot 4,700 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: MID INBOUWEN IN NIEUWE AUTO CORSA V6 #18204029

    Voor de astra is er een mid alternatief omdat deze defect raken, ik zou deze aanschaffen kost zo,n 80 euro. Daarna sensoren van alles waar je een melding van wil. En draadboom maken.

    In reactie op: 14 inch stalen velgen #18202856

    @Kermitkiller wrote:

    zoals je foto hieboven is van een kadett en 13 inch

    de mijne zijn 14 inch en zijn van een later type en met ronde gaten en een kleinere dop (denk rekord E)

    Zitten op mijn rekord, en komen niet van een kadett, wieldoppen, zijn niet orgineel dat klopt, er horen er eigenlijk op met geel wit vlak.

    http://i1188.photobucket.com/albums/z403/haasje17/olympia/2013-10-23223847_zps420e8031.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

    In reactie op: weer wegenbelasting voor oldtimers in 2014 #18071115

    @VideoRipper wrote:

    @Maurice89 wrote:

    Wie controleert wanneer jij gebruikt maakt van je auto?

    De belastingdienst, elke keer wanneer je over een grote rijksweg rijdt.

    De meeste grote rijkswegen (A2, A12, A15, A16, A27, A58, A59, waar ik het van weet) hebben boven
    de weg speciale camera’s hangen voor dit doel; vaak zijn dit camera’s die oorspronkelijk als proef zijn
    opgehangen voor snelheids/trajectcontrole, maar niet voldeden (of niet meer werden gebruikt voor dit
    doel) en worden nu ingezet als controlemogelijkheid op wegenbelasting en verzekering.

    Een bekende is die ene die achter het viaduct bij Dordrecht op de A16 hangt (noordrichting); sommige
    navigatiesystemen geven (onterecht) nog steeds aan dat deze op snelheid controleert, waardoor je
    daar altijd mensen in de ankers ziet gaan ;)

    Daarnaast zijn de welbekende mobiele ANPR-camera’s ook altijd flink bezig onderweg om schavuiten op
    heterdaad te betrappen. :(

    Ik heb voor mijn (oldtimer) motor afgelopen week ook deze brief ontvangen en ik heb voor het nageslacht
    er even een scan van gemaakt :D

    Greetz,

    Peter.

    En wat dacht je van de cameras bij weeglussen, worden ook gebruikt voor dit soort doeleinden.

    In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18136325

    @harrynijhof wrote:

    Maar waarom zo moeilijk doen?
    Enkel het OPC kapje op de bobine vervangen door een Ecotec.
    Geen haan die er dan naar kraait.

    Bij grote controles, controleerd men tevens het motornummer wat ingeslagen is.
    Als je bij zon controle terechtkomt is dat kenteken kwijt tot omkeuren, niet omkeuren is dan vernietigen van voertuig.

    In reactie op: 14 inch stalen velgen #18202853

    Ik heb er zonder gaten of sleuven.

    In reactie op: aanschaf c20xe, iemand met kennis gezocht #18202539

    Ligt een beetje aan de f18 bak, een cr denk ik dat onder een corsa wat hoogtoerig wordt, een wr wat minder, en dan heb je nog veel verhoudingen.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176325

    Als ik de ontsteking afstel exact volgens markeringen en stroboscoop, gaat de motor sputteren in wat hogere toerentallen. Zonder vacuuem vervroeging start die uberhaubt niet. Volgensmij is de vervroeging niet goed afgesteld, maar hoe doe ik dat.

    De carb heeft maar een stelschroef voor stationair, is een carter carberateur, hoe stel je hierbij het mengsel af?

    In reactie op: De blauwe opc bij jet cars #18203304

    XER klinkt altijd wat rauw he, kerstboom is meestal slechte massa, accu of dynamo.
    MM lampje kan vanalles zijn, maar als je dan de prijs flink kunt drukken en daarna alles netjes laten repareren, denk ik je redelijke auto hebt.

    In reactie op: Radio blijft aan terwijl sleutel uit contact is? #18202581

    @Rude wrote:

    Ik ga het e.a. uit proberen, zo niet dan even naar de garage om het uit te lezen.
    Batterij is niet leeg van de sleutel, dit jaar nog vervangen.
    Ik ben niet zo techneut maar dit soort tips helpen mij weer wat technischer te worden whaha
    Een 2 din radio zegt mij niks maar de orginele radio zit er in ja en die kan handmatig uit ja.
    Maar ik hoefde hem nooit uit te doen, enkel door de sleutel uit contactslot te halen.
    Stuurslot? ik weet niet of er een stuurslot op zit, ik kan gewoon rijden.

    Bedankt voor de tips mensen!

    Er zit een instelling in het menu van de standaard radio waarmee je kunt instellen dat die uit gaat bij contactslot of aan blijft, soms gaat deze instelling naar fabriekswaarden als bijvoorbeeld de accu bijna leeg is geweest of leeg was of is gewisselt of zekering defect enz.

    In reactie op: Astra G 1998 caravan 1.6 16V Start niet meer ! #18201337

    indien de ecu is uigeleerd in de vorige auto wel anders heb je er niks aan zonder bijbehorende sleutel en transponder, maar ik zou je oude ecu terugzetten, probleem wat je hebt zal niet zo zeer je ecu zijn denk ik, maar wat anders. Zeker als hij loopt en reageert op het gas als je er benzine in gooit, omdat als het de ecu niet goed is krijg je meestal ook geen vonk of slechte vonk.

    In reactie op: turbo die fluit #18202742

    @lyon1845 wrote:

    @jraaf wrote:

    Ik zou ‘m eens langs een andere vod brengen. Vraag om een een goed rondje te laten rijden en uit te laten lezen. Kost je 6 tientjes maar dan krijg je wellicht een goede diagnose. Om een ‘fluitje’ van de turbo hoef je niet wakker te liggen.

    Groet jraaf

    Wederom dank je wel
    We vertrekken vanavond dus hoop echt dat mijn vec zich goed houd
    Op de snelweg richting buitenland rijd ik meestal tussen de 120 en 150 km/h
    Een wagen met 3 ton op de teller moet toch wel 140-150 km/h aankunnen voor ruim 1600 km ?
    Meen dat het ook goed was om na een lange rit de wagen een minuut of 5/10 stationair te laten draaien ivm de turbo, of is dit een fabel?

    Is heel erg afhankelijk van hoe er altijd mee gereden is en hoe het onderhoud is geweest.
    Normale turbo is altijd hoorbaar, anders is er wat mis en dan niet in de zin van fluiten, maar je hoort hem.

    Fluiten is niets mis mee als er geen lekken zijn gewoon opspoelen van de turbo op hogere snelheden.

    In zeker zin heeft het wel zin om hem stationair te laten draaien, maar dat is vooral om alles beetje gelijkmatig te laten afkoelen, maar bij normale rijstijl, en niet constant volgas, levert dit vaak geen voordelen op enkel het nadeel meer verbruik omdat je 5 minuten langer moet draaien. Zeker de tegenwordige watergekoelde turbos zijn geen echte heethoofden meer.

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192848

    ZIjn er eigenlijk al vorderingen? Is er al gestart met de opbouw van het een en ander?

    In reactie op: Zafira airco geluid bij uitschakelen #18202321

    Gewoon blijven rijden.

    In reactie op: opel astra 16 16v slaat af onder het rijden #18200649

    Draadbreuk? Riem van tijd, bobine defect?

    In reactie op: #18202803

    @FleWesx wrote:

    Dankje allemaal mensen!
    Ohja Wim-v6 heb je ooit een tigra gereden?
    Bij mij zit de gas zo stroef dat ik hem moeilijk kan intrappen..
    Mvg wesley

    Dan is er wat mis met de veer of je gaklephuis.

    In reactie op: help problemen corsa d opc #18202515

    Waarom een turbotimer, zelf aangesloten. En welk merk type timer?

    In reactie op: Aankooptips Opel Astra G 1,8, 16V met LPG-G3-installatie #18202352

    Ecu,s gaan wel eens stuk, dus even testrid maken en kijken of die niet gaatmstotteren haperen en lampjes knipperen als die warm is.

    Olieverbruik komt ook wel voor verder,prima motoren voor op gas.

    In reactie op: #18202801

    Lekke uitlaat of defecte lambda kan ook.

    In reactie op: opel astra 16 16v slaat af onder het rijden #18200645

    Als de krukasmsensor niet ismaangesloten mag die eigenlijk niet of moeilijk aanslaan, nokkenas mag geen verschil maken.

    Startonderbreking dan start de auto gewoon maar slaat af na een paar seconden.

    Waar zit bij jou de krukassensor?

    In reactie op: automatisch dimbare binnenspiegel omega b in corsa b #18202690

    Spiegelsmvan demastra h vectra c zijn ook niet canbus en kunnen zon lampje hebben, ik heb ermeen van een h met lampje. In een g.

    In reactie op: Radio blijft aan terwijl sleutel uit contact is? #18202577

    Zit er een orginele 2 din radio in? Die heeft namelijk een optie om dit aan en uitmte kunnen. Zetten in het menu van de radio. Sleutel is denk ik losstaat problem. Batterij van sleutel leeg?

    In reactie op: opel astra 16 16v slaat af onder het rijden #18200643

    Vervang de krukassensor dan maar Voor orgineel. Startonderbreking dan zou er een lampje op je dash gaan knipperen.

    In reactie op: plaatsen van shortshifter van autostyle #18046630

    Dat gaat niet werken op je bak met schakelstang

    In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192842

    @theunm wrote:

    inderdaad een leuke binnenkomer van ray001

    zal wel een ruime vertaling zijn van “bulletproof”.

    Heb wel eens gevraagd wat zijn verwachtingen zijn mbt de kilometers die een motor met zoveel vermogen kan draaien.

    Met in het achterhoofd bv een Ford Rs200 ( is een oude group B auto ) waar ook ca 600 pk inzit.
    bij deze motor werd door ford aan gegeven dat de motor elke 10 duizend kilometer gereviceerd moet worden.

    Nu zijn de zuigers en drijfstangen en het gebruikte materiaal te vergelijken met een atmo group a motor
    van ca 275 pk. in nederland gaat zoon motor na het seizoen ( wat overeenkomt met ca duizend kilometer) uit elkaar.

    ben dan ook heel benieuwd hoelang deze motor heel gaat blijven.

    even voor de goede orde dit is GEEN aanval op andre maar een reeele vraag die je bij een motor met dit vermogen moet stellen

    Is wel een lastige vraag en vergelijking, een straatracer maakt meeste gevallen meer rustigere kilometers. En de motoren gaan niet uit elkaar wegens defect, maar ter voorkoming van defecten.

    Zijn er namelijk ook die in de verkoop gaan en dan door de amateurs worden gekocht en die rijden dan vaak jaren met zon vlok zonder revisie van het complete motorblok.

    In reactie op: plaatsen van shortshifter van autostyle #18046628

    Dan moet je gaan kijken voor een shortshifter op de bak. ipv de pook.

25 berichten aan het bekijken - 4,676 tot 4,700 (van in totaal 8,592)