Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Voor de astra is er een mid alternatief omdat deze defect raken, ik zou deze aanschaffen kost zo,n 80 euro. Daarna sensoren van alles waar je een melding van wil. En draadboom maken.
@Kermitkiller wrote:
zoals je foto hieboven is van een kadett en 13 inch
de mijne zijn 14 inch en zijn van een later type en met ronde gaten en een kleinere dop (denk rekord E)
Zitten op mijn rekord, en komen niet van een kadett, wieldoppen, zijn niet orgineel dat klopt, er horen er eigenlijk op met geel wit vlak.
http://i1188.photobucket.com/albums/z403/haasje17/olympia/2013-10-23223847_zps420e8031.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
@VideoRipper wrote:
@Maurice89 wrote:
Wie controleert wanneer jij gebruikt maakt van je auto?
De belastingdienst, elke keer wanneer je over een grote rijksweg rijdt.
De meeste grote rijkswegen (A2, A12, A15, A16, A27, A58, A59, waar ik het van weet) hebben boven
de weg speciale camera’s hangen voor dit doel; vaak zijn dit camera’s die oorspronkelijk als proef zijn
opgehangen voor snelheids/trajectcontrole, maar niet voldeden (of niet meer werden gebruikt voor dit
doel) en worden nu ingezet als controlemogelijkheid op wegenbelasting en verzekering.Een bekende is die ene die achter het viaduct bij Dordrecht op de A16 hangt (noordrichting); sommige
navigatiesystemen geven (onterecht) nog steeds aan dat deze op snelheid controleert, waardoor je
daar altijd mensen in de ankers ziet gaan ;)Daarnaast zijn de welbekende mobiele ANPR-camera’s ook altijd flink bezig onderweg om schavuiten op
heterdaad te betrappen. :(Ik heb voor mijn (oldtimer) motor afgelopen week ook deze brief ontvangen en ik heb voor het nageslacht
er even een scan van gemaakt :D
Greetz,
Peter.
En wat dacht je van de cameras bij weeglussen, worden ook gebruikt voor dit soort doeleinden.
@harrynijhof wrote:
Maar waarom zo moeilijk doen?
Enkel het OPC kapje op de bobine vervangen door een Ecotec.
Geen haan die er dan naar kraait.Bij grote controles, controleerd men tevens het motornummer wat ingeslagen is.
Als je bij zon controle terechtkomt is dat kenteken kwijt tot omkeuren, niet omkeuren is dan vernietigen van voertuig.Ik heb er zonder gaten of sleuven.

Ligt een beetje aan de f18 bak, een cr denk ik dat onder een corsa wat hoogtoerig wordt, een wr wat minder, en dan heb je nog veel verhoudingen.
Als ik de ontsteking afstel exact volgens markeringen en stroboscoop, gaat de motor sputteren in wat hogere toerentallen. Zonder vacuuem vervroeging start die uberhaubt niet. Volgensmij is de vervroeging niet goed afgesteld, maar hoe doe ik dat.
De carb heeft maar een stelschroef voor stationair, is een carter carberateur, hoe stel je hierbij het mengsel af?
XER klinkt altijd wat rauw he, kerstboom is meestal slechte massa, accu of dynamo.
MM lampje kan vanalles zijn, maar als je dan de prijs flink kunt drukken en daarna alles netjes laten repareren, denk ik je redelijke auto hebt.@Rude wrote:
Ik ga het e.a. uit proberen, zo niet dan even naar de garage om het uit te lezen.
Batterij is niet leeg van de sleutel, dit jaar nog vervangen.
Ik ben niet zo techneut maar dit soort tips helpen mij weer wat technischer te worden whaha
Een 2 din radio zegt mij niks maar de orginele radio zit er in ja en die kan handmatig uit ja.
Maar ik hoefde hem nooit uit te doen, enkel door de sleutel uit contactslot te halen.
Stuurslot? ik weet niet of er een stuurslot op zit, ik kan gewoon rijden.Bedankt voor de tips mensen!
Er zit een instelling in het menu van de standaard radio waarmee je kunt instellen dat die uit gaat bij contactslot of aan blijft, soms gaat deze instelling naar fabriekswaarden als bijvoorbeeld de accu bijna leeg is geweest of leeg was of is gewisselt of zekering defect enz.
indien de ecu is uigeleerd in de vorige auto wel anders heb je er niks aan zonder bijbehorende sleutel en transponder, maar ik zou je oude ecu terugzetten, probleem wat je hebt zal niet zo zeer je ecu zijn denk ik, maar wat anders. Zeker als hij loopt en reageert op het gas als je er benzine in gooit, omdat als het de ecu niet goed is krijg je meestal ook geen vonk of slechte vonk.
@lyon1845 wrote:
@jraaf wrote:
Ik zou ‘m eens langs een andere vod brengen. Vraag om een een goed rondje te laten rijden en uit te laten lezen. Kost je 6 tientjes maar dan krijg je wellicht een goede diagnose. Om een ‘fluitje’ van de turbo hoef je niet wakker te liggen.
Groet jraaf
Wederom dank je wel
We vertrekken vanavond dus hoop echt dat mijn vec zich goed houd
Op de snelweg richting buitenland rijd ik meestal tussen de 120 en 150 km/h
Een wagen met 3 ton op de teller moet toch wel 140-150 km/h aankunnen voor ruim 1600 km ?
Meen dat het ook goed was om na een lange rit de wagen een minuut of 5/10 stationair te laten draaien ivm de turbo, of is dit een fabel?Is heel erg afhankelijk van hoe er altijd mee gereden is en hoe het onderhoud is geweest.
Normale turbo is altijd hoorbaar, anders is er wat mis en dan niet in de zin van fluiten, maar je hoort hem.Fluiten is niets mis mee als er geen lekken zijn gewoon opspoelen van de turbo op hogere snelheden.
In zeker zin heeft het wel zin om hem stationair te laten draaien, maar dat is vooral om alles beetje gelijkmatig te laten afkoelen, maar bij normale rijstijl, en niet constant volgas, levert dit vaak geen voordelen op enkel het nadeel meer verbruik omdat je 5 minuten langer moet draaien. Zeker de tegenwordige watergekoelde turbos zijn geen echte heethoofden meer.
28 december 2013 om 17:42 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192848ZIjn er eigenlijk al vorderingen? Is er al gestart met de opbouw van het een en ander?
Gewoon blijven rijden.
Draadbreuk? Riem van tijd, bobine defect?
@FleWesx wrote:
Dankje allemaal mensen!
Ohja Wim-v6 heb je ooit een tigra gereden?
Bij mij zit de gas zo stroef dat ik hem moeilijk kan intrappen..
Mvg wesleyDan is er wat mis met de veer of je gaklephuis.
Waarom een turbotimer, zelf aangesloten. En welk merk type timer?
28 december 2013 om 16:02 In reactie op: Aankooptips Opel Astra G 1,8, 16V met LPG-G3-installatie #18202352Ecu,s gaan wel eens stuk, dus even testrid maken en kijken of die niet gaatmstotteren haperen en lampjes knipperen als die warm is.
Olieverbruik komt ook wel voor verder,prima motoren voor op gas.
Lekke uitlaat of defecte lambda kan ook.
Als de krukasmsensor niet ismaangesloten mag die eigenlijk niet of moeilijk aanslaan, nokkenas mag geen verschil maken.
Startonderbreking dan start de auto gewoon maar slaat af na een paar seconden.
Waar zit bij jou de krukassensor?
28 december 2013 om 15:51 In reactie op: automatisch dimbare binnenspiegel omega b in corsa b #18202690Spiegelsmvan demastra h vectra c zijn ook niet canbus en kunnen zon lampje hebben, ik heb ermeen van een h met lampje. In een g.
Zit er een orginele 2 din radio in? Die heeft namelijk een optie om dit aan en uitmte kunnen. Zetten in het menu van de radio. Sleutel is denk ik losstaat problem. Batterij van sleutel leeg?
Vervang de krukassensor dan maar Voor orgineel. Startonderbreking dan zou er een lampje op je dash gaan knipperen.
Dat gaat niet werken op je bak met schakelstang
28 december 2013 om 11:00 In reactie op: Calibra 4 Motion by Botter Tuning update 27/12/2015 #18192842@theunm wrote:
inderdaad een leuke binnenkomer van ray001
zal wel een ruime vertaling zijn van “bulletproof”.
Heb wel eens gevraagd wat zijn verwachtingen zijn mbt de kilometers die een motor met zoveel vermogen kan draaien.
Met in het achterhoofd bv een Ford Rs200 ( is een oude group B auto ) waar ook ca 600 pk inzit.
bij deze motor werd door ford aan gegeven dat de motor elke 10 duizend kilometer gereviceerd moet worden.Nu zijn de zuigers en drijfstangen en het gebruikte materiaal te vergelijken met een atmo group a motor
van ca 275 pk. in nederland gaat zoon motor na het seizoen ( wat overeenkomt met ca duizend kilometer) uit elkaar.ben dan ook heel benieuwd hoelang deze motor heel gaat blijven.
even voor de goede orde dit is GEEN aanval op andre maar een reeele vraag die je bij een motor met dit vermogen moet stellen
Is wel een lastige vraag en vergelijking, een straatracer maakt meeste gevallen meer rustigere kilometers. En de motoren gaan niet uit elkaar wegens defect, maar ter voorkoming van defecten.
Zijn er namelijk ook die in de verkoop gaan en dan door de amateurs worden gekocht en die rijden dan vaak jaren met zon vlok zonder revisie van het complete motorblok.
Dan moet je gaan kijken voor een shortshifter op de bak. ipv de pook.
-
AuteurBerichten