Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
De luchappers ind e motorkap zijn verschillend.
is een kop van de 2l Cih
@ricksmits wrote:
in principe leuke ideeen maar bij een G blijf je aan de gang.. de deuren zijn bizar slecht geisoleerd.. ik heb het ook willen doen zoals jij ook verteld.. alleen wat wij hier gebruiken is redelijk zwaar ( weliswaar extreem effectief. ) 2 platen wegen zeker een kilo zo niet anderhalf. doe zo even je vloer, deuren en achterschermen en je zit zo op +20 kilo.
Nou ik heb weinig geluid, maar standaard was dat niet zo, een deel van de astra g’s is zonder rubber aan de onderzijde op de sideskirt gelevert waardoor je veel meer geluid hoort.
Als je daar het orgineel rubber voor besteld is het al veel beter.Geluidskwaliteit van een parrot is veel slechter.
Een parrot heeft een eigen versterker, die van de andere module gaat over het fm signaal en gebruikt de versterker in de radio.
@Har Astra wrote:
@tarzanen wrote:
Hallo Har Astra
Ik heb de onderstaande Falken banden in de maat 195-45-16 84V type ZE914.
Zoals elders al gemeld, dat ik de volgende keer 1 maat groter zou kiezen. Dat zou dan de maat 205-40-16 worden. De eerder genoemde maat heeft inderdaad ook een velgbeschermer, echter de grotere maat beschermd volgens mij de velg nog meer.Uit de diverse banden testen komen de Falken banden goed uit de tests. Zelf vind ik de banden redelijk stil, stabiel op natte ondergrond en ze blijven bij droog weer lekker kleven aan het asfalt.
De Falken banden zitten er nu ongeveer 13.000 km onder de GSI
“Hij is net zo dynamisch, nóg stiller en vooral comfortabel. Dat de ZE912 een geweldig product is, heeft de test van de Amerikaanse consumentenbond uitgewezen. Hierin versloeg de ZE912 namelijk 23 andere bekende merken, waaronder Michelin en Continental” (geknipt en geplakt van de website)
Verschillende tests tonen aan dat dit een zeer goede, in opkomst zijnde, band is. De versie die er onder zit is de XL met verstevigde zijwang en velgbeschermer.
Op de volgende foto zitten ook de wielboutdopjes. ik had eerst slotbouten van Opel waarbij de wielboutslotjes er niet op gingen. Nu heb ik ze van Irmscher en dan passen de dopjes ook.
.
Heb je zelf die remklauwen rood geverfd of gespoten…hoe heb je dat gedaan gewoon alles afgeplakt er om heen…? wil dat ook gaan doen voorjaar. Graag tip.
Denk dat die ze niet per defenitie heeft geverft. De orginele GSI heeft af fabriek rode klauwen.
Tevens even voor je uitgezocht, maar de 15″ velgen die jij hebt, zijn geen gsi velgen, maar enkel standaard sport velgen.Kwa banden heb ik onder mijn oldtimer uniroyal banden, ben er zeer tevreden over, onder mijn astra, Michelin, Pirelli en Toyo.
Toyo waren bij mij ook zeer goede banden, deden niet onder voor de michelin of Pirelli banden.
en dan moet je eigenlijk die hebben voor de astra g ofzo, omdat die voor de corsa voor de modernere radios is.
het is de XCarLink UNI PRO
@Duurt wrote:
Gedore levenslange garantie?
Heb eens zo’n dure ratel gehad,ze vertelden bij de verkoop dat ik er wel een lange pijp op mocht zetten al als hij afbrak kreeg ik gewoon een nieuwe.
Als je van linksom naar rechtsom wilde gaan moest je de dop er aan de andere kant in doen maar vaak bleef het 4kante stuk metaal aan de dop zitten en moest altijd een tang pakken om hem er weer uit te trekken, ook lag hij slecht in de hand, naar mijn mening te spits aan de zijkanten, dan zaten er in verhouding tot andere ratels veel te weinig klikjes in waardoor sleutelen bij kleine ruimten lastig werd.
Eigenlijk was ik best wel blij dat het ratelmechanisme op den duur doordraaide en er mee terug kon gaan naar de winkel waar ik hem gekocht had, bon had ik niet meer maar bij levenslange garantie heb je immers geen koopbon nodig.
Zij hebben hem opgestuurd en wat bleek, alleen garantie op afbreken van de arm en niet op het ratelmechanisme.
Ik ben daarom letterlijk afgeknapt op Gedore met hun levenslange garantie, :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdown :thumbdownIk heb ook nog een oude Gedore gereedschapswagen waarbij de laden zeer zwaar op en dicht gaan. :thumbdown :thumbdown
Misschien is Stahlwille of Hazet een betere keuze
ik heb gedore ratels welke toch echt geheel anders zijn, dus vraag me echt af welke ratel van gedore je hebt gehad.
Type dat ik ken waar je de kop moet omdraaien is een momentsleutel en geen ratel.15″ zijn geen gsi wielen he! die zijn 16″ 195/45R16 hoort er onder dan.
Michelen maken vaak redelijk wat afrolgeluid, Pirelli banden zijn stiller maar slijten harder.
Continetal is een mooie compromie tussen beide in veel gevallen.Alles wat gewoon op onderdeelnummer van gm gelevert kan worde is goedkoper dan dealer.
De 1.8 heeft geen carterpan pakking, maar zit enkel met vloeibare dicht.
compressie hoeft niet omlaag is heel erg afhankelijk van wat je wil. Als je dat ook nog wil, dan ga je het niet redden voor 2000 euro. Want dan zit je met compleet andere internals in je blok dus zo goed als motorrevisie. En chip voor turbo ga er maar vanuit dat je die ook nog meer dan 500 euros gaat kosten. Voor 2000 euro zou ik er als ik jouw was niet aan beginnen. Omdat je hiermee net aan het randje zit van wat je kunt en om het dan goed te houden en doen kost het je uiteindelijk meer.
Dus als je zegt 2000 euro moet er ook de mogelijkheid zijn om meer uit te geven. In geval van problemen.
Als je budget ombouw wil doen, koop een oliefilter relocatie kit.
Oliekoeler en turbo van een z16leh/r en intercooler + leidingen en buizen.Als je dan een chipper vind die het echt goed krijgt afgesteld op je huidige ecu kom je denk ik rond de 2000 euro uit.
Compressie verlagen hoeft niet als je met een niet te hoge druk gaat rijden.Als je de serienummers weet van opel m-tech mailen.
bij de dealer aanschaffen!
@Silence wrote:
Een Dbilas turboset zit alles al bij alleen heb je de keuze tussen 2 verschillende sets.
De light edition:light edition
De maxi edition:maxi edition
Maar voor hetzelfde geld heb je ook een compleet turboblok.
Dat klopt, maar hoe je het ook went of keert je bent meer dan 1000 euro kwijt, en vaak moet je toch echt denken in duizenden euros om het goed te doen. Dus dan zit je al ergens tussen de 1000 en 5000 euro. Makkelijkste manier is dbilas kit, ga je het zelf doen kun je het mischien voor de helft, maar dan is het ook veel uitzoek / test en denk en rekenwerk. Dus ben je hier niet in thuis koop dbilas of anders niet aan beginnen.
En ik heb ook compressor op z16xe gehad, grootste probleem is uiteindleijk het afstellen. Als je op orginele ecu rijd is er bijna geen enkele chiptuner die het fatsoenlijk afgesteld krijgt. Ofwel dbilas heeft ervaring die kunnen dat.
Maar wil je dat echt gaan doen moet je ook denken aan vrij programeerbaar systeem.
Er is er wel degelijk een, heb ik bij mijn broertje ook gedaan in zn corsa C, enkel heb je het dan via de fm ingang, maar kwaliteit is beduidend goed. ik moet alleen even kijken hoe dat ding ook weer heet. Werkt zelfs met stuurwielbeding
5 januari 2014 om 08:14 In reactie op: Hulp met zoeken naar sportinterieur voor Astra Njoy #18205235@midnight black wrote:
Welkom!
Voor een interieur en de onderdelen voor de hoedenplank zou ik eens op de sloop gaan neuzen, je kunt ook op een demontage site kijken voor een interieur.
Je hebt een 5 deurs begrijp ik, dan zal je ook het interieur van een 5drs moeten zoeken: de bekleding van een Sport is namelijk anders als van een Enjoy dus matchen je deurpanelen niet.Ligt maar net aan heb boujaar, de sport editie II en njoy die hier staan hebben exact dezelfde zijpanelen.
Enkel de sport I heeft geblokte stoelen, sport II zijn gewoon een effe kleur.En in dat geval, stoelen en bank zijn wisselbaar tussen de 3 en 5 deurs.
Vraag me toch wel af was het niet hoorbaar dat er wat mis was voordat die brak?
Lijkt me namelijk stug dat die in 1 keer in zoveel stukken breekt?Dan heb je inderdaad de bovengenoemde sensoren nodig.
Tevens moet je een draad vanaf je toerenteller en vanaf je injectorsignaal naar je MID leggen om de verbruiksmeter werkend te krijgen.Ik heb ze allemaal zelf gesoldeerd in mn knoppen en ecc display, maar je moet dan toch echt wel een vaste hand hebben om dat te kunnen en een smd soldeer apparaat.
die telefoonkoepel komt volgensmij gewoon uit de corsa b of c.
carterpan is niet 1 op 1 uit te wisselen maar wat je wel kunt doen is kijken of jou carterpan voorbereid is is die dat kun je zelf het gat boren en de draad tappen. Alle sensoren die je mist of niet kunt vinden kun je ook gewoon bij de mid doorverbinden, dan geeft die geen melding.
Ook krukaslagers en tandwiel gedemonteerd. Mog niet baten, hij staat exact op 0 vastgelopen dus toch zou je denken zuigers. Maar die kunnen allemaal nog op en neer. ik kan alleen degene die bijna helmaal boven staan niet verder naar onder trekken omdat de krukas niet rond wil en dan in de weg zit, een stuk ernaast gaat maar niet helemaal. En te ver naar boven durf ik niet want als de zuigerveren er bovenuit komen moet de kop eraf.
Wat ik gezien heb gister is dat het tandwiel van de startmotor nog op de starterkrans staat, dus morgen deze demonteren en hopen dat dat het is, maar mijn opties zijn op dus zou eignelijk denken van wel.
Het kan beide, je kunt ook als je een olie filter herlokatie set aanschaft en turbo van een z16ler en de daarbij behorende voorpijp, olie aanvoer en water aanvoer en afvoerleidingen. Je moet dan wel je carterpan demonteren om een olieretour te maken in je blok.
Gat boren en draad tappen. Je kunt gewoon met huidige zuigers blijven rijden mits je niet te hoge druk gaat rijden. Dbilas doet dit ook.
En dan tevens een chip op maat, maar ga dan niet naar unlimited ofzo, maar een bedrijf dat ook echt verstand heeft van hardware aan de motoren om het te laten afstellen.km stand kan geprogrameerd ook mijl of km/h.
-
AuteurBerichten

