Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Of de waardes kloppen wel, en je hebt slechte massa en of lekstromen (kapotte ecu kan ook nog)
Wat betreft lichtmodule, schema wat ik heb gemaild kun je aanhouden, enkel moet je dan even zoeken wat bij jou corsa de grootlicht zekering, stadslicht enz is.
@Boskje wrote:
Is de krukas 5 of 3 keer gelagerd?
Bij 3 keer gelagerd kan het zijn dat de krukas krom is ,dan zou je drijfstangen 1 & 2 er een op moeten zetten en proberen. Draait ie dan 3&4 een keer proberen.
Bij 5 keer gelagerd is de kans dat ie krom is een stuk kleiner.Ik heb net de foto ’s gezien , 4 keer gelagerd dan zou ik met 2 en 3 eerst proberen
Is 4 maal gelagerd.

Ik heb er twee, de rechter is orgineel maar kon enkel op 2de overmaakt geslepen worden. Dus een 2e aangeschaft en die kon wel op 1ste overmaat worden geslepen.
@Fearless wrote:
Hoe zien de drijfstanglagers er uit? Is daar ook wat aan gereviseerd?
Lijkt me dan dat er 1 is die te krap zit en met warm worden loopt te klieren.
Maar dan zie je meestal wel een blauwe waas op de delen. Als dat gebeurt is dan kun je alleen nog maar je krukas laten slijpenKrukas is net geslepen, drijfstangen zijn ook ingenomen waar nodig, drijfstanglagers zijn vernieuwd, krukaslagers zijn vernieuwd.
Zien er ook allemaal als nieuw uit. Revisiebedrijf heeft de nieuwe lagers voordat ze gingen slijpen nagemeten, dus hoop niet dat dat het is.35000 dan gaat dat ding toch als de brandweer?
Denk dat dan een van je toerental sensoren niet goed is of niet aangesloten.
Als je de Toplagers wisselt voor je eigen toplagers past de veerpoot gewoon,enkel is de vraag of je veren wel geschikt zijn voor het gewicht van je auto.
Dan kijk maar nog eens achter je dashkastje en klop maar eens op het schutboard.
owja en kofferruimte.
Achter het dasboard zit al een dikke schuimlaag van zo;n 8 cm ook bij de motorruimte zit hier nog een soort van bekleding tegen, daar ga je het niet in winnen.
Je moet het hebben van de isolatie van de deuren.Nogsteeds kan ook ontluchten niet goed zijn gegegaan, al vaker gehad dat het met zon pompje in ieder geval niet goed gaat. Ook als er lucht in zit krijg je je wielen geblokeerd, enkel moet je dan veel verder trappen. Zelfde geld voor rembekrachtiging, mischien enkel het terugslagklepje lek.
Banden zou kunnen, maar denk niet dat dat het is als hij bij twee verschillende het zelfde probleem heeft.
Zou toch eerst maar eens kijken of het scherm wel defect is en zomaar vervangen en alle functies behouden gaat niet.
@Boskje wrote:
Draait de krukas wel mooi rond als je de drijfstangen er af hebt?
Ja dan draaid die gewoon rond.
9 januari 2014 om 08:09 In reactie op: Lampjes Wisselstroomdynamo – Motorelektronica – Oliedruk #17855999De dynamo is een wisselstroom dynamo, door de spanningsreglaar word het gelijkstroom.
Een gelijkstroomdynamo is smaller en langer.Maar ik denk niet dat het zelfs je dynamo en of accu is.
Hij wil niet meer starten, ik zou eerst eens controleren of je wel een vonk hebt en benzine.
Want met startkabels zou hij gewoon moeten starten.@soepkiepe wrote:


bron..
https://www.facebook.com/groups/Oldtimerliefhebbers/” onclick=”window.open(this.href);return false;Simpel zat, als je ze zo snel op de sloop hebt staan, ben je ook geen oldtimer liefhebber geweest, maar was het enkel omdat ze goedkoop konden rijden.
ik begrijp dr helemaal niks van, bijna alles los gehad en kan draaien, krukas zonder dat de drijfstangen eraan zitten ook, maar als ik de drijfstangen en zuigers afzonderlijk beweeg bewegen die ook, monteer ik ze kan de krukas niet meer draaien, maar monteer ik ze afzonderlijk aan de krukas dus 1 voor 1 kan die wel blijven draaien, dus het is ook niet dat een van hen ovaal is ofzo.
Je zou bijna denken krukas krom?
Oja startprobleem en stationair kan dus door je egr worden veroorzaakt.
Je kunt proberen hem af te doppen, maar vaak als deze vast zit is die ook daadwerkelijk stuk en moet je hem alsnog vervangen.
Wel handig om de nieuwe af te doppen dan gaat die niet meer stuk.
Bij afdoppen van de x16xel kan het management lampje soms gaan oplichten tijdens rijden.Remmen ontlucht op welke manier? Met een pompje in het reservoir of op de ouderwetse manier? Als je het met pompje hebt gedaan doe het maar op de 2 mans manier.
Vacuum lek van de rembekrachtiger? ABS en geen ABS verschilletje?
Of de egr die open blijft staan, dan start die ook niet en gaat die na tijdje dicht en kun je weer starten.
@ivartje wrote:
ja die heb ik al in me auto zitten maar dacht dat ik een andere nodig had (van een astra f) omdat haasje dat aangaf
Ow nee maakt niet uit, maar dacht dat je er nu geen had. TIS gewoon torrentje zoeken.
@Oenatje wrote:
@Haasje17 wrote:
oja vergeet de draad naar je koelwatertemperatuur, toerenteller en injector niet voor de verbruiksindicator.
Oja en ik mis nog de buitentemperatuur sensro.
toerenteller niet, maar snelheidssignaal
ivar, hij is idd helemaal compleet. alleen de temperatuur sensor nog, misschien heb je die al in je corsa zitten nu?
Dit gaat over bedrading he, maar je hebt wel degelijk een draad naar je toerenteller en inderdaad snelheidsignaal was ik vergeten.
Toerenteller (groen) Snelheid (blauw/rood)
Inderdaad. Schemas staan inderdaad in tis2000
oja vergeet de draad naar je koelwatertemperatuur, toerenteller en injector niet voor de verbruiksindicator.
Oja en ik mis nog de buitentemperatuur sensro.
Wat ik zo zie is mid + bedrading, hendel, vdo module voor verlichting controle, koelvloeistof sensor, ruitensproeiersensor, oliepeil sensor en remblok indicatoren.
ALs je dit alles netjes aan elkaar soldeerd bedraad denk ik dan heb je volledig werkend mid systeem. -
AuteurBerichten