Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
startmotor vervangen, uiteindelijk wat het de ronde stekker bij de zekering kast welke dus niet voldoende contact maakte. Soms wel soms niet en dus steeds bij meten wel en bij starten niet of slecht.
@P. Rutser wrote:
ECN 030300 is het zelfde als p0303 en betekend cilinder 3 misfire gedetecteerd.
dus komt weer op het zelfde neer.
slechte bougie.
slechte bobine.
slechte steker aan de bobine.
slechte bekabeling van stekker naar ecu.Of injector kapot of slecht, maar deze motoren zijn niet gemaakt voor gas, dus kan ook zijn dat je kop gewoon naar de klote is.
stotteren is vaak egr, als deze defect is en toch schoon krijg je ook dit probleem. Niet altijd alles is uit te lezen, trek de stekker van de egr los alvorens je gat rijden, is het stoteren opgelost ligt het hieraan. Vermogen verlies en inhouden kan de bobine inderdaad zijn.
Welk motor type ligt erin? Z16XE of X16XEL?
@shaktibiharie wrote:
Bedankt :thumb
Heb vandaag even contact opgenomen met een garage en hij vroeg 100, euro voor de booskijkers erin te lassen :puke
Wat kost zo iets eigenlijk zonder spuiten?
Of is er iemand die tegen een vergoeding wilt voor me doen?Is niet gek veel omdat het snel krom trek, en toch wel glad gemaakt moet worden.
En je moet dan ergens diagnose draad aan hangen. Ik vermoed aan B of G
@ivartje wrote:
@oenatje: thnx !! voor de moeite ! tankmeter en snelheidssignaal zitten ZOIEZO goed!! had tamiya ook al een P.M gestuurt dus hopelijk reageert hij hier ook nog aangezien hij het pas geleden nog werkend heeft gemaakt in een corsa b!
@haasje17: thnx! voor de moeite!Dit is de OBD stekker die ik hier heb liggen!



dit zijn de kleuren die eruit komen:
2 x bruin (massa ?)
geel/rood
en rood/withierbij jou schema voor het aansluiten van de OBD stekker:

als ik het goed begrijp volgens jou schema:
A:massa (wel aansluiten
B:engine ecu (niet nodig)
C:automaat (niet nodig)
D:benzine meter (niet nodig)
E:moterstorings lampje (niet nodig)
F:geschakelde + (wel aansluiten)
G:data kabel (niet nodig)
H:ride control (niet nodig)
J:traction control (niet nodig)
K:abs (niet nodig)en ik moet volgens jou schema A & B aan elkaar solderen,maar is dit tevens van toepassing omdat ik alleen me MID ermee uit wil lezen??
waar ik de massa en de + nu moet op aansluiten is me geheel duidelijk maar welke letters moet ik nou me diagnose kabels vd MID aansluiten? (er komen 2 draden vanaf,bruin en bruin/wit)
gr
A en B niet aan elkaar solderen, staat in het plaatje, maar dat is als je de paperclip uitleesmethode wil toepassen op je ecu.
14 januari 2014 om 18:15 In reactie op: Astra G: Toerental valt bij neutraal en hoog verbruik #18205369Denk dat je egr klep dan niet goed meer is of je krukassensor.
Heb je een mailtje gestuurd! Staan ze beide in.
heb je obd1 of 2 stekker?
Die verbruik is het gemiddelde verbruik he. je hebt ook een mom. verbruik daarop kun je zien wat die op dat moment verbruikt.
Zorg ook dat je massa en voeding hebt in je odb stekker anders kun je hem niet uitlezen.
Zaterdag Middag, een blauwe coupe. Ging richting heezerweg. Had een lumma voorbumper en 17 of 18 inch wielekes.
De rubbers van powerflex kraken niet. Als je het dan hoort kraken zijn het niet de rubbers, maar de kunstof delen. Zoals stabistangen welke kraken.
Als je toch bi turbo gaat denken, moet je denken aan complete revisie.
In dat geval zou je het beste versterkte drijfstangen en lage compressie zuigers kunnen monteren.Ik zou niet direct een 2,5 opboren naar 3.0 maar eerder naar bijvoorbeeld de eerste overmaat.
Bij opboren word je cilinderwand minder. Ofwel als je bijvoorbeeld overmaat pakt zit je op 2,6 liter.
Bi turbo op een v motor is wel het meest logisch om te doen.
Neem aan dat de motor nu in de breedte ligt, dus je moet er wel rekening mee houden dat je niet erg veel plaats hebt om het te realiseren.
Dus je moet ook beetje kijken naar het formaat van de turbo en het gewenste vermogen.
Gewoon om de 60.000 en 5 jaar vervangen, beter te vroeg dan te laat.
http://www.rdae.nl/multistekkers/seal-connectors/seal2-komplete-waterdichte-stekkerset-2-polig” onclick=”window.open(this.href);return false;
Termperatuur kan verbruik veroorzaken, nouja gelukkig de z18xe, zijn vrijwel gelijk de problemen die ontstaan bij deze motoren.
Thermostaat vervangen hoeft de distributie er niet af. Stotteren kan door vervuilde gasklep of egr komen. Als de egr stuk is blijft die vaak stotteren ook na afdoppen en zit er niets anders op dan een nieuwe.Als je de stekker van je egr loshaalt voordat je gaat rijden. Een stuk gaat rijden en dan het probleem niet meer voorkomt is het inderdaad je egr. Let op lampje gaat wel branden, maar als je hem later weer aansluit en een aantal keer start gaat die ook weer uit.
Uitlezen dan moet het een an de sensoren zijn of kapotte turbo.
Vaak ook handelaren die meegeteld zijn, maar toch snel zon gsi als je zoveel kilometers kunt rijden bij achtervolging.
Parrot heeft eigen versterker ingebouwd en gaat niet automatisch over de versterker. Er zijn verschillende bose systeemen, meestal zit er een module verstopt ergens en een subwoofer.
@ElRenegado wrote:
@Haasje17 wrote:
Geluidskwaliteit van een parrot is veel slechter.
Een parrot heeft een eigen versterker, die van de andere module gaat over het fm signaal en gebruikt de versterker in de radio.
De parrot kan ook over een versterker lopen, er zitten 2 line out uitgangen op.
daarnaast, indien je een aux-in hebt op je radio, wat bij sommige erbij gesoldeerd kan worden, dan zou je de aux-out van de parrot ook op de aux-in van je radio kunnen aansluiten…wel oppassen dat de parrot niet op vol volume staat..
Deze radio heeft geen line in.
Als ik op de foto met contrast ga klooien zie ik dat een van de 2 bruinen die je hebt een rode lijn erover heeft. die moet je hebben.
Kijk maar eens goed.Zit er ook affabriek (opel) gas in?
@evert33 wrote:
hallo
ik heb een astra g diesel die enorm traag is ook in toeren deze gaat max tot 35000 vol gas
wie o wie heeft raad :wtf
mvg evert
Ga eens gewoon langs een fatsoenlijke garage dan steeds blijven klooien, het is allemaal niet zo ingewikkeld, maar verekte lastig om hier over te kunnen oordelen op een forum.
Even een tip niet naar de kleuren kijken, maar naar de pinnummers!
Ik vind het altijd heel moeilijk om hier op afstand wat over te zeggen. Wat je moet doen is alles nameten met een multimeter wat waarop komt te staan en dn met een naald de connector controleren of die overeenkomt met het schema. Dan pas aansluiten.
-
AuteurBerichten