Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Helaas geen fotos van de auto op vakantie.
Indien je een hoogteregeling knop hebt in je auto is het verplicht. En maakt het niet uit of je nu wel of niet xenon hebt. Heb je de knop niet is het zowel met als zonder xenon niet verplicht. De verplichte hoogteregeling van xenon is namelijk voor nieuwe auto’s en is niet handmatig verstelbaar, maar gaat automatisch doormiddel van sensoren welke de stand van de auto meten.
Lampje wat gaat branden is van je koelmodule, dit betekent meestal dat er wat mis is met ventilatoren, aircosysteem of weerstanden of zekeringen die met de koeling van het motorblok. Klimate control heeft de functie om aircosignaal door te geven aan je module, dus ook hier kan je dit probleem door krijgen. (dus ecc module kan ook stuk zijn).
Ik heb heel veel interesse voor techniek, ik zelf heb niets met autotechniek gestudeerd, maar wel algemeen techniek gehad op school en ben vrij handig. Veel dingen zocht ik in het begin op, maar uit interesse weet ik steeds meer van motoren en auto’s en vooral van opel’s. De astra G en Zafira A is voor mij een open boek. De corsa C begint ook een open boek te worden.
Inmidels kennis verzamelt na veel zelf doen over auto’s en ook actief met andere merken (peugeot/citroen) . En tevens een opknapper opel uit 1954 (model 1955).
@Dr.Ed wrote:
Foutmelding p340 kan ook de krukassensor zijn. Maak hem maar eens los, als er niks verandert is die w.s. kapot. Wil hij niet meer aanslaan is de nokkenassensor niet ok. Dus 1 van de beide stuk: storing, maar wel aan willen slaan. Beide stuk, wil hij ook niet meer aanslaan. Is wel een zwak punt van deze motoren.
Krukassensor wild ie niet meer aan slaan, nokkenassensor enkel maar 4500 rpm draaien.
@Oenatje wrote:
Stekker is vervangen voor een vernieuwde versie
Dat is ook het probleem, die modificatie is voor de oude type connectoren, maar de sensor is ook daadwerkelijk anders.
Vierkante stekker vervangen met vierkante ronde met ronde, en niet uitwisselen. Gebeurd vaak en geeft ook vaak dus dit probleem.
welk motorblok heb je? En heb je een obd II of I en heb je een converter stekker?
Heb jij achteraf het een en ander ingebouwd en aan de kabelboom geknoopt?Staat er spanning op de rode draad en is er massa? Gaat het lampje van de opcom branden zonder usb?
Is zonder module dat met dat draatje, werkt op zowel de auto’s voor als na. Lampje knippert enkel bij richting.
van welk jaar is je g in tis staat dat de astras van voor 2000 zonder module werken en die daarna met.
Als je het werkent wil hebben moet je de 23 pin van je multitimer (wit-groen) verbinden met het lampje en de andere kant met constante +werkt bij de g wat anders he
dan moet je ook een module hebben voor je trekhaak achterin.
Zoniet gaat dat lampje ook niet werken.Eindelijk het probleem gevonden, je zou het niet verwachten, maar het 1ste lager veroorzaakte het probleem, het lager paste precies in de krukas, maar bij warm worden klemde deze, hierdoor is er een braampje op de krukwang ontstaan en deze heeft de vastloper veroorzaakt.
Lager opgemeten, en gemaild naar de leverancier, bleek dat het lager breder was dan het zou moeten zijn, oude lager was ook smaller.Gelukkig geen beschadigingen aan de geslepen krukas enkel de wang. (het breedte lager is de 2e) dus de eerste kan gewoon zonder opnieuw slijpen vervangen worden.
19 januari 2014 om 12:24 In reactie op: Project 98′ Corsa B Ibherdesign Widebody (Grijs) (Update 14) #18200085Vandaag beide corsas in het echt gezien zien er goed uit!
In welke klasse rijd je eigenlijk met de manta?
Dat kan allemaal, ga naar een GOEDE opel dealer of kenner. Denk niet dat dat het is. Niet starten heeft niets met overslaan temaken. Zeker niet bij wissen weer lopen. Ik denk egr of een toerental sensor. En heel mischien ecu.
@witte07 wrote:
Trekt de egrklep dan geen valse lucht of zo of vuil van buiten als ik hem er naast hang
De EGR is echt een klep geen sensor, dus die weet niet of die gemonteerd zit op de juiste plek.
@witte07 wrote:
Als ik mij egr geheelafdop met dicht plaatje en mij egr klep ernaast laat hangen werkt dit of gaat de egr klep dan valse lucht aanzuigen , motor is x16szr
Dat kan gewoon, wat ik dan vaak doe is de egr klep met 1 boutje vast zodat die ook nog vast zit.
Mijn astra g gekocht in 2009 17 jan.
Nu dus 5 jaar in bezit.
Gekocht met 79.000 km op de teller. Nu 185.000 op de teller.
Carosserie heeft er zelfs 200.000 op zitten. 15.000km met een xer erin gereden. Enkel werkte de km teller toen niet goed.Kun je gewoon wisselen.
Elke sensor hangt aan eenzijde aan de mid andere aan de massa dacht ik.
Onderblok past 1 op1
Wat wil je aan vermogen? Ik ga een x25xe aanpakke, scherpe nokken hoge compressie zuigers en overmaat. Voor ongeveer 350 pk.
dan is je bobine waarschijnlijk echt stuk.
Als hij inhoud probeert hij dit te corrigeren. Vaak resulteerd dat in extra verbruik.
Over ongeveer een week gaan we weer heel hard aan het werk met de astra en Olympia en komt er waarschijnlijk nog een projectje bij in de trand van de autosport.
Over ongeveer een week gaan we weer heel hard aan het werk met de astra en Olympia en komt er waarschijnlijk nog een projectje bij in de trand van de autosport.
-
AuteurBerichten