Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Heb er nog een liggen zo goed als nieuw.
Achter de rubber onder de tank vulopening.
Heb je het ontluchtingspijpje ook gevonden achter het rubber?
@Botho wrote:
@ricksmits wrote:
goedkoop is duurkoop! kheb het aan de lijve ondervonden :jerry
Dat is echt bullshit….Jammer dat jouw ervaring anders is maar mijn ervaring is goed daar…We hebben verschillende set ups geprobeerd, ben meerdere dagen geweest..zeker 7 runs gemaakt en ben van 90 pk origineel op de wilen naar 126 pk gegaan..en van 150 nm naar 190 nm…Als je het ergens niet mee eens bent dan moet je ze ook durven aanspreken en niet gaan azijnpissen achteraf…ik weet zeker dat als je er naar terug was geweest ze het gewoon nog een keer geprobeerd hadden of je advies hadden gegeven hoe er nog wat meer uit te krijgen..
en dat allemaal voor dezelfde 260 eurie….Inderdaad dat kun je niet ontkennen, enkel gaat het niet om het maximum koppel en pk’s.
Ik zelf heb bij dbilas laten chippen in combinatie met montage van inlaatspruitstuk. (chippen is gewoon hier in nederland gebeurd met laptop zonder rollerbak) Ik had uiteindelijk 130pk (gemeten op de bank) Daarna scherpe nokkenassen gemonteerd en naar unlimited had toen nog maar 125pk maar ecu moest daarop worden aangepast. Ondanks dat de ecu niet was aangepast liep die als een trein op de dbilas chip. Na meerdere malen terug geweest te zijn ook meer dan 130 pk eruit. Maar eerlijk is eerlijk de vermogenskromme die dbilas chipt is 10 keer beter en prettiger rijden.
Dus baal dat ik naar ut ben gegaan omdat je zou denken dat op de bank beter is maar denk als ik dbilas had gedaan dat het beter was geweest. Even aanvulling de 160pk in mijn onderschrift zijn krukas pk’s welke ook gemeten zijn niet bij UT. Ik heb 30 pk verlies door de versnellingsbak en aandrijfassen welke van een diesel afkomen. (lange bak).Omdat ze de dbilas software niet konden chippen heb ik de software van de dealer terug laten zetten bij de dealer. Toen liep die ook prettiger. Dus binnenkort naar UT en kijken of ze nog wat kunnen doen, en anders software terug laten zetten.
EDIT: dit is het eerste en laatste wat ik erover ga zeggen om discussie te voorkomen. Heb daarom ook nooit en topic aangemaakt met de resultaten omdat ik gewoonweg niet met een goed gevoel naar huis ben gegaan.
En ik zou voor dbilas gaan. Bij speedequipment kunnen ze ook chippen voor dbilas (wel zonder rollerbank) heb dat door dbilas laten doen een keer. En zij chippen zelfs zonder rollerbank gewoonweg beter dan Unlimited. (unlimited tuning past de huidige aan) dbilas schrijft hem compleet opnieuw.
als je toerenteller openeer schokt toerentalsensor vervangen.
en wat was het nu?
vooral de schroefkes niet te vast draaien echt niet meer dan 8nm anders zijn ze dol.
Maar slipt wel?
Foutje moest 3 zijn die twee, meestal slipt de koppeling dan of bokt die en slaat af.
Kun je gewoon naar voren trekken, let wel op dat er niet teveel zooi in de tank valt.
Of je scakelmeganisme zit niet goed meer en je zet hem bijv in zn 2 ipv 1
Haal het rubber achter de tankdop maar eens weg.
Daarachter zit het vol met troep, schoonmaken en klaar is kees.Hij loopt weer, hopen dat die het nu langer volhoud.
Helaas lekt die nu bij de distributiekap olie. Dus ff nieuwe pakking besteld.Wielen worden gestraald en gepoedercoat.
@Kevin Janssen wrote:
@johanhummer9 wrote:
welk bouwjaar?
Het gaat om een corsa b uit 2000
Dan niet aan beginnen omkeuren kost je een vermogen.
Zitten in alle van na 2001. Het is een glazen plaatje (geelachtig). Vaak snijt men dan zeer dun plexiglas op maat en zetten ze dat erin. Maar de kans dat je je display sloop (mid) is aanwezig.
Beste kun je het mid alternatief bestellen in de gewenste kleur. Teller is goed te doen.
Bij oranje, rode of groene leds valt het niet op, bij blauw en wit wel.
19km/h te hard op een N weg 164 euro.
103 zonder correctie waar je 80 mocht.
Oja en 3 min te kort betaald voor parkeren 58 euro 80 cent.
@ricksmits wrote:
Kleine update.. Vanuit crazyleds allerlei Led’s besteld om het volledig interieur te veranderen naar witte verlichting.. goede 40 pond! geld zat maar goed.. dan heb je ook wat.. dacht ik..
Blijk ik een of ander gaar hok te hebben met andere filters waardoor alles groen werd :fy1
het was wel een mooie kleur groen daar niet van.. maar niet voor in mijn auto! Alles gaat er dus weer uit! iemand interesse? king:
( complete set incl extrapowerrrrleds voor dash, leds voor stuurwielknoppen, lichtschakelaar en raaambedieningsknoppen )
:jerry Volgende maand mijn nieuwe banden en mijn OPC wielen spuiten!! :jerry
Filter zit enkel in de mid en het km stand display.
De 1.8 is in onderstaande uitvoeringen verkocht. Enkel de GSI heeft 16″ velgen Rode Klauwen GSI embleem.
De sport is nagenoeg gelijk, heeft enkel geen rode klauwen en 16″ wielen. Enkel kunnen op alle modellen alle overige opties als optie worden verkocht. Oja en de spiegels van de gsi zijn anders.Wil je het controleren kan de dealer in EPC je kenteken invoeren en komt daar vanzelf uitrollen of je een echte gsi hebt.
Mocht je dat willen weten pm me je kenteken maar.Corsa 1.8-16V Enjoy
Corsa 1.8-16V Maxx
Corsa 1.8-16V Full Rhythm
Corsa 1.8-16V Silverline
Corsa 1.8-16V Sport
Corsa 1.8-16V Cosmo
Corsa 1.8-16V GSi
@Har Opel wrote:
Op kenteken staat Corsa C Z1.8XE maar leg is uit dan wat het verschil is tussen een Corsa Sport en GSI waar herken je dat gelijk aan dan………..
Op Autoweek.nl komt hij er uit rollen nadat ik me kenteken heb opgegeven als Opel Corsa 1.8 – 16V GSI
Aan de velgen en klauwen.
@Sebbe GSI wrote:
Weer tijd voor een update.
De corsa remt en rijd super nu.
Is totaal niet over beremt achter nu. Voor wielen blokkeren maar achter niet. Ook niet met nat weer. Dus na mijn menig een goed gebouwd setje onder de corsa.
Dat was hem weer.
Groeten bas.
Schijven zien er goed uit, maar die klauwtje dat kan echt niet he, achteras gepoedercoat, nieuwe schijfjes en dan van die vieze klauwtjes?
@Benjey wrote:
Goede avond,
Onlangs heb ik mijn eerste auto gekocht , een opel astra uit eind 2011 , 1.4 l met 100 pk,,
De auto loopt voor geen meter, het is zon trage bak, ik wist dat hy niet snel was maar zo traag, het lijkt wel of de 5 versnelling er helemaal niet is, nu mijn vraag, heeft het veel zin om de auto te laten chip tunen? Ik zou er 15 pk bij krijgen en 30 koppel , en dan moet ik 98 euro tanken, maar ik ben zelf bang dat de auto er sneller van gaat slijten, koppeling etc.. Kunnen de voordelen tegen de nadelen op ? Het gebruik zou dan wel iets omhoog gaan en de benzine kostte worden er niet goedkoper op als je 98’moet tanken,Ps kan je met een 1.4 l benzine met 100 pk e10 tanken ?
Alvast bedankt
Chippen kan geen kwaad voor de ander moterdelen zeker niet bij een omgeblazen motortje.
De 1.4 is inderdaad met 100pk in een zware astra niet snel. Dat 98 tanken is helemaal niet nodig, enkel bij hoge compressie zal dat nodig gaan zijn, maar dat valt allemaal wel mee.Je kunt E10 tanken, maar ik zou het afraden omdat je benzineleidingen hier niet geschikt voor zijn en hierdoor kunnen gaan lekken en je motor daar eigenlijk niet voor is afgesteld.
Bij welke toerentallen schakel jij al naar de volgende versnelling? Je mag best ruw zijn met dit motortje en niet te lui rijden.
Ondanks de chinese meuk, ligt het niet kunnen uitlezen van je auto niet aan de chineese meuk in de meeste gevallen.
Het apparaatje opcom is een apparaatje wat het of wel of niet doet, ook de software. Vreemde waardes is dus vaak verkeerd geselecteerde ecu.en als je hem in de toeren begrenzer wil trappen stopt die dan voor het rood of bij 4500 rpm.
-
AuteurBerichten