Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat de 20xe geen lamda heeft komt doordat de ecu deze ook niet nodig heeft. De ecu van de c20xe heeft de lamda wel nodig, dus ook de kabelboom van de c20xe gebruiken, maar dan heb je wel weer gewoon een c20xe.
kat en ecu zijn het enige verschil.
Nou de motoren in de frontera’s zijn niet veel anders dan de motoren in andere opel modellen.
Elke auto is een bak elende als deze afgeragd is door voorgaande eigenaren. Gezien een Frontera nog een echte 4×4 is kans groot dat die daar ook voor mishandeld is.Nee geen T stuk! Je knipt de draad vanaf zekering 22 door, dan houd je twee draadeinden over 1 die komt vanaf de zekering en 1 gaat naar de koplamp links voor. Dus draad vanaf de zekering komt op pin6 en de andere draad komt op pin14 naar de koplamp toe.
en er zijn ook pulse converters voor te vinden op ebay en dergelijke.
strips zijn uitwisselbaar
de tekening klopt niet, het moet echt ertussen de module. Waar jij heb staan – + die draad is er niet.
Wat je moet doen is je pakt een draad van een zekering, weg die doe je op de ingang, dan meet je met de multimeter of er spanning komt op de juiste uitgang. En dan hang je daar de draad aan en dan doe je dat 1 voor 1 weet je zeker dat je het goed doet.@ivartje wrote:
dus heel zwart/wit gezegt :
kabel komt vanaf de accu,gaat naar de zekering,ander eind vd zekering komt een kabel aan en die gaat naar een lamp
nu moet ik volgens jou de draad die vanaf de zekering naar de (kop) lamp loopt onderbreken net na de zekering en dan naar de lampen controle-unit leggen? maar ik kan hem vanaf de unit toch niet doorlinken naar mijn lamp?? of hoe bedoel je het nou ??
Weet niet hoe het bij je zekeringen zit maar er is 1 zekering waarvanaf draden naar je koplampen gaan nu knip je die na de zekering af. En komt de draad zoals de zekering bij de pin vanaf het kastje hierop. De draden die je dan hebt die naar de bijbehorende lamp gaan sluit je dus vanaf het kastje weer aan op de draden die naar de lamp gaan.
Alle draden bij de zekering kast leggen, je moet uitzoeken welke draad van de zekeringen af naar je koplamp gaat. En die moet je dus onderbreken. en dan komt die op de zekering en het andere uiteinde dus niet meer vanaf de zekering maar vanaf het kastje.
Alstu, ik zou anders eens nog eens met de heren het erover hebben. Over hoe en wat je wil, mischien dat een ander het anders oppakt.
Hoe zeggen ze dat ookalweer? Een gewaarschuwd man telt voor twee. haha.. tis niet negatief bedoeld, maar gewoon even om te zorgen dat je straks niet denkt … help dit is niet helemaal wat ik wil en heeft me veel geld gekost.Moet zeggen, ik zelf ben meer van het experimenteren, wat is beter voelt beter en gaan der weg komen we er.
Zeker omdat dit gewoonweg heel lastig is om af te kunnen lijden van een gesprek. (er is er volgensmij maar een die dit kan (reiger)) maar dat kost je goud.@sjoerdie wrote:
De dure keuring is alleen voor een motorblok waar geen typegoedkeuring voor is in een corsa b.
Dus t/m 1.6 kun je erin hangen, en voor paar tientjes keuren.
En niet op kenteken…heeeel veel gingen je voor hoor.
Iedereen roept nu meteen: omkeuren!
Grote kans dat ze zelf met een omgebouwde corsa hebben gereden.
Ik in ieder geval wel.
Jaren zo rond gescheurd, en ja ook in technische controles gereden.
Inderdaad gereden zonder omkeuren, maar dit wel doorgegeven bij de verzekering toen der tijd.
En toen alles in orde was naar de rdw om om te keuren.@robert_corsa wrote:
Volgens mij gegevens werkt de rdw niet meer met type goedkeur.
elke motor wijziging moet nu door een keuring.
ook als je gaat swappen naar x16xealleen swap van je x12xe naar een nieuwe x12xe kan zonder keuring.
heb dit via mail en telefoon contact uit lelystad vernomen.in ieder geval neem zelf contact op voordat je je plannen doorzet. Dit ivm , eeftijd van je auto
Typegoedkeur is er nog wel, enkel mag er dan niets afwijken van de type goedkeur, dus remschijven, velgenmaat enz staan ook op de typegoedkeur. Voldoet die ergens niet aan kunnen ze je alsnog een algehele keuring laten doen.
Even, dat onderstel wat je eronder wil, is vooral fine tuning uiteindelijk en persoonlijke smaak / gevoel.
Ik heb een paar jaar gereden met 40mm verlagingsveren en enkel achter koni schokbrekers. Later nog een veerpootbrug voor en witeline sway bar achter toegevoegd. Omdat ik weinig grip had heb ik de auto achter hoger gezet en voor de schokbrekers vervangen voor goedkope koni’s.
Kan je zeggen wegligging blijft lastig en persoonlijke smaak. Als ik je topic zo bekijk ga je straks een compleet aangepakt onderstel hebben, maar wat ik dan kan opmaken uit jou topic is dat je iets wil, maar niet gaat behalen met wat je beschrijft.
Ik denk namelijk maar kan het mis hebben dat jij een compromi zoekt tussen preformance en comfort.
Maar als ik kijk naar wat je van plan bent aan te schaffen, word het echt een stugge stijve bak en is comfort toch redelijk ver weg te zoeken.
Als je van het onderstuur karakter af wil zou ik trouwens voor geen witeline sway bar monteren, maar de orginele laten zitten.
Een van die groene staat wel eens bij de fontys en tu.
Niet zo negatief hieren, ik vind hem kei goed! Geweldig! Ff een busje verf dr over.
Op wat voor manier en waarna begon die te deinen?
27 januari 2014 om 22:13 In reactie op: Brabantmeeting 2014 – a.s. zondag 22 juni 2014 in Breda! #18210959Locatie was goed beide keren denk ik ik probeer erbij te zijn. Tip regel een sponsor voor wedstrijden zonder geluidsoverlast ofzo? Show en shine ofzo?
dan start die meestal wat lastig. Dan zou ik eerst je krukassensor eens vervangen. Vaak is die stuk.
Benzine Relais of krukassensor stuk, maar ketting als je die kunt horen is vaak de ketting spanner stuk en gaan deze blokken wel eens van tijd.
Group N rvs uitlaat. voor corsa b gsi.
distributie nog op tijd? Krukas sensor nog goed?
Ik heb zojuist voor mijn Olympia ook een kenteken card aangevraagd (vind het vervelend om papieren in een restoratie object te laten liggen).
En steeds meenemen word wel eens vergeten bij gebruik dus kaartje in de portemonnee is wel zo handig.Volgens tis gaat die pin 12 naar de remlichschakelaar.
Ik heb rondom koni’s voor 40mm verlaagd en achter 0mm maar voor de sport II geld dus eignelijk 20mm verlaagd voor en 20mm verhoogd achter. Als iemand zn sport II veren of OPC achterveren wil ruilen voor 40mm verlagings veren bied ze aan. Of die van 20mm achter naar normaal wil dat kan ook.
Denk dat je radio hangt.
-
AuteurBerichten