Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dat is het wel zorgen dat kachelhuis inclusief motor en condenser enz is.
Mocht je een handleiding willen stuur maar even een pm met je mail adres.
8 februari 2014 om 14:55 In reactie op: (on) gelukkige eigenaar zafira Z18XER lpg, koprevisie :( #18216171Wel eerst koprevisie en dan uitbouwen.
Zijn prima motoren op benzine, op gas gewoon niet aan beginnen.Mario van harte gefeliciteeeeeerd!
GM is zeker GEEEN SHELL,
Ik reed altijd op GM 15W40 en mijn olietemperatuur bleef ongeveer 100 graden.
Nu omdat de gm op was Shell met zelfde specs wat een rommel is die shell olie. Nu Olie over de 120 graden.
Smering bij hoge termperaturen van de shell olie is echt niet goed, kortom voor degene die af en toe trappen stop er alstu nooit geen shell in. Heb geen oliekoeler ook nooit nodig gehad nu wel.Shell olie is de grootste rommel aan olie die ik ooit heb gekocht.
7 februari 2014 om 19:37 In reactie op: wie o wie kan me helpen met probleem op te lossen (astra h) #18216141kijk maar eens in de instellingen van de radio. Daar zit het hem in.
6 februari 2014 om 21:44 In reactie op: Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog! #18180778Ik denk toch dat het eerder met de montage temaken heeft dan de set zelf.
Hij staat min of meer vlak van orgine staat die wat voorover meer als nu.
En dat los je niet zomaar op met banden wisselen. Ik trok in de 2e versnelling nog weg met spinnende banden toen die achterover stond. Nu achter verhoogt probleem weg.Ik heb dif van mijn Astra Met F18bak en Z16XE beetje gekietelt toch ook al bij stoplichtsprint door de bodem van de bak laten vliegen.
Dus die difs zijn ook echt niet sterk dus denk dat de engelse gelijk hebben.
6 februari 2014 om 21:12 In reactie op: Astra g TA technix schroefset (vraag) Probleem is er nog! #18180774Is het geluid niet van je stabi stang onder de auto. Denk eerder dat dat het is die gaat geluid maken als je de stangen niet goed monteerd (vast genoeg) aan de stabiestangen zeg maar. EN de stang vast genoeg aan de veerpoot zonder dat deze uit het rubber schiet.
Wegligging komt omdat je auto nu waarschijnlijk verder achterover ligt dan voorheen. Heb een hele tijd de auto verlaagd en toen lag die wat achterover wielspin met alle merke banden nu achter verhoogt probleem weg.
As is niet hol, heb hier een bak waar ik de tandwielenvan over wilde zetten maar de prisseas kreeg ik er niet uit dus heb ik deze ingeslepen en uiteindelijk afgeslepen en is gewoon massief.
Bij mij ging het diff vaak stuk nadat het veel in de modder en zand was gebruikt en daarna op het asvalt flink wat krachten op werden losgelaten.
Enkel en alleen op asvalt niet gehad. Enkel modder en zand geen idee. Maar ik vermoed dat de diffs niet echt geschikt zijn voor offroad. (te groot verschill af en toe tussen links en rechts).
Dat snap ik had het echt over de versnellingen, ook de tandwielen zelf slijten hierdoor niet alleen de messringen.
Ik heb twee carterpannen liggen, de voorste is een die onder een x16xe past de achterste past alleen onder de z18xe of x18xe1.
Op de achterste zie je dat die voorbereid is op de sensor. De voorste niet.Mocht je er geen kunnen vinden die voorbereid is die op een x16xe past mag je van mij komen halen voor nop. Dan kun je misschien zelf wat fabriceren.
6 februari 2014 om 09:23 In reactie op: mijn onderhoudslampje brand en heb geen turbo meer met astra #17942065waarschijnlijk toch valse lucht of slang lek ergens.
ik kijk vanmiddag ff voor je want heb er nog een liggen zonder gat maar die zijn soms wel voorbereid en dan hoef je enkel het gat uit te frezen en draad te tappen voor de schroefjes
nee sensorgat zit er bij sommige wel en sommige niet.
koop er gewoon een met het sensorgat erin. Z16XE, X16XE(L), Z16SE, X16SZR.
@black_astra wrote:
Met mijn astra g 1.6 szr 8v rijd ik altijd 1:13 / 1:13,5
Als je alleen maar snelweg rijdt moet je wel 1:15 kunnen halen, ( met een snelheid van 100/110 )Verder heeft Dion87 wel gelijk dat de motor te licht is voor de auto. Hij trekt traag op
Maar als je een Z16SE hebt is ook een 8v is het verschil heel groot, dit omdat deze ook multipoint injectie is en de szr een singelpoint. De Z16SE en XE liggen niet heel ver van elkaar kwa snelheid en soepelheid.
Als je een zuinige wil moet je de Z16SE pakken die zijn zuiniger dan de Z16XE of X16XEL de X16SZR is gewoonweg te ligt motortje. De Z16SE is ook prima op de snelweg mee in te halen. De Z16XE en X16XEL zijn nagenoeg gelijk in verbruik.
Ik heb alleen een aantal keer het dif in stukken gehad, tanden eraf zou ook kunnen komen door niet goed afgestelde schakelstang. Of schakelen van de vorige eigenaar.
Zijn van alluminium.
@trashmetal wrote:
Heb zelf ook oranje koni’s, top spul!
vind het zelf beter staan voor lager dan achter :thumb
foto van het totaal plaatje please??4 februari 2014 om 11:38 In reactie op: Motormanagment lampje blijft branden…….HELP….is nu UIT #17949059Uitlezen, want dan is er nogsteeds wat mis!
Dit gaat wel wat worden zie ik! Mooi project, heb zelf ooit iets gebouwd wat eroplijkt ofja, Omega bodem onder een astra.
Inkorten van de cardanas is niet zon probleem, maar heb je ook gedacht aan je spoorbreedte? Wat voor achters ga je eronder zetten?
Ik heb uiteindelijke de wielkasten verbreed. Of ga je de achteras ook inkorten?4 februari 2014 om 07:08 In reactie op: Brabantmeeting 2014 – a.s. zondag 22 juni 2014 in Breda! #18210979@Juffer1 wrote:
Ik heb geen idee wat voor parkeerplaats het betreft maar als het een openbare parkeerplaats is dan zou ik terughoudend zijn met sponsors, stands en openbaar reclame maken omdat je daar officieel wel een vergunning daarvoor nodig hebt.
Ook zou ik even uitzoeken wat er gebeurd als jij een meeting organiseert en er wat gebeurd, tegenwoordig kom je er met eigen schuld dikke bult niet meer vanaf.
Dat er toevallig wat Opel rijders op een openbare parkeerplaats bij elkaar komen zal niemand raar vinden, maar als er via FB een oproep wordt gedaan dan is het een heel ander verhaal.
Ook loop je met het posten via FB risico dat er niet-Opel rijders mee gaan komen en die kan je niet weigeren. Kan heel gezellig zijn maar je weet zelf ook dat als er leden van een Civic of GTi club mee gaan komen het een heel andere meeting gaat worden.Wat een onzin zeg, dus jij wil zeggen dat mensen met een Civic of GTi anders zijn?
Juist als er geen verbruikers zijn geeft die deze melding. Kan ook zijn dat de hoeveelheid stroom die gebruikt word minder is dan wat nodig is om de melding te laten verdwijnen.
-
AuteurBerichten






