Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Maar in dat geval welk type motor heb je dan een X18XE1 of een X18XE.
C20NE heeft evenveel electronica.Vaak is het als hij warm is en goed loopt eerder de krukassensor, maar dan zou die ook moeilijk moeten aanslaan bij starten.
Heb je een X18XE1 met dit probleem dan is het vaak de ecu.Z14XE en Z18XE zijn van dezelfde generatie.
Bouwjaar kan wel nieuwer zijn maar modeljaar is gelijk.Als de stoter blijft hangen moet die gaan bewegen (naar open), de nokkenas drukt hem naar beneden.
Als die dan nog blijft hangen staat de klep open (klepveer moet hem dan terug drukken) en als dit niet gebeurd dan raakt die de zuiger.Hoe hoog loopt die van jou stationair? Kan ook komen door mn lange bak, want ik heb gewoon steeds dat als ik de koppeling los laat hij wat stotterich voorutikomt (loopt onregelmatig), dus beetje gas geven, maar dan ga je weer veel te snel te snel.
wat voor olie heb jij dr in dan? Ik vul ze bijna altijd met 15w40 nog nooit wat gehad, heb er ook een gehad 10W60 ook nooit problemen gehad. en ECOTEC blokken zijn het bijna allemaal van opel!
Oja weet niet hoe axel het ervaart, maar met 272 graden nokken is file rijden niet echt prettig. En ik verwacht dat dat al eerder optreed ook bij mildere assen.
Compressie test is overbodig, maar de diagnose van de ANWB klopt niet, dat zel niet het probleem hebben veroorzaakt.
Onzin zijn prima motoren, jij zult vast verhalen horen over de x18xe1 is compleet andere motor en ook die zijn prima.
Is heel erg afhankelijk van het onderhoud.Imitatie sensor? Bekabeling dus gesoldeerd enz voor nieuwe sensor type? Hier zit echt het probleem.
25 februari 2014 om 11:20 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177642@Corsa_B_66 wrote:
Yups, dat sowieso… Heerlijk zo een v6 wil nie anders haha… Nu nog ff op de bank door Miruni laten chippen op maat, voor iets optimalisatie.. Maar eerst maar omkeuren :D
En Carlo heeft uiteraard goed werk afgeleverd, ben zeer tevreden :thumb :thumb
Zonder omkeuren mag die in iedergeval niet door de apk
Topsnellheid zit hem vooral in de versnellingsbak en niet per defenitie in het motortype.
Even wat anders, je kunt wel kijken naar de grades, maar het gaat ook om de duratie en kleplift!
Je kunt zowel een 264 graden as hebben die pas koppel heeft bij 5000 rpm maar er zijn er ook die vanaf 2000 rmp koppel leveren.En in dat geval zijn die van dbilas beter dan die van kent of schrik. Die zijn wat meer gericht op straat gebruik, ook de 272 graden van hen hebben het koppel meer onderin dat die van de andere partijen.
Ik heb de 272 nokken van diblas, stationair loopt die wat minder goed wel gewoon tussen 750 en 800 rpm.
Min maximum koppel zit bij de 2700rpm en dan is het vrijwel een rechte lijn tot aan 6500rpm.Je kunt de teller uitleren, dan start die zonder.
25 februari 2014 om 06:27 In reactie op: Corsa C – 2004 – automatische hoogte stelling koplampen #18220101http://www.carfantasy.nl/stelmotor-corsa-00-06-valeo-system-p-169484.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Deze stelmotor moet je hebben, heb je die en past die noet doe je het niet goed.
@chieltjuh wrote:
Als de kleppen maar heel iets open blijft staan hoeft deze de cilinder toch niet te raken?
Bij een 16V heb je geen ruimte om ze iets open te laten staan.
Nieuw typpe sensor werkt niet goed op oud type nokkenas wielen en ecu.
X18xe sensor stuk is vaak imitatie sensor of verkeerde type.
X18xe1 sensor stuk of ece defect.Denk dat die dan toch niet helemaal weet hoe het werkt, als dit probleem daardoor komt is er toch echtmwat goed mis. Als die exht blijft hangen breekt je klep binnen nomtime of wordt die krom. En zeker van een klepstoter krijg je niet dit problem. Dan zou die als het er een is moeten lopen maar minder goed.
@ivartje wrote:
Heb helaas nog steeds geen reactie mogen ontvangen na 3 dagen van TWA over de oliedruksensor die nog nagestuurt zou worden…vanavond maar is navragen of ik die los kan bestellen…heel jmmr dit heb t gevoel dat ik genaait ben aangezien hij me berichten wel leest maar niet reageert….
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
Ik zou even wachten met genaaid voelen. Ik lees het ook vaak en reageer dan niet meteen.
Maar heb je nu wel al meters?Je hebt het reservoir, de slangen, het relais, en het extra pompje nodig. Relais vind je onder de motorkap naast de grote zekeringen (bruin relais).
dat past.
De stoel van ene Zafira A moet gewoon passen. Exact dezelfde rails. Moeilijk starten en zoals jij omschrijft zou ik toch denken lekke koppakking (water in de cilinders gelekt) of het een en ander wat krom is getrokken door de overhitting.
22 februari 2014 om 15:08 In reactie op: Astra H 2005 achterlampen vervangen door Astra H 2007 ? #18219539Als ze niet dezelfde vorm hebben heb je dus een van een hatch met gtc gewisseld of andersom.
De orgineel opel papieren filter (ontwikkeld bij mann) doet het beter dan de k&n in schoone toestand. Na 10.000km doet de k&n het vaak beter.
Verkeerde ledjes, of ledjes die niet goed zijn waarschijnlijk dan. Er moet namelijk wel een weerstand over de ledjes zitten anders gaat het niet werken.
22 februari 2014 om 15:03 In reactie op: Motor swap X18XE1 naar V6? (RDW goedgekeurd yoepiee) #18177631Waarom heb je nogsteeds je auto niet omgekeurd?
En rijd je dus onverzekerd rond?Ik heb zelfs 19 inch onder een hatch gehad zonder aanlopen.
Zorg wel dat de breedte van de velg binnen de perken blijft en tevens je et waarde. -
AuteurBerichten