Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 februari 2014 om 19:31 In reactie op: Dicht racegaas monteren op Rieger Voorbumper Astra G #18220730
Spoilerzwaard is wel mooi, ik denk dat rvs niet mag in verband met uitstekende delen volgens de wet.
Racegaat dicht tja, houd rekening met je radiateur, die moet wel voldoende frisse lucht kunnen vangen en aanzuigen.Uitlezen, waarom is het gaspedaal vervangen?
Denk toch dat je van de remus pasvorm ook niet zoveel moet verwachten. Ik heb supersprint, powersprint, master of sound en imitatie gm gehad. Allemaal is het het net niet.
Is inderdaad de thermostaat, deze zit achter de distributiekap, riem zit er voor.
Vervang ook meteen de riem als je toch bezig bent.Dus thermostaat, riem, spanner en eventueel waterpomp als dat nog nooit is gebeurd.
Toch zie ik vaak dat het dan aan de montage ligt, de demper heeft een scheef stuk pijp waar je pijp op komt, als je deze een paar millimeter draait kan dat al veel verschil maken.
27 februari 2014 om 21:13 In reactie op: Brabantmeeting 2014 – a.s. zondag 22 juni 2014 in Breda! #18211007Ik ga proberen om dat met de rekord olympia te komen.
27 februari 2014 om 20:58 In reactie op: Klepdekselpakking vervangen Vectra B 1.6.16v bj 2000 #18219240Moet zonder wrikken kunnen, wel met beleid daardoor zal die wel blijven lekken, die van mij 1 keer vervangen lekt geen druppel.
Meestal als zuiger kapot is dan denk ik dat je toch wel meer nodig hebt dan alleen een zuiger.
Het onderblok van de X18XE is kwa buitenkant gelijk aan die van de C20NE, de boring en zuigers zijn anders. (dat was eignelijk de tip) dus blok is 1 op 1 te wisselen met wat er nu in hangt enkel draadboom moet je dingen voor aanpassen.
Zet ze maar naast elkaar dan zie je het. Dan moet je ook de riem van de c20ne gebruiken. Je kunt hem ook zo op de x18xe monteren, maar dan krijg je denk ik problemen met de ontrbranding.
Je kunt beter je vliegwiel aanpassen.
Als je de X18XE laat opboren en de zuigers van een C20NE erin zet heb je een C20NE als je de kop erop zet. Je hebt als je de kop overzet toch gewoon de nokkenas van de C20NE op je X18XE1.
Onderblokken zijn kwa boutpatroon en gaten gelijk. Kan zijn dat bij sommige de draad een maat groter of kleiner is. Kop van een C20NE past ook op een X18XE onderblok.
27 februari 2014 om 17:19 In reactie op: Opel corsa C 2003, MIL gaat aan – auto gaat niet boven 70 #18220115Koppakking lek?
Als kabelboom wel goed komt gewoon motorsteuenen en bak overzetten van de x18xe en klaar is kees. Dan past die er plug and play in.
de Z19DTH zit geen F40 onder.
@CAlberts wrote:
Klopt, heb een zes bak.
Hmm dat is wel :fy1 :thumbdown… Over wat voor getallen hebben we het dan…? En hoeveel uur werk?
En hoe vind ik ookalweer welk type bak ik heb? Kan het niet meer terugvinden op het forum.
Tussen de 500 en 1000 euro. Afhankelijk van waar je het laat doen. En of je je bak laat reviseren (beste optie)
2e hans bak heeft vaak na loopt van tijd zelfde probleem.Gaat wel passen enkel je teller gaat afwijken, de bandenmaat is waarschijnlijk anders om aanlopen te voorkomen.
Denk dat ze de ecu van de nieuwe motor hebben over gezet en dus al je eerder gechipte software is verdwenen, tevens denk ik dat een aantal van de meldingen is ontstaan doordat er een aantal functies in de motor module aanstaan welke je astra niet heeft zoals sportknop?
Boeken zijn al gedrukt vooraf de Z16XEP geleverd werd. Dat bedoelde ik ermee. En die zijn gewoon opgemaakt totdat er een nieuwe druk uit kwam. Daarom staat het daar niet juist in.
Zelf een V40 gehad met zelfde motor als van de topic starter Kilomterstand is nu 428.000. Olieverbruik geen en eigenlijk motorisch nooit wat aan gehad.
Boekjes kloppen niet perse, omdat de eerdere modellen geen Z16XEP leverbaar was.
Dus altijd uitgaan van wat de dealer voorschrijft.Zowel Zip als UT kunne dit chippen, maar hebben weinig ervaring op het gebied van opel diesel motoren.
Je kunt naar EDS gaan, maar in dat geval zou ik naar tuningfactory gaan. Zij experimenteren bij nieuwe motoren samen met EDS tot een goed resultaat. Indien dit gelukt is gaan zij pas klanten chippen. En het is dus ook dichterbij dan EDS voor de meeste Nederlanders.Krukas – centrale bout
M12 130 Nm + 40-50° Nieuwe bouten gebruiken.
M16 250 Nm + 40-50° Nieuwe bouten gebruiken.Veelal te laag in toeren rijden in de 5de en 6de versnelling resulteert vaak in defecte versnellingsbak.
Ik vermoed dat je een 6 bak hebt?Oja, ombouw is voor beiden gelijk als het een X18XE is C20NE gebruikt zelfde motorsteunen en bak.
-
AuteurBerichten