Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@roysmits wrote:
Heb dezelfde auto ook op gas en zelfde probleem. Kleppen zijn echt klote bij deze blokken. Nu 80k mee gereden en al 2x kleppen laten stellen waarbij na 70k niet meer te stellen viel. Op de sloop een ander z16xep blok op de kop getikt voor €1000 en door de beun erin laten zetten voor €500. Loopt nu weer als een zonnetje. Maar voor hoelang. Voor mij geen Opel meer.
Het probleem zit hem gewoonweg in het rijden op gas met een Z16XEP, had je een Z18XE of Z16XE gehad had je het probleem niet gehad. Heeft niks met opel temaken, maar gewoonweg met het rijen op gas waarvoor die niet geschikt is!
@patman wrote:
Ja het is echt een raadsel.
Overal lees je wat anders.
Op het vxr forum kun je meerdere topics lezen over mensen die de 3.2 liter vervangen hebben voor 2.4 ivm met slecht schakelen als de olie koud is.
Zie volgende link: http://www.vxronline.co.uk/forum/archive/index.php/t-87242.htmlDan hebben ze hem vaak vervangen voor niet opel olie.
Vervang je hem voor opel olie heb je dit probleem niet.Olie druk kan wel kloppen, die zakt zal warm lager zijn als koud.
Olie temperatuur klopt niks van die hoort na een tijdje rijden ongeveer rond de 100 graden te liggen. Als die kouder is dan je koelwater is er iets mis. Letwel het duur langer voordat je olie warm is dan je koelwater.EGR van de Z16XE kan bij de dealer niet worden uitgezet door een update!.
Gewoon afdoppen zonder uitschakelen levert geen problemen op.
Hebben ze er een imitatie egr op gezet toevallig? Of orgineel opel?Ik denk dat de poelie zelf 2 tanden mist, aangezien deze hiermee het ontstekingstijdstip bepaald zal dat niet helemaal meer goed gaan. En loopt die dus niet lekker meer. Nieuwe poelie laten monteren.
kiekert heeft geen invloed op de imobiliser.
Welkom, ik zal eens kijke of ik hier en daar een corsa tegen kom met wishoudoor sticker…
31 maart 2014 om 06:02 In reactie op: Insignia 2.0 Cosmo Turbo 4×4 2009. Trilling in aandrijving. #18226358Dan zal er wel wat krom zijn en dan dnek ik niet in de aandrijving, maar stuurinrichting.
En zorgen dat de z22se altijd op de max staat, weet je zeker dat je voldoende olie hebt om je ketting en kettingspanner te smeren.
Wij hebben hier een zafira met z18xe, doet kwa rijden echt niet onder voor een z22se. Verbruik van de z18xe is zelfs een stukje minder dan de z22se.Problemen worden veroorzaakt door kapotte egr, Vervangen en meteen afdoppen. Dan gaat de nieuwe ook niet meer stuk.
Gecondoleerd! Sterkte!
Is geen relais, maar zit wel in de behuizing van en relais is een puls converter. Zonder gaat het niet werken.
Meestal is het dan je flex stuk dat is een stuk uitlaat wat flexibel is en waar draad omheen gevlochten zit. Door hoger toerental ontstaat er meer druk en zal die daar dus harder lucht doorheen persen en dus het lek beter hoorbaar worden.
Zonder vleugeldeuren, betere afwerking van binnen en zonder verbreede wielkasten was het wel een mooi ding geweest.
Lekke uitlaat of flex stuk.
Toevoeging ik heb jbl speakers ongeveer gelijka an die van jou en deze speelde in het begin matig, later andere versterker met bjina 2 keer meer vermogen dan ze aan kunnen en klonk vele malen beter.
Uiteindelijk eens de impledantie gemeten van de speakers en deze is dus 2 ohm ipv 3 of 4 ohm zoals vaak opgegeven.
Leg eens een extra massa kabel naar je versterker (buitenzijde).
Heb je xenon verlichting? Zet deze eens uit? Of je hebt een Tulip kabel waarvan de draden crosover lopen dus waar de mantel en de pen gewisseld zijn zeg maar.19 maart 2014 om 08:47 In reactie op: Koelvloeistof bijgevuld met de verkeerde koelvloeistof #18224574Meestal als die niet onder de 85 gaat waneer die daar ongeveer is, is er weinig aan de hand. Zakt die weer terug tijdens rijden is je thermostaat stuk.
Bruine drap komt vaak door niet tijdig wisselen van de koelvloeistof. Of je koppakking, maar zolang die geen koelvloeistof verbruikt en het wat roestachtige kleuren heeft is dat het meestal niet.19 maart 2014 om 07:10 In reactie op: Koelvloeistof bijgevuld met de verkeerde koelvloeistof #18224572Je hebt blauwe, rode en groene koelvloeistof. De ze bestaan allemaal uit 50% water. De overige toevoegingen zijn wel mengbaar, het is niet zo dat de koelvloeistof zelf een reactie vormt, enkel oxide aan de binnenzijde van de motor lost op.
Ik geval van een klein beetje andere koelvloeistof maakt dat niets uit.
Waneer je wisselt tussen blauw, rood of groen kunnen dezelfde problemen ontstaan. Als je hem nu gewoon bij de volgende beurt weer ververst is er niets aan de hand.
In totaal 5
17 maart 2014 om 23:00 In reactie op: Koelvloeistof bijgevuld met de verkeerde koelvloeistof #18224563zonder dop gaat ontluchte vele malen sneller. De koelvloeistof veroorzaakt geen vlokken he, de vlokken zijn loskomende oxide van metaal.
Er zitten anti oxidanten in, maar het metaal word op den duur toch aangetast. Meng je ze kunnen de aangetaste metalen gaan loslaten. (ontroesten)Meestal is het dan de waterpomp die ze niet hebben mee vervangen. En het aan het begeven is.
Gezien het stuur zou je denken Mercedes, maar denk eerder richting een hemmings?
Als je blok heeel warm is geweest, is de kans dat er wat krom getrokken is groot, maar dat is niet per defenitie een slecht blok.
Een ovale zuiger zou kunnen, maar dan zou die dus ook veel minder compressie moeten hebben. En in veel gevallen klemmen en dus je blok binnen no time wat afbreken. Dus daar geloof ik niet echt in. -
AuteurBerichten
