Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 4,126 tot 4,150 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Trommelremmen vervangen voor Schijven Kadett C of B #18230468

    Waar haal jij revisie sets vandaan voor de kadett b?

    In reactie op: Afslaan Zafira z 1.6 XE #18230566

    Meestal EGR, nokken sensor of krukassensor.

    In reactie op: Trommelremmen vervangen voor Schijven Kadett C of B #18230466

    Het gaat om deze:

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176361

    Solex Carb nog niet gemonteerd, motortje loopt nu weer goed.
    Tijdens rijden remmerij toch eens getest, maar liet te wensen over.

    Dus nu staat ie er zo bij:

    Remleidingen zijn onderweg, nu de rest nog:

    In reactie op: Trommelremmen vervangen voor Schijven Kadett C of B #18230465

    De reden dat ik schijven voor wil is meer trommels die voor op zitten kan ik moeilijk vinden, heb ze wel gevonden, en de remcilinders in de trommel zijn anders en niet meer te krijgen, zijn 2 afzonderlijke, bij modernere is dat meestal 1 cilinder. Aangezien de auto nu vrij slecht of bijna niet remt even gekeken, voering is ok trommels zijn nog redelijk, laat ze denk ik uit draaien. Cilinders voor zitten bij beide kanten 1 van de twee vast. Omdat ik de cilinders helmaal niet kan vinden, dacht ik mischien ombouwen naar schijfjes.

    In reactie op: Trommelremmen vervangen voor Schijven Kadett C of B #18230464

    Nou ik heb een Olympia rekord uit 1955, welke meeste te vergelijke is met a en b kadettjes kwa onderstel.

    In reactie op: Trommelremmen vervangen voor Schijven Kadett C of B #18230462

    Ik heb ook geen rembekrachtiger, heb jij wel een hoofdremcilinder met 2 kanalen? Of een enkele?

    In reactie op: Trommelremmen vervangen voor Schijven Kadett C of B #18230460

    Heb de vraag gesteld om dat mijn olympia onderstel meeste overeenkomt met kadett, achter zijn de naven en trommels zelfde als die van een b. Voor lijkt het er veel op.

    In reactie op: Trommelremmen vervangen voor Schijven Kadett C of B #18230457

    :cry waarom vraag ik nou altijd iets waar geen reacties op komen in korte of lange tijd.

    Niemand gedaan bij een kadett?

    Ziet er goed uit Jos!

    In reactie op: Distributie(probleem?), graag advies. #18230478

    In de meeste gevallen staat de riem te slap, of als je hele scherpe nokken hebt krijg je dit ook en moet je ook altijd 2 keer de spanner spannen, eerst spannen daarna paar slagen rond en nog eens opnieuw spannen.

    In reactie op: Velgen 57.1 naar 56.6. Hulp nodig! #18200833

    @arjontje wrote:

    @Haasje17 wrote:

    Nou ik begrijp het niet zowel uitlaatpaste als tape is overbodig, heb zelf jaren zonder ringen gereden en dat waren 4 gaats zaten prima gecentreerd.
    Veiligheid is belangrijk, maar wel of geen centreerring heeft er niks mee temaken. Ik begrijp niet waarom het jullie niet lukt, want als je ze gewoon handvast tegenover elkaar draait gaat het gewoonweg goed. Letop is wel met konische bouten.

    Dan is het bij jou goed gegaan. Maar ik heb genoeg afgebroken bouten gezien bij opels met vag wielen.
    En die waren ook netjes en rustig aan gedraaid.(wel vlak conische raakvlak in de velg. Niet bol conisch)

    Tevens stel je dan niet de zelfde eisen die ik stel.
    Mijn auto moet geen trilling te merken zijn. En je krijgt nooit een auto zo trillings vrij.

    En nog gebruik je vlak iconische bouten als nog kan de bout verkeerd het raakvlak in de velg raken.

    Volledig trillingsvij! En eeh, denk niet dat je kunt zeggen dat ik minder hoge eisen stel in tegendeel!

    Afgebroken bouten komen niet door verkeerd gecentreerde wielen, maar vaak door het niet goed vastdraaien of te vast op de verkeerde volgorde.
    Ben trouwens benieuwd wat plat conische bouten zijn. Tevens als het dan blijft trillen is het vaak de velg of banden welke niet goed zijn!

    In reactie op: Velgen 57.1 naar 56.6. Hulp nodig! #18200830

    Nou ik begrijp het niet zowel uitlaatpaste als tape is overbodig, heb zelf jaren zonder ringen gereden en dat waren 4 gaats zaten prima gecentreerd.
    Veiligheid is belangrijk, maar wel of geen centreerring heeft er niks mee temaken. Ik begrijp niet waarom het jullie niet lukt, want als je ze gewoon handvast tegenover elkaar draait gaat het gewoonweg goed. Letop is wel met konische bouten.

    In reactie op: Velgen 57.1 naar 56.6. Hulp nodig! #18200824

    En eeh weet iemand ook waarvoor de ringen zijn? Om te centreren, niet om op de naaf te dragen, mocht je goed willen centreren, heb je ze niet nodig, maar moet je gewoon je bouten in de juiste volgorde aandraaien. En niet in 1 keer 1 muurvast.

    Heb je ze helmaal niet nodig!

    In reactie op: Koelvloeistof verbruik opgelost, nog een vraag #18230401

    kachel radiator lek.

    In reactie op: aircopomp X18XE testen? #18230261

    Je kunt hem met de opcom geforceerd aan zetten.

    In reactie op: Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240? #18155353

    Glijlagers op juiste spanning gemonteerd?

    In reactie op: Opfrisbeurt 2.0E; Slecht schakelende Getrag 240? #18155351

    je hebt toch wel na het inslijpen je klepstoters afgesteld op de juiste waarde.

    In reactie op: thermostaat vervangen z 16se 1.6 8V #18229666

    Als je de juiste pomp monteerd bij de Z16SE kun je hem NIET verdraaien. Enkel spannen met de spanner.

    In reactie op: astra j 1.4 turbo distributie??? #18229353

    De A12XER, is de opvolger van de Z12XE heeft diezelfde kop als de 1.4, maar is ook gewoon een aangepaste kop van zijn voorganger.

    In reactie op: Welke Sportcat te kiezen #18229009

    Sportkat levert wat vermogen op, maar geen groot verschil.
    Zorg er wel voor dat je genoeg tegendruk overhoud om nog beetje laag in toeren te kunnen rijden met de x16xe.

    In reactie op: Problemen nokkenassensor X18XE #18229583

    Accupool eraf heeft helemaal geen zin! is ook niet nodig!

    In reactie op: zwakke punten f20 versnellingsbak? #18229540

    De bak kan 270nm verdragen. Ofwel dat is ongeveer wat hij standaard levert de x30xe, je rijd niet continu met dat koppel ofwel zo snel zal die niet stuk gaan.

    Als er snel wat stuk zou gaan is het het diffrentieel omdat jij ook nog 4×4 hebt word deze extra belast.

    In reactie op: waar zit de krukassensor #18229625

    welke motor zit erin

    In reactie op: Verschil tussen x18xe en c18xel #18229587

    ECU is anders, nokkenassen zijn anders.
    C18XE heeft geen EGR.

25 berichten aan het bekijken - 4,126 tot 4,150 (van in totaal 8,592)