Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Waar haal jij revisie sets vandaan voor de kadett b?
Meestal EGR, nokken sensor of krukassensor.
De reden dat ik schijven voor wil is meer trommels die voor op zitten kan ik moeilijk vinden, heb ze wel gevonden, en de remcilinders in de trommel zijn anders en niet meer te krijgen, zijn 2 afzonderlijke, bij modernere is dat meestal 1 cilinder. Aangezien de auto nu vrij slecht of bijna niet remt even gekeken, voering is ok trommels zijn nog redelijk, laat ze denk ik uit draaien. Cilinders voor zitten bij beide kanten 1 van de twee vast. Omdat ik de cilinders helmaal niet kan vinden, dacht ik mischien ombouwen naar schijfjes.
Nou ik heb een Olympia rekord uit 1955, welke meeste te vergelijke is met a en b kadettjes kwa onderstel.
Ik heb ook geen rembekrachtiger, heb jij wel een hoofdremcilinder met 2 kanalen? Of een enkele?
Heb de vraag gesteld om dat mijn olympia onderstel meeste overeenkomt met kadett, achter zijn de naven en trommels zelfde als die van een b. Voor lijkt het er veel op.
:cry waarom vraag ik nou altijd iets waar geen reacties op komen in korte of lange tijd.
Niemand gedaan bij een kadett?
23 april 2014 om 18:49 In reactie op: Dolby Zafira 2.2 16V Elegance – (Z22se) motor overleden. #18229765Ziet er goed uit Jos!
In de meeste gevallen staat de riem te slap, of als je hele scherpe nokken hebt krijg je dit ook en moet je ook altijd 2 keer de spanner spannen, eerst spannen daarna paar slagen rond en nog eens opnieuw spannen.
@arjontje wrote:
@Haasje17 wrote:
Nou ik begrijp het niet zowel uitlaatpaste als tape is overbodig, heb zelf jaren zonder ringen gereden en dat waren 4 gaats zaten prima gecentreerd.
Veiligheid is belangrijk, maar wel of geen centreerring heeft er niks mee temaken. Ik begrijp niet waarom het jullie niet lukt, want als je ze gewoon handvast tegenover elkaar draait gaat het gewoonweg goed. Letop is wel met konische bouten.Dan is het bij jou goed gegaan. Maar ik heb genoeg afgebroken bouten gezien bij opels met vag wielen.
En die waren ook netjes en rustig aan gedraaid.(wel vlak conische raakvlak in de velg. Niet bol conisch)Tevens stel je dan niet de zelfde eisen die ik stel.
Mijn auto moet geen trilling te merken zijn. En je krijgt nooit een auto zo trillings vrij.En nog gebruik je vlak iconische bouten als nog kan de bout verkeerd het raakvlak in de velg raken.
Volledig trillingsvij! En eeh, denk niet dat je kunt zeggen dat ik minder hoge eisen stel in tegendeel!
Afgebroken bouten komen niet door verkeerd gecentreerde wielen, maar vaak door het niet goed vastdraaien of te vast op de verkeerde volgorde.
Ben trouwens benieuwd wat plat conische bouten zijn. Tevens als het dan blijft trillen is het vaak de velg of banden welke niet goed zijn!Nou ik begrijp het niet zowel uitlaatpaste als tape is overbodig, heb zelf jaren zonder ringen gereden en dat waren 4 gaats zaten prima gecentreerd.
Veiligheid is belangrijk, maar wel of geen centreerring heeft er niks mee temaken. Ik begrijp niet waarom het jullie niet lukt, want als je ze gewoon handvast tegenover elkaar draait gaat het gewoonweg goed. Letop is wel met konische bouten.En eeh weet iemand ook waarvoor de ringen zijn? Om te centreren, niet om op de naaf te dragen, mocht je goed willen centreren, heb je ze niet nodig, maar moet je gewoon je bouten in de juiste volgorde aandraaien. En niet in 1 keer 1 muurvast.
Heb je ze helmaal niet nodig!
kachel radiator lek.
Je kunt hem met de opcom geforceerd aan zetten.
Glijlagers op juiste spanning gemonteerd?
je hebt toch wel na het inslijpen je klepstoters afgesteld op de juiste waarde.
Als je de juiste pomp monteerd bij de Z16SE kun je hem NIET verdraaien. Enkel spannen met de spanner.
De A12XER, is de opvolger van de Z12XE heeft diezelfde kop als de 1.4, maar is ook gewoon een aangepaste kop van zijn voorganger.
Sportkat levert wat vermogen op, maar geen groot verschil.
Zorg er wel voor dat je genoeg tegendruk overhoud om nog beetje laag in toeren te kunnen rijden met de x16xe.Accupool eraf heeft helemaal geen zin! is ook niet nodig!
De bak kan 270nm verdragen. Ofwel dat is ongeveer wat hij standaard levert de x30xe, je rijd niet continu met dat koppel ofwel zo snel zal die niet stuk gaan.
Als er snel wat stuk zou gaan is het het diffrentieel omdat jij ook nog 4×4 hebt word deze extra belast.
welke motor zit erin
ECU is anders, nokkenassen zijn anders.
C18XE heeft geen EGR. -
AuteurBerichten




