Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 4,001 tot 4,025 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: v6 met throttlebodys #18235863

    Hier was ik ook benieuwd naar, maar ik zou dan nog een stapje verder willen en dan zonder ecu en dan draaien met rotor ontsteking.

    Even kijken hoe die bij een Astra G met X20XEV or X20XER en zonder airco zit. En daar de spanner en riem van gebruiken

    In reactie op: km teller astra g #18236076

    Met een opcom of tech 2 kun je de km stand aanpassen.

    In reactie op: Hoofdremcilinder #18236047

    welk gaatje heb je het dan over? Klinkt alsof je rembekrachtiger lekt.

    In reactie op: toerentallen rijksweg #18236068

    Ligt heel erg aan welke bak eronder zit maar je komt bij allemaal bijna altijd boven de 3000 toeren uit op 120km/h. En mag best 4500 toeren draaien, de 1.4 en 1.6 16v zijn geleverd met de langste eindoverbrenging en zullen minste toeren maken. Of een dieseltje kopen.

    In reactie op: Vermogensverlies #18234971

    @r.visser88 wrote:

    Besten,

    Alles gedaan wat jullie zeiden. Vacuümpotje werkt perfect (na 1 dag stappen opgevolgd). Carterontluchtingen schoongemaakt. Stappenmotor gereinigd en de EGR gereinigd. Het heeft 0.4 sec geholpen! Dus doe nu 9.9…. grote beurt en jullie stappen scheelt dus al ruim 1 seconde :)

    Ik denk dat ik hem binnenkort inderdaad even op de testbank zet.

    Ik heb soms met starten dat het erg lang duurt 2/3 seconden, en dat ie in stationair (in D-stand of gewoon stationair) nu een paar seconde een paar 200 toeren terugvalt en dat de motor dan weer normaal gaat draaien. Eigenlijk alsof ie het even zwaar heeft.
    Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

    Thnks!!!!

    Ehhmmm weet niet maar secondes meten heeft geen enkel zin, weer, wind, regen, type asvalt is allemaal van belang. En volgensmij kun je van 0 tot 100 moeilijk meten met een stopwatch.

    In reactie op: Melodie uit dashboard #18236044

    als ik je onderschrift moet geloven heb je en niet bestaande motor, en ik vermoed een astra g.

    Maar die heeft enkel insp in het display staan.

    In reactie op: Opel Blitz 1956 en Opel Rekord 1964 #18236035

    Mocht je weten wat je voor de blitz kunt vragen heb ik wel interesse, zoek er al een tijdje een.
    Maar ze zijn of duur en slecht of goedkoop en weinig meer van te maken. Dan heb ik lieveren een die wat kost maar ook al een heel eind af is.

    In reactie op: Hemelbekleding reinigen #18235765

    Ik reinig hem met overnreiniger van de action. Werkt uitstekend.

    In reactie op: CIH 16V (ingekorte 24V) #17461820

    Wat ik kan bedenken is dat een CIH 16V 4CIL in een andere klasse valt dan een 6 CIL. Waardoor je concurentie postie verandert.
    Je kunt ook een C20XE gebruiken en een onderblok van een 2.4 Chevrolet Captiva. (is een blok op basis van ene x20xev)

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176373

    Nieuwe schokdemper:

    Remleidingen en Diff pakking:

    Bladveer in de menie:

    Bladveer mooi zwart:

    Bladveer:

    In reactie op: distributieriem gebroken #18235442

    Is ook een vrijloper.

    In reactie op: distributieriem gebroken #18235439

    Normaal gezien zou een C20NE een vrijloper zijn volgensmij, denk door je scherpe nokken wellicht niet meer.
    Tanden van de riem komt meestal door te strak of los zetten.

    In reactie op: Opel Astra GESPOT #17344299

    Ik stond thuis op de inrit en zag twee goude gele coupes bij GM tuningparts op de stoep.

    In reactie op: Lotus CIH motor? #18060759

    24E
    Bauform: R4
    Steuerung: CIH
    Anzahl der Ventile: 16
    Bohrung (mm): 95,0
    Hub (mm): 85,0
    Volumen (cm³): 2410
    Leistung (kW bei min-1): 106 / 5200
    Drehmoment (Nm bei min-1): 210 / 3800
    Verdichtung: 9,7 : 1
    Motormanagement: Bosch L-Jetronic, ab MJ82 Bosch LE-Jetronic
    Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
    Steuerung: Steuerkette
    Abgasanlage: kein Katalysator
    Eigenschaften:
    Verwendung: Ascona B (Getrag), Manta B (Getrag)

    Volgens documentatie valt die motor dan toch weer onder de CIH motoren.

    In reactie op: Al m’n knipperlichten defect… zekering oké #18235285

    volgensmij is voor dat klik geluid in de combo van dat jaar een speakertje gebruikt in plaats van een relais.

    In reactie op: Witte tellerplaten Astra G – aflezing correct? #18235300

    Je hebt nieuwe en oude type tellers bij de astra g.

    Als je van het oude type een witte plaat overzet gaat het goed op een oude type zwart en dit zelfde geld dus ook voor de nieuwe type tellers.

    In reactie op: Instellen stuurbediening radio Toyota Auris #18235253

    Welk zendaj systeem heb je? Voor het overschakelen naar de achteruitrijd kamera moet je ook een draad van je achteruitrijlicht naar je radio hebben liggen.

    In reactie op: (blauwe) x30xe injectoren in C25xe #18235275

    Veel te rijk lopen, dus zal er niet beter van gaan lopen.

    In reactie op: Lotus CIH motor? #18060750

    Want dit is ook gebaseerd op een opel cih toch:

    In reactie op: Lotus CIH motor? #18060749

    CIH staat trouwens voor Cam In Head, dus cih is wel een breed begrip, zou ook zomaar over een niet opel motor kunnen gaan.

    In reactie op: Motorblok gezocht voor corsa met C14NZ #18235166

    Gewoon weer een C14NZ leg je er wat anders in ook laten omkeuren om hem straat legaal te houden.

    Maar C14NZ gaat meestal niet snel defect, wat is er stuk?

    Houd er ook rekening mee dat als je de rembekrachtiger wisseld voor een andere dat het gaat om de diameter van de remcylinder waardoor die beter remt, blijft die gelijk verandert er niks.

    Maar vraag me ook al een tijdje af hoe bereken je nu de juiste remcylinder / druk.

    In reactie op: Opel Astra 1.8 rijd stoterig #18229603

    En komt je temperatuur wel op pijl? Bogies al eens vervangen? Klinkt mij eerder als een kapotte bobine rail.

    In reactie op: Oorzaak defecte LMM #18234819

    Voordeel van opboren is dat het niet zo snel weer vies word. Nadeel is als je hem te groot maakt dat die stationair wat hoger in toeren kan gaan lopen.

25 berichten aan het bekijken - 4,001 tot 4,025 (van in totaal 8,592)