Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier was ik ook benieuwd naar, maar ik zou dan nog een stapje verder willen en dan zonder ecu en dan draaien met rotor ontsteking.
27 mei 2014 om 17:05 In reactie op: Pas klare oplossing voor dynamo steun/riem ???? HELP X20SE #18235745Even kijken hoe die bij een Astra G met X20XEV or X20XER en zonder airco zit. En daar de spanner en riem van gebruiken
Met een opcom of tech 2 kun je de km stand aanpassen.
welk gaatje heb je het dan over? Klinkt alsof je rembekrachtiger lekt.
Ligt heel erg aan welke bak eronder zit maar je komt bij allemaal bijna altijd boven de 3000 toeren uit op 120km/h. En mag best 4500 toeren draaien, de 1.4 en 1.6 16v zijn geleverd met de langste eindoverbrenging en zullen minste toeren maken. Of een dieseltje kopen.
@r.visser88 wrote:
Besten,
Alles gedaan wat jullie zeiden. Vacuümpotje werkt perfect (na 1 dag stappen opgevolgd). Carterontluchtingen schoongemaakt. Stappenmotor gereinigd en de EGR gereinigd. Het heeft 0.4 sec geholpen! Dus doe nu 9.9…. grote beurt en jullie stappen scheelt dus al ruim 1 seconde :)
Ik denk dat ik hem binnenkort inderdaad even op de testbank zet.
Ik heb soms met starten dat het erg lang duurt 2/3 seconden, en dat ie in stationair (in D-stand of gewoon stationair) nu een paar seconde een paar 200 toeren terugvalt en dat de motor dan weer normaal gaat draaien. Eigenlijk alsof ie het even zwaar heeft.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?Thnks!!!!
Ehhmmm weet niet maar secondes meten heeft geen enkel zin, weer, wind, regen, type asvalt is allemaal van belang. En volgensmij kun je van 0 tot 100 moeilijk meten met een stopwatch.
als ik je onderschrift moet geloven heb je en niet bestaande motor, en ik vermoed een astra g.
Maar die heeft enkel insp in het display staan.
Mocht je weten wat je voor de blitz kunt vragen heb ik wel interesse, zoek er al een tijdje een.
Maar ze zijn of duur en slecht of goedkoop en weinig meer van te maken. Dan heb ik lieveren een die wat kost maar ook al een heel eind af is.Ik reinig hem met overnreiniger van de action. Werkt uitstekend.
Wat ik kan bedenken is dat een CIH 16V 4CIL in een andere klasse valt dan een 6 CIL. Waardoor je concurentie postie verandert.
Je kunt ook een C20XE gebruiken en een onderblok van een 2.4 Chevrolet Captiva. (is een blok op basis van ene x20xev)Is ook een vrijloper.
Normaal gezien zou een C20NE een vrijloper zijn volgensmij, denk door je scherpe nokken wellicht niet meer.
Tanden van de riem komt meestal door te strak of los zetten.Ik stond thuis op de inrit en zag twee goude gele coupes bij GM tuningparts op de stoep.
24E
Bauform: R4
Steuerung: CIH
Anzahl der Ventile: 16
Bohrung (mm): 95,0
Hub (mm): 85,0
Volumen (cm³): 2410
Leistung (kW bei min-1): 106 / 5200
Drehmoment (Nm bei min-1): 210 / 3800
Verdichtung: 9,7 : 1
Motormanagement: Bosch L-Jetronic, ab MJ82 Bosch LE-Jetronic
Oktanzahlbedarf: 98v, keine Klopfregelung
Steuerung: Steuerkette
Abgasanlage: kein Katalysator
Eigenschaften:
Verwendung: Ascona B (Getrag), Manta B (Getrag)Volgens documentatie valt die motor dan toch weer onder de CIH motoren.
volgensmij is voor dat klik geluid in de combo van dat jaar een speakertje gebruikt in plaats van een relais.
Je hebt nieuwe en oude type tellers bij de astra g.
Als je van het oude type een witte plaat overzet gaat het goed op een oude type zwart en dit zelfde geld dus ook voor de nieuwe type tellers.
Welk zendaj systeem heb je? Voor het overschakelen naar de achteruitrijd kamera moet je ook een draad van je achteruitrijlicht naar je radio hebben liggen.
Veel te rijk lopen, dus zal er niet beter van gaan lopen.
Want dit is ook gebaseerd op een opel cih toch:

CIH staat trouwens voor Cam In Head, dus cih is wel een breed begrip, zou ook zomaar over een niet opel motor kunnen gaan.
Gewoon weer een C14NZ leg je er wat anders in ook laten omkeuren om hem straat legaal te houden.
Maar C14NZ gaat meestal niet snel defect, wat is er stuk?
22 mei 2014 om 09:36 In reactie op: remmen voorzijde vervangen van massief naar geventileerd? #18234298Houd er ook rekening mee dat als je de rembekrachtiger wisseld voor een andere dat het gaat om de diameter van de remcylinder waardoor die beter remt, blijft die gelijk verandert er niks.
Maar vraag me ook al een tijdje af hoe bereken je nu de juiste remcylinder / druk.
En komt je temperatuur wel op pijl? Bogies al eens vervangen? Klinkt mij eerder als een kapotte bobine rail.
Voordeel van opboren is dat het niet zo snel weer vies word. Nadeel is als je hem te groot maakt dat die stationair wat hoger in toeren kan gaan lopen.
-
AuteurBerichten




