Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
1 juni 2014 om 12:09 In reactie op: Snelheidsmeter Atra G 1.8 16v, bj 2001 werkt niet meer. #18236665
Er zit een rood/blauwe draad in de iso stekker, deze draad er even uithalen en nog eens testen.
In vergelijking met ee 1.0 corsatje ga je er niet op achteruit kwa snelheid.
buysell/single_ad.php?ad_id=8856
Of zoek jij die met rechte spaken. ?
compleet en draaid op standaard motor management.
HIer op het forum heb ik er ergens gister tekoop gezien.
ja hoor? http://www.jenvey.co.uk/home/throttle-body-kits/jenvey-dynamics/opel-vx-v6-sfs42-throttle-body-kit-ckvx06″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik bedoel die van jenvey.
Ik denk rond de 260 dat je dan uitkomt. Even het past in een astra g de V6 ben er zelf ook mee bezig geweest, gewoon met f18 erin gehangen, enkel word die best zwaar aan de voorkant. In princiepe passen alle bakken eraan, ik heb gewoon v6 allu vliegwiel gekocht, dan past het prima, vliegwiel orgineel van de v6 met drukgroep liep aan in de f18 bak. Vermoed dat dat ook voor de f23 geld.
Steun aan de distributiezijde moet je zelf maken. Als je gewoon de ecu van de motor erbij houd en aansluit werkt het prima. Je moet voor het rpm signaal wel een converter hebben. En even de motorstoringsdraadjes naar je teller leggen.
Er is zelfs een complete kit voor. EN die is niet hoger dan orgineel, wa tik dan wel zou doen is soort behuizing maken om de achterste zodat ze frissere lucht aanzuigen.
ik vermoed enkel de knopjes nodig zijn en inleren.
Laat hem even bij de rdw omkeuren. kost je iets van 35 euro. Anders is die in princiepe niet straat legaal en ben je strafbaar bij ongeval of dergelijke.
Ja he, maar ben het toch met sjoerdie eens. Beter voorkomen dan genezen dus gewoon preventief vervangen bij distributie wissel.
EDIT: diegene die dan vooraf centen bespaard en achteraf meer kosten op zijn nek is toch nog veel duurder uit.
http://www.opel-classic-parts.com/nl/car_category/13_3_83_Kogelgewrichten.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
dan heb je gewoon een z16xe met z16se motorcode in het onderblok.
Jup. maar compressie van de zuigers is lager dus je haalt dan geen 101 pk.
En even goed kijken of je kleppen niet in de zuigers ingeslepen moeten zijn.Ik ben er een van de dagen, met de astra, heel mischien een blitz en Olympia.
kan met opcom en tech 2.
@DrHairyPants wrote:
Nadat de ECU is vervangen, neem ik aan dat ik bepaalde opties ook nog moet aanmelden? Zoals cruise control/airco bijvoorbeeld? Is dit te doen met een obd2?
Inderdaad daar staat de alpha code ook voor welke er af fabriek zijn ingesteld.
Sensoren en kabelboom is gelijk, gasklep is ook gelijk, injectoren enz. kop is anders en zuigers zijn anders. Maar je kunt er wel gewoon een Z16XE kop op kwijt.
[youtube:3huw1lkw]http://www.youtube.com/watch?v=U5I_c-JbbJ8[/youtube:3huw1lkw]
En iemand die het ook heeft gedaan: http://www.opelgt.com/forums/aftermarket-down-draft-carbs/40801-dual-weber-38-tuning.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb bij mijn astra kapotte ecu gehad, gewoon die uit de z16se gepakt die hier op de stoep stond en rijden maar.
Wel arico, ecc enzo opnieuw moeten instellen als aanwezig. Motorcode blijft wel gewoon op z16se in de ecu.Later wel weer gewisseld voor een z16xe omdat anders mn pa ook niet kon rijden. Maar de mappen van een Z16SE, Z16XE, Z14XE die erin staan voor inspuiting en dergelijke zijn gewoon gelijk.
Brandstof toevoer met een mechanische of electrische lage druk pomp en een carberateur.
En rotor ontsteking.Oja wel een uitgeleerde ecu kopen!
In princiepe maakt de alpha code niet uit, maar dan moet je wel de ecu opnieuw instellen dus bijv airco aanmelden en dergelijke, je kunt ook de ecu’s van Z14XE, Z16XE gebruiken.
28 mei 2014 om 09:45 In reactie op: Dolby Zafira 2.2 16V Elegance – (Z22se) motor overleden. #18229790Goed bezig Jos,
Fijn he zon zee aan ruimte in de auto.
-
AuteurBerichten