Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Trekhaakmodule is optioneel hoeft niet, ik heb er ook geen en gewoon de draden rechtstreeks naar de lampen.
Als je de lamp loshaalt zie je ergens meestal een soort klemmen om de draad heen waarvan 1 draad naar de trekhaak gaat.
Wiebel daar eens mee en kijk of die het doet.Soms is het spoor geoxideerd waardoor deze slecht contact maakt.
Zal weinig tot niets met je trekhaak temaken hebben.
Ongeveer 10% van het vermogen valt weg dus denk dat je dat merkt.
@sebastiaankadettcabriogsi wrote:
je kan beter een c20ne pakken die compressie is lager en het injectie systeem regelt de brandstof waardes beter als 20seh vanwegen de lamdasonde.
ik rij zelf dagenlijks met een c20ne turbo en af en toe op de drag strp.
freekcorsa hier op het forum heeft ook een zelfbouw c20ne turbo in zijn drag corsa.
onze ervaring is dat het op euro 98 en de octaan stekker op 91 en c20let injectoren goed gaat tot 0.8 bar maar dat dit wel de max is en het fout kan gaan als je niet weet wat je doet. zo regelt de ecu na verloop van tijd de inspuiting bij en worden de lamda waardes steeds armer en kan hij daardoor gaan pingelen. om een beetje veilig te gaan rij ik zelf nu met 0.8 bar op E85 brandstof met z20let injectoren
en 2 brandstofpompen dit gaat net maar dan ook net goed zet ik de turbo druk op 1 bar zie ik air fuel waardes voor bij komen van 16 wat levensgevaarlijk is voor je blok en dat als je na gaat dat ik al rij met 2 standaard brandstofpompen naast elkaar :)btw ik zou er ook geen garrett gt 28 of groter op zetten dit is te groot voor de standaard drijfstangen/ zuigers. ik en freekcorsa rijden zelf met een td-04 (standaard turbo van een 2.0 subaru impreza) en met 0.8 bar doet dat toch al snel 220 pk bij 360 nm koppel :) en heel veel meer vinden de drijfstangen ook niet leuk.
mijn advies (maar pin me dr niet op vast.) 0.6 a 0.7 bar turbodruk met koudere boegies E85 brandstof en z20leh 470 cc injectoren (dan hoef je niet als ik torenhoge brandstof druk met 2 brandstofpompen te rijden ) dan moet het wel houden denk denk ik.
Even waarom rijd je in hemelsnaam op E85 want op E85 moet hij vele malen rijker lopen dan op benzine om niet te arm te lopen. Dus met E85 moet je ook veel meer brandstof aanvoeren om zelfde effect te hebben als benzine. Ik heb zelf een X20XER gereden met turbo das hoge compressie motor draaide max 0.6 bar op benzine originele ecu geremapt. En die liep als een trein, is stuk gelopen door gebroken drijfstangbout nadat ik de drijfstanglagers had vervangen en 1 bout had hergebruikt. :cry:
Wat voor ecu gebruik je?
EDIT: is trouwens niet aanvallend bedoeld ofzo al lijkt dat misschien zo. Vind het interessant om te weten waarom je dat doet. En zeker omdat ik weet ovel trial en error werk erin zit om het goed draaiende te hebben en te houden. :thumb
Lamda sensor, gaat die ook ploffen als die niet goed is.
Of kapotte bobine. Volgorde niet goed, maar hij is gelijk aan zijn andere broertje.Achter het distributie deksel tussen de twee nokkenassen in.
zakt je koelvloeistof? ja, kop niet goed gemonteerd, anders kleppen niet goed gemonteerd of klepseals.
Ik zou twee dingen kunnen bedenken, hitteschil en of uitlaat die ergens tegenaan komt.
Niet starten, zal niet aan je lamda liggen, ecu kan wel maar zou eerst de krukassensor vervangen. Of je egr eerst maar eens afdoppen, als deze open blijft staan start die ook niet.
karterontluchting verstopt.
Koeling gaat wel degelijk over de motor ecu naar de koelmodule.
Zowel de airco gaat via de motor ecu naar de koelmodule en deze regelt dan de ventilators.zonder temp sensor hoort die wel te vonken of met kapotte.
Je kunt hem alleen uitlezen als je ook de diagnosedraad hebt aangesloten.
Imitatie zooi is ook gewoon zooi.
Orgineel kopen, andere stekker is geheid een ander type.Koop gewoon bij de dealer een nieuwe en je problemen kunnen daardoor worden veroorzaakt.
Nee hoor 19″ heb ik ook gehad gaat ook wel hoor.
Meter stuk?
Nee hoor 6x 32mm dan is dat vele male groter als origineel.
Kompressoren gaan zelde stuk, weerstand meten geen weerstand is spoel stuk. En je hoor klik als die het doet.
Als jij kunt aantonen waar die vandaan komt en hoe je eraankomt. Kan die gewoon ingevoerd worden.
Is serienummer beschadigd of onleesbaar kost het je wat meer en kan de rdw een onderzoek doen en slaan ze een nieuw nummer in.
Omschrijf de problemen dan eens wat duidelijke en met punten en kommas, want ik begrijp je eerste post niet helemaal.
Waneer gaat die trillen? Wat gaat er trillen?
Wat gebeurd er bij meer of minder gas geven?Wat was het probleem voor de motor wissel?
Voglensmij heb je namelijk meerdere problemen, trillen stuur staat denk ik los van je motor problemen.
Wat bedoel je met adapter, want je hebt wel gewoon een iso kabel set nodig.
Gefeliciteeerd!
Ge hebt plaats voor drie he! Of in de ruime zafira tot wel 5 :D .
Stuurkogel kan het toch ook nog veroorzaken ookal is het maar een tikkeltje ruimte. Precies het tikje.
-
AuteurBerichten







