Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik denk dat er met je temperatuur en ventilator niet heel veel mis is.
Dat de temperatuur niet constant blijft duid eerder op een defecte termostaat, maar het valt binnen de perken.
Andere twee worden veroorzaakt door slechte accu, dynamo of bekabeling.Spanning moet met draaiende motor rond de 14 volt liggen. Zoniet waarschijnlijk dynamo stuk.
Toch verdwijnen er soms topcis. Met name topcis welke volgensmij beheerd worden door sponsors.
Laatst had ik geregeerd op een verhaal wat al een tijdje oud was, savonds was ik benieuwd of er nog wat reacties waren gekomen.
En toen was het topic geheel verdwenen?.@corsaboy wrote:
@giuliettaevo wrote:
Revisie bedrijf hoeft niets verkeerd gedaan te hebben…
Blok is daar waarschijnlijk alleen geboord en gehoond. En als daarbij wordt gezegd dat dat bv naar de eerste overmaat moet dan doen ze dat.als je vervolgens de zuigers met veren erin zet zonder slotspeling te meten kan het goed zijn dat de veren te strak zitten met hele vieze schade als gevolg.
Een gewoon standaard blok opbouwen op die manier was waarschijnlijk prima gelukt.
Das het grootste probleem. Slotspeling meten en spul aanpassen erop. :)
Daarom vraag het revisiebedrijf waar ik naartoe ga altijd of je de lagers, zuigers en veren hebt zodat hij zelf kan controleren of het bij montage wel gaat passen.
27 juni 2014 om 23:50 In reactie op: Brandstof verbruik hoog HOE??? ( Astra G Z16SE Automaat) #18240543filter slangen vlotter zal het niet zijn, ik denk dan meteen aan lamda sensor als het zo rigoreus is of verstopte kat of aanlopende remmen.
Ja een moderne speedster of GT
27 juni 2014 om 23:36 In reactie op: Brandstof verbruik hoog HOE??? ( Astra G Z16SE Automaat) #18240541Als het een uit 1998 is heb je zoiezo geen Z16SE maar een X16SZR. Beide hebben regelmatig defecte temperatuur sensor, dit kan ook een van de problemen zijn ookal is die vervangen. Heel eerlijk, als de verbruikmeter het aan geeft wil nog niet zeggen dat het ook klopt.
Ook je rijstijl wegtypes, stoplichten, airco termperatuur enz zijn mede bepalend voor het verbruik. Ik vind het verschil minimaal.als hij knippert bij rijden, denk ik kabelbreuk slechte massa ofzo.
27 juni 2014 om 15:07 In reactie op: Zafira A: aircopomp vervangen, maar nog geen werkende airco. #18240227Teveel koudmiddel erin slaat die af, te weinig slaat die af.
Had geen complete pomp hoeven zijn je had ook enkel de magneetkoppeling kunnen vervangen.Maargoed terug naar de garage en laten oplossen. Veel meer kan het niet zijn.
27 juni 2014 om 05:41 In reactie op: Zimmermann remschijven passen niet op calibra(prob gevonden) #18240208Denk dat ze gewoonweg niet voor een calibra of vectra zijn.
Zover ik weet hebben alle 4 gaats modellen achter dezelfde schijven.Ga voor een insignia 2.0 turbo.
@Andre_Ede wrote:
Weet je dat zeker volgens mij hete het type met de 3 kleur vlakken ook in Nederland Ascona, zoals we nu b.v. een Berlin, of Blitz hebben.
Zover ik kan vinden waren de modellen in de rest van Europa.
Opel Olympia 1200
Opel Olympia Rekord 1500
Opel Rekord 1500
Opel Rekord 1700Enkel de Zwitserse noemde men Ascona en is altijd 2 kleurig geleverd en had altijd een 1700 motor.
Deze auto’s waren ook nooit verkocht buiten Zwitserland. De Nederlandse twee kleurige zijn replica’s of geïmporteerd.Hoofdrelais, brandstofrelais, massaprobleem, draadbreuk benzinepomp.
Die van de zafira past gewoon in de astra G, scherm kun je omdraaien doormiddel van een tech 2.
Ik weet niet hoeveel km er op de klok staan, maar vaak is het een combinatie van.
Meestal word eerst de turbo vervangen, het verbruik zal dan weliswaar dalen, maar ook de klepseals zullen aan vervanging toe zijn.Heb je meer informatie over de kist en woofers, opbouw van de kist tussenpanelen demping enz.
Type luidsprekers? Versterker en manier van aansluiten?26 juni 2014 om 09:46 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239476Het blijft de vraag of de ketting nu voor of na problemen is vervangen. Als die na problemen is vervangen acht ik de kans ook groot dat je kop schade heeft opgelopen. Zeker omdat ik het verbruik zeer hoog vind.
Als je een diesel dynamo hebt wel, maar in jou geval zit de toerenteller niet aangesloten op de dynamo.
of je koopt een OPC interieur, die heeft half leder en ook geen ledere deurpaneel.
Je hebt zoiezo fusees nodig van een 5 gaats. Je kunt daar gewoon je 4 gaats naven in kwijt en de klauwen van de 5 gaats. Remschijven pak je dan van de merriva.
standaard is je dynamo 70, maar 100 of 120 kan ook. Bij draaiende motor moet het inderdaad 14,4 volt zijn eigenlijk.
Zou ook nog aan je bedrading kunnen liggen. Brand er geen lampje in de auto?heb ook maar eens lasmagneten besteld, handige dingen joh.
Inderdaad maar in nederland hete die gewoon Opel Olympia Rekord. Dat ascona mag worden weggelaten.
Zal ik eens een leuke vragen:
Welke typenaam is eerder gebruikt in zwitserland dan in de overige landen. En wat was de typenaam in Nederland?
En dan te bedenken dat die ooit niet orgineel was, hij is namelijk niet altijd helemaaal orgineel geweest.
-
AuteurBerichten

