Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Wil je dat toch doen. Moet je de boom die tegen het schutboard zit geschroeft demonteren en wisselen. Stekker zit vastgeschroeft ongeveer bij je rembekrachtiger.
Advies bouw alles over naar de X16XEL in plaats van de X16SZR uitwisselen. Anders moet je naar de rdw kenteken omkeuren blabla.
Laat je achterwielen ook een balanceren.
Geen filter is natuurlijk niet goed he! Maar orgineel filter nogsteeds beter dan alle zooi die je erop kunt schroeven en laat nogsteeds meeste lucht door.
De flowmaster is een K&N filter in dbilas huis.
Advies papier behouden of geen filter, andere is allemaal verlies!
Ik heb het ook gehad met de orginele astra g sproeiers, je hebt nodig
Ander Tankje, 2e Pomp, Even controleren of de bedrading er ligt, Een relais, zekering en leidingen naar je lampen.
Als je het systeem wil zoals de astra h zou ik op de sloop kijken naar saabs die hebben hetzelfde systeem.En je hebt m toch wel uitgelezen he?
Distributie al gecontroleerd? Staat die nog optijd?
6 juli 2014 om 15:13 In reactie op: Brandstof verbruik hoog HOE??? ( Astra G Z16SE Automaat) #18240557Als er kleine slangetjes aan zitten dn is het je tank ontluchtingslepje, die echt in de inlaatbuis zit is de inlaat temperatuur sensor.
Deze meet hoe warm de lucht is welke word aangezogen en past hierop de inspuiting van brandstof aan.5 juli 2014 om 17:48 In reactie op: mijn corsa houd in met volgas geven (op benzine en LPG) #18241492Volgensmij op benzine ook welk motor type zit erin?
OJa de Z16XE meet overigens geen luchtmassa maar luchttemperatuur en luchtdruk. (negatieve druk, vacuum).
Bij meer onderdruk gaa die ook meer inspuiten.@red-bull wrote:
leg uit..
waarom is een papieren filter beter dan een k/n inlegfilter?
papier zit sneller vol met pollen en roet/stof
k/n is meer open voor meer lucht doorlatener word gemeten hoeveel lucht er aangezogen word (simpelgezegt) en daarop word de inspuiting aangepast , correct me if i’m wrong.
dus een papiertje in de bak geeft minder lucht door dus minder brandstof resulteert in minder pk
k/n geeft meer lucht dus kan er een beter mengsel gemaakt worden dus meer pk
nu past de ecu continu de inspuiting aan op de lucht kwaliteit en daarom veranderd er weinig in vermogen door vastgestelde kenvelden en de motor is geprogrammeerd met de papieren filter , maar beter en sneller door acceleleren moet dan toch evengoed merkbaar zijn lijkt me…
Heel simpel, een schoon papieren filter laat MEER llucht door dan een Inlegfilter van green of K&N.
Waarom zit papier sneller vol moet stof en pollen? Waar blijven die pollen bij een inlegfilter van K&N? Juist ook gewoon in het filter.Toen dit topic starte heb ik mijn huidige orginele filterbox vervangen voor een Flowmaster van dbilas nou klinkt leuk, meer lucht zou je denken, maar koppel is vele malen slechter als voorheen. Conclusie een inlegfilter of ander filter is niet altijd beter zeker niet. Ik vermoed dat waneer het inlaatraject lager word of de diameter van de pijp smaller dat het koppel wel beter zal worden.
Als het allemaal zo simpel was als iedereen schets dan hadden ze af fabriek ook wel een ander filter geplaatst.
Het inlaat traject is niet zomaar even in elkaar gezet, maar daar is degelijk over nagedacht. Wil je hier wat aan aanpassen begin dan met bedenken wat je wil bereiken. En bereken dan wat de nieuwe situatie moet zijn.
Den je zal best stop er ander filter in dan heb ik lekker meer vermogen, in veel gevallen lijkt dat zo door het geluid en de beleving.
Maar op de rollerbank word vaak het tegendeel bewezen.Soms vroem duid op stappenmotor dus schoonmaken eventueel vervangen.
Eehm benzinde druk is het niet als die hoger word gaat die niet in toeren omhoog maar verzuipt dei gewoon.Spruitstuk past maar zou ik niet doen, ga je in vermogen op achteruit.
Inderdaad en ik heb ze van valeo en die zijn ook prima.
Omdat de astra G een model is ontwikkeld en ontworpen in 98.
Corsa C is later model heeft canbus en kan al gewoonweg meer.Denk dat er geen type goedkeuring is voor dat type 1.4 8v voor een 98 model.
En is de setup verder bij beide motoren hetzelfde zoals inlaat uitlaat enz?
Ik heb de lip omgebogen tijdens montage en toen de skirt vastgeklikt, dus dan zit duw die op de dorpel.
Afzagen of knippen monteerd makkelijker denk ik.NEEEEEE, snapt er nu niemand dat je niks kunt zien aan een lampje.
Uit laten lezen of meer info over de rij eigenschappen enz.
niet omgekeurd, aanhouden bij grote controle beetje pech, auto in beslag genomen.
Ofwel na 98 zeker niet doen met een ander blok dan orgineel wil je er goedkoop vanaf komen.Moet het zelf weten, maar de regel vermogen wijziging van 10% is niet van toepassing na 98
er zit een lip aan de skirt welke bij de 5 deurs in de weg zit. Bij de 3 deurs komt deze lip tegen het plaatwerk om af te sluiten. Bij de 5 deurs komt dat tegen de achterdeur.
Dat kapje zit niet aan de skrit is los, ik heb ze zonder, coupe ook, opc niet maar past ook vast ertegen als je een 3 deurs hebt bij een 5 deurs met kleine aanpassing ook.
als dan het remlicht gaat branden heb je hem verkeert aangesloten.
En dan gaat je lichtcontrole module niet goed werken.met een steekastrekker er uit slaan of oude velg erop bouten en even met rubber hamer een rondje maken.
dat kan ook, maar dan moet je wel beide lampen bedraden.
-
AuteurBerichten