Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 3,701 tot 3,725 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • Ik zou denken dan onbalans in de tussenas. Versnellingsbak naar het difrentieel.

    In reactie op: Hoe oud ben jij en wat voor opel rijd je?? #18042078

    Inmiddels bijna 25 pff snotneus.

    En in bezit van 2 auto’s:

    Dan zou ik denken dat je tankontluchting ook niet goed werkt. Of het klepje gaat niet goed open.

    In reactie op: c20xe-c20xev #18242217

    Ik heb al veel gescheurde koppen gezien van de C20XE’s vele malen meer dan die van de X20XEV.
    Dus van de koppen van de C20XE’s zijn ook vele slechten. Klepdeksel gescheurd van de X20XEV heb ik nog weinig gezien, ook dat lekken vrijwel niet. Enkel bij montage zonder de ringetjes bij de boutjes of te strak draaien komt dat lekken of scheuren voor.

    De x20se is bijvoorbeeld veel langer geproduceerd gestart in 1994, daarmee zijn ze past gestopt in 2011 (Chevrolet Astra)

    In reactie op: Restauratie rekord c coupe #18242056

    Ik zou hem nadat alle roest eraf is hem wel behandelen met roestomvormer / oplosser voordat je hem gaat spuiten.

    In reactie op: x18xe cilinderkop op een c18xel motorblok #18242004

    @sjoerdie wrote:

    Xer heeft standaard geen spaghetti.

    Ze zijn te krijgen voor de 1.8/2.0 ecotec motoren.

    Deze zijn alle gelijk.

    Kost rond de 250 euro.
    Nokkenassen van een xer zullen niet heel makkelijk te vinden zijn.

    Al met al niet echt de moeite waard als je het mij vraagt.

    Alles bij elkaar, spruitstuk, nokkenassen en chip, ben je 600-700 euro verder.

    De XER heeft af fabriek een spagettie spruitstuk hoor.

    Nokkenassen zijn prima te vinden, desnoods gewoon catcams kopen met zelfde specs.

    In reactie op: Astra G helaas ermee gestopt #18241913

    Ik vind de prijzen zeer schappelijk voor een dealer in ieder geval.

    In reactie op: Restauratie rekord c coupe #18242054

    Ik heb gewoon de goedkoopste die ik kon vinden die eigenlijk bedoeld is voor in een straalkast.
    Ik heb later een aangeschaft met zon opvang zakje maar dat werkte minder goed, het zaktje eraf gehaald en zonder rubber opzetstuk en zakje straalt die super.

    Overigens tektiel krijg je met stralen er niet af, eerst krabben met plamuurmes en dan stralen of borstelen.

    In reactie op: Astra G helaas ermee gestopt #18241911

    Pomp gaat bijna niet stuk, toerental verandert niet bij te lage druk.

    In reactie op: Astra G helaas ermee gestopt #18241908

    Ratelen van kleppen komt bij de x16szr niet zo heel veel voor. Uitlaatpakking zou goed kunnen of de nokkenas is uitgesleten. Airco die niet koud word is vaak de magneetspoel van de pomp welke stuk is. Even laten controleren of er nog freon in het systeem zit en je weet het.

    In reactie op: Vraag over Velgen Opel Sintra #18242194

    Bij de dealer kost eens stalen velg ook niks, dus gewoon daar bestellen.

    In reactie op: c20xe-c20xev #18242213

    Kleppen inderdaad over het hoofd gezien, maar verder blijf ik erbij de c20xe en x20xev zijn beide niet slecht niet goed. Ook het tunen kost bij beiden even veel. En kwaliteit is bij beide niet goed en niet slecht.

    Ik begrijp echt niet dat iedereen met die oude c20xe blokken wil blijven rijden. Als ze echt zo goed waren werden ze nog wel geproduceerd.

    Meest goedkope oplossing is goedkoper dan om sleutelen naar c20xe, dat is gewoon nokken van een xer erin.

    In reactie op: c20xe-c20xev #18242210

    Overigens snap ik ook niet wat nu het verschil is in kosten kwa tuning potentieel. Voor beide bestaan spagettie spruitstukken. inlaatspruitstukken, zuigers drijfstangen enz. En waarvan veel delen van het onderbok gewoonweg uitwisselbaar zijn.
    Tuningdelen voor de Z20LEx motoren zijn ook te gebruiken op een x20xev, zoals vliegwiel en dat soort meuk.

    Nokkenassen voor de ecotec blokjes zijn ook te krijgen in vele soorten en maten. Nokkenassen van een XER, Chipje en spagettie leveren je al zelfs het vermogen van en XER op.

    In reactie op: c20xe-c20xev #18242209

    @Vinci wrote:

    En Dan? Dan heb je alleen maar een lagere compressieverhouding en klote zuigers…

    Ik weet niet hoor maar je compressieverhouding gaat met 0,3 omhoog dus word zelfs beter.
    Zuigers zijn niet slechter als die van een C20XE.

    En zeker ik snap het niet he maar die C20XE blokken zijn net zo goed of slecht als de X20XEV blokken.
    Eerlijk gezicht zelfs slechter afhankelijk van welke kop erop zit. En gezien de leeftijd en KM stand van de meeste ook allemaal toe aan revisie.

    Gewoon naar de dealer gaan.

    Lamda sonde regelt niks bij met volgas he! Dus kans is klein als het juist met volgas is. Zonder lamda zal die beter lopen omdat die dan voor meerdere dingen veilige waardes pakt dus hoeft niet zo te zijn dat die stuk is, maar waardes uitlezen is dan een uitkomst.

    In reactie op: Astra G helaas ermee gestopt #18241905

    @Martijn17 wrote:

    je moet niet naar de dealer gaan. zijn veel te duur

    Nou als ik kijk wat het hem kost bij de dealer vind ik het vrij goedkoop hoor.

    In reactie op: Astra G helaas ermee gestopt #18241904

    station past niet, wel van een sedan.

    In reactie op: c20xe-c20xev #18242206

    oja kabelboom en ecu dan ook van c20xe gebruiken.

    In reactie op: c20xe-c20xev #18242205

    een c20xe kop past zo op de x20xev.

    In reactie op: Restauratie rekord c coupe #18242052

    Mooi project,

    Ik ben zelf bezig met een rokord uit 55. Ik heb de binnekant van de auto grotendeels gedaan met een staalborstel op de boormachine. Helaas vele borstels en boormachines versleten.

    Nu de korkanten delen aan het stralen straalpistool kost een 15 tot 30 euro. en ik gebruik gewoon schelpenzand zak kost ook iets van 4 5 euro en je kunt het hergebruiken. Verder de auto zover mogelijk inpakken in plastik en zelf een gasmasker op doen en stralen maar. Gaat stukke makkelijker als dat borstelen.

    ongeborsteld:

    geborsteld:

    RX5 en RX10 (roestomvormer en aflak)

    gestraald:

    In reactie op: van x16szr naar x16xel #18241613

    Imobiliser en transponder ook van de donor gebruiken!.

    In reactie op: x18xe cilinderkop op een c18xel motorblok #18242000

    Spagettie spruitstuk, zoals op de x20xev te krijgen is of van een x20xer. Nokkenassen van een x20xer of andere scherpere nokken.
    Sportkatalysator. En chippen.

    In reactie op: x18xe cilinderkop op een c18xel motorblok #18241998

    @Slopelpower wrote:

    Goedenavond,

    Bedankt voor de snelle reacties.
    Ik ga hem deze week bekijken.

    Ik ga dan ook gelijk de koppaking en distributieriem vervangen want dat moet er toch af

    Hoe kan ik trouwens meer pks uit dit blok trekken?
    Op zo een goedkoop mogelijke wijze haha

    Groetjes Jeffrey

    Goedkoop gewoonweg niet!

    Ik zou verwachten onder belasting, bougies, bobine of verstopte kat.

25 berichten aan het bekijken - 3,701 tot 3,725 (van in totaal 8,592)