Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@sw_reijnders wrote:
dat getal aan de achterkant is je eindverhouding.
ik zou geen dieselbak achter je 1.8 zetten, die is volgens mij veel te zwaar.
hoe hoger het getal achter de C of de W, hoe meer toeren je draait bij 120 km/h
een W419 zit bv achter een 1.6 16vde C en de W wil zeggen Close of Wide ratio
een Wide ratio rijdt rustiger dan een Close ratio.mijn voorkeur zou uitgaan naar een W394 die er origineel ook achter hoort.
dan rij je ongeveer met 2800 rpm 120 km/h op de snelweg.Hij heeft nu een C374, dus ik zou niet voor een W294 gaan.
Inderdaad, olie naar koelvloeistof is meestal toch echt koppakking lek. Vocht in olie kan namelijk wel uitgelegd worden als bijvoorbeeld condens. Ik denk ook gevalletje lekke koppakking.
OJa oplossing terug naar EDS.
Die 10 graden hoger bij flink persende turbo is niet zo gek maar 80 graden dan is er echt wat mis.
Mijn advies chip nooit zonder bank ook niet bij EDS. Had je het namelijk op bij gm tuningparts ofzo kunnen laten schrijven. Die schrijven ook gewoon EDS mapje erin.Normaliter zou je niet verwachten dat het inhouden hiermee temaken heeft.
Enkel heb k bij een kennis met een astra H exact deze twee problemen gehad, na vervangen van de cim waren beide problemen opgelost.Hij hoort tussen de 92 en 98 graden te zitten.
Astra F of Astra G?
Je hebt dan een F17 of F18 bak, vaak is dan de stang niet meer goed afgesteld of ergens wat gescheurd of los.
Schakelstang controleren.Is exact gelijk.
Bak moet gewoon werken motor en bak komen uit dezelfde auto toch? Enige wat je mist is vermoed ik een signaal waarop je geen storing krijgt omdat dit bijvoorbeeld ook soms niet aanwezig kan zijn.
Ik weet niet precies hoe die werkt, maar bijvoorbeeld een rem / gaspedaal signaal.En dan bedoel ik over het vermogen en stuklopen.
Overigens spreken jullie volgensmij allen over ervaringen van anderen, en ik spreek over eigen ervaring. Overigens de lage prijs van de xev komt niet doordat de motor slecht is maar deze is gewoonweg vele malen meer geproduceerd dan en c20xe. Dus er is veel meer aanbod.
Als je de nokkenstokken en spagetie hebt en je laat hem chippen bij een goede tuner haalt die ook 170 pk.
Dus op zn tenen valt ook wel mee.GM nummer: 9592808 kan ze gewoon nog bestellen.
Kost ongeveer 50 euro.klikt mij als een cim probleem. Kwam ook wel eens voor bij de astra H dus vermoed zelfde euvel.
En dat de cilinder wand breekt dat gaat toch echt pas gebeuren als je turbo’s of compressoren gaat monteren. Closed deck is ook slechter gekoeld en word minder mooi gelijkmatig warm.
Je haalt het vermogen van een XER Vinci met enkel spagettie en XER nokken en chippen kan maar hoeft zelfs niet.
Dan haal je al meer dan 150 pk dus gewoonweg het vermogen van de c20xe. Zo slecht ademt de xev niet hoor.Even met een trox schroevendraaier het binnepaneel van de kofferklep demonteren.
Dan ruitenwisser eraf, 3 schroefjes uit het motortje en hij is eraf.Ruitenwisser demonteren is meestal het lastigste.
10 juli 2014 om 21:30 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373653@corsaboy wrote:
Het slowmotion filmpje liet duidelijk zien dat we wat moesten doen aan de rubbers in de trekstangen.
Alles was in de afgelopen jaren al vervangen voor de zogenaamde jeffrey bussen, behalve die in de trekstang.Nou was ik afgelopen dinsdag toch ff in the mood om wat te gaan doen:
Ben nu bezig met zowel nieuwe slicks als nieuwe achter schokdempers.
En die schokdempers gaat wel wat worden. Nieuwe contacten op gedaan en kan rechtstreeks bij de fabriek bestellen.Serieus spul voor de juiste prijs. Zo willen we dat zien :)
Daarover binnenkort meer :assZijn die bussen afgedraaid tefflon?
Het maakt niet zozeer uit waar die uit komt als deze maar bevestigingspunten heeft bovenop de bak. Zafira A, B, Astra G, H, Vectra C, Corsa D hebben het allemaal. Vectra B, Corsa C volgensmij niet altijd, Cors B, Astra F niet.
Benzine of diesel maakt niet veel uit. Ik zou bij voorkeur een benzine bak pakken om dat deze minder belast is. C en W staat voor close of wide ratio dat is hoever de versnellingen uit elkaar liggen dus of je snel of langzaam op moet schakelen. Het getal staat voor de eindoverbrenging. Hoe lager het getal hoe minder toeren je moet maken om een bepaalde snelheid te halen. C394 en W419 zou ik niet doen aangezien je dan vrij hoog in toeren uitkomt bij 120km/h dus eigenlijk zelfde of minder dan C374 of W374 dus de 355 bakken kan ook.
Ik vind weinig anders dan origineel vaak mooi. Of het moet heel veel erop lijken of enkel een wat moderner tintje.
Die led lamp dingen vind ik ook maar mwa. En die overgespoten in kleur van de auto en lexus / mazda dingen ba wat een lelijke dingen.Dan moet je eens je remvloeistof in de gaten houden, dan is of je koppelingscilinder van het pedaal lek of de cilinder in de bak.
Als die in de bak lekt zou die remvloeistof moeten verliezen.@Fearless wrote:
@rogierss wrote:
@Fearless, denk dat het inderdaad voor een speaker is, heeft de vorige eigenaar aan beide kanten er aan gelast.
@Haasje17, ik was begonnen met een slijptol maar dat slijt ook snel. Zo’n straalpistool lijkt me veel handiger, heb jij hem van een bepaald merk?Aha! Vind het wel een slimme oplossing, aangezien je verder nergens mooi een dikke set kwijt kan.
Denk dat ik dit ook maar ga doen :thumbupZit er zelfs aan te denken om dit in de 55er te doen zo. Had er niet over nagedacht, maar heb nu enkel een mono speaker, zou dan stereo kunnen krijgen en een mooi bas speakertje in het midden.
Het komt er dus op neer dat je niks kunt gebruiken van een c20xe of je moet de kop en zuigers ervan overzetten in je x20xev.
En dan ben je een zo goed als nieuw motorblok aan het opbouwen.Wil je vermogenwinst behalen zul je opzoek moeten gaan naar spagettie spruitstuk en scherpere nokkenassen voor een x20xev, bijvoorbeeld die van een x20xer.
10 juli 2014 om 20:47 In reactie op: Astra Coupé, reageert slecht op gaspedaal en houdt in. #18242281Klinkt mij als een slechte nokkenassensor. Overigens als het lampje brand wil het zeggen dat er wat mis is. Als je je luchtmassameter weer hebt gemonteerd en het lampje brand nog steeds na twee keer starten wil dat zeggen dat er gewoonweg wat mis is en kun je hem het beste eerst uitlezen.
Je hebt een F13, overigens zijn er ook vliegwielen in een F17 waarbij enkel een 200mm koppeling past.
Als je me je kentekent PM’t kan ik voor je opzoeken met welke bak hij geleverd is. -
AuteurBerichten