Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Trek de stekker van de egr los voordat je gaat starten. Dan is die dicht als het goed is.
Als die dan wel goed start probleem gevonden. Start die dan nog niet goed kan het zijn dat de egr niet goed sluit, pakking lekt of wat anders is.Weggebracht voor apk.
Inlaat temp sensor veroorzaakt niet of nauwlijks stotteren. Ik zou het eerder in de bobine bougies bougiekabels zoeken.
Startproblemen met egr dan blijft die meestal open staan. Beetje zelfde effect als valse lucht krijg je dan. Pakking tussen de egr wel goed?
17 juli 2014 om 09:05 In reactie op: Lampje motormanagement Opel Astra 1.6 Essentia (bezine) #18182979Ik zou toch eens kijken of het geen lamda sensor is welke deze problemen veroorzaakt. Die is nog niet vervangen?
Signaal welke gebruikt word is remlichtsignaal, koppelingschakelaar, remschakelaar, snelheid (ABS unit), en onder de 20km werkt die niet.
15 juli 2014 om 06:39 In reactie op: tuning bij unlimited tuning mijn klacht was verwijderd!!!! #18240897@axel wrote:
Haasje, als ik jou was zou ik je chip op maat laten schrijven door Dbilas of de ex tuner van Mantzel die chips op maat schrijft bij AST Tuning in Duitsland.
Is ook gebeurd. Vreemd genoeg eerste testrun 132pk motor vermogen, wat bij hun dus volgens hen op de wielen was?!.
Daarna door hun gechipt en had 160pk (aan de krukas). De eerste run bij UT met de aanpassingen en standaard software had ik 126pk. (op de wielen, vermoed ook teruggerekend naar krukas waardes).EDIT: met dbilas inlaatspruitstuk, 272 graden nokkenassen, Group N uitlaat, Spagettie spruitstuk, en Flowmaster.
Overigens nu wel weer met orgineel filter omdat dat toch prettiger rijd en hij dan op top beter doortrekt.Ik doe bijna alles zonder brug. Gewoon veerpoot demonteren dat kan prima met een krik.
14 juli 2014 om 21:29 In reactie op: Astra Coupe loopt sinds kort slecht bij een warme motor #18242544Oja dus olie blijft er ook in staan en dan gaat je bogie niet goed werken olie geleid geen stroom en olie tussen de bobine en de bougie is dus geen vonk. Soms wel soms niet verooraakt dan stotteren.
14 juli 2014 om 21:27 In reactie op: Astra Coupe loopt sinds kort slecht bij een warme motor #18242543Mijn broertje had laatst hoe die het voor elkaar kreeg weet ik niet, maar een vlam door knoeien van olie op het uitlaatspruitstuk.
Nou dat snel geblust (met water). Dus twee dagen daarna kreeg die ook problemen met zijn bobine. Ik kijken. Stond er gewoon water bij 1 bogie in het gat en dus onder water. Drooggemaakt en loopt weer als een tierelier. Nu mag die natuurlijk nooit meer olie bijvullen met warme motor.14 juli 2014 om 11:08 In reactie op: Astra Coupe loopt sinds kort slecht bij een warme motor #18242541Dan den ik dat dat lekje of de bobine nogsteeds het probleem is.
Waar heb je de as nu besteld?
14 juli 2014 om 10:09 In reactie op: Astra Coupe loopt sinds kort slecht bij een warme motor #18242540Klinkt mij toch als bobine probleem? Imitatie? staat er olie in de bougie schacht? Anders eerder denk ik een luchtmassaprobleem ipv krukassensor.
Weet iemand nog welk lettertype de astra brigade stikkers waren? Ik wil ze zelf weer nieuw bestellen omdat die van mij er al een tijdje niet meer op zit. Liefst een maatje kleiner dan voorheen dan past die ook op mn zijraam.
Vandaag een blauwe astra cabrio gespot in veldhoven.
13 juli 2014 om 21:51 In reactie op: Z22se Motor verbruikt olie update. (Z22se Olie verbruik) #18239484injectorrail kun je toch gewoon demonteren?
Dit wilde ik nu zien hard werkende forum leden. Haha en volgensmij heeft corsaracer hetzelfde probleem als ik, ruimte en tijd gebrek. :thumbup
Een corsa C van 2003 is semi canbus. Dus er zijn onderdelen welke canbus gestuurd zijn en onderdelen welke conventionele elektronica zijn. Mijn broertje heeft een corsa C GSI met Navi ingebouwd hij heeft geen info display, dus krijgt geen melding als er een lamp stuk is. Ik vermoed dat er ook zijn geleverd met een MID deze zullen wel melding geven op het display. Degene geleverd met tid zal geen melding geven over een kapotte lamp.
Zoiets inderdaad, ik doe het altijd met een kortebuis 2 grote dikke revetten en dan een bout en moer. Mocht het echt niet lukken stook ik ze er met beleid (niet teheet) eruit.
En dan moet je eens naar de dikte van de draadjes kijken. En nu eens denken aan al die dikke draden van versterkers die dan 200 watt leveren. Haha. Volgensmij kunnen ze bij de dealer met de tech 2 dit ook aanpassen. Want er zijn ook versies waar maar 1 fan zit die gebruikt ook minder.
Die sensor zit in het deurpaneel, ik denk niet dat die stuk is maar dat de bedrading in de huls (waar je deur open dicht gaat) gebroken zal zijn of beschadigd.
het uitpersen van de rubbers is wat werk. Lagers aan de achteras zitten gewoon met 4 bouten dus dat is niet zo ingewikkeld.
Uitlaat zit in de kit, maar remmerij enzo niet .
Welke bak heb je erachter hangen?
Ik heb hier ook nog een x25xe liggen, maar weet nog niet zo goed wat ik als omhulsel moet kopen. Haha.Kijk kijk ik wist wel dat dit een leuke zou worden .
-
AuteurBerichten