Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Geen brug nodig, maar wel spierballen of motortakel. haha
Deze niks:
Bouwjaar is mei 2000 hij is pas in jan 2001 op kenteken gezet.
Beide nokken moeten eruit voor demontage van de kop. Ik zou ook het inlaatspruitstuk vooraf demonteren dat is makkelijker.20 juli 2014 om 16:55 In reactie op: Raar geluid, wanneer airco aangaat. (video inbegrepen) #18243353Eerst leeggehaald?
Zie vaak dat ze hem bij vullen.
Maar eigenlijk moet die helemaal leeg, vaccum getrokken worden, dan weer gevuld met het exacte gewicht wat er op het type plaatje staat.facebook is naar mijn idee te rommelig.
20 juli 2014 om 15:25 In reactie op: dashboard verlichting valt uit met aanzetten verlichting #18243509Draai eens aan het rechter wieltje bij de lampen knoppen dat doet wonderen.
20 juli 2014 om 14:34 In reactie op: Raar geluid, wanneer airco aangaat. (video inbegrepen) #18243351Dan denk ik dat die te vol zit krijg je dit ook namelijk. Zeker met warm weer.
pomp draaid continu.
Dat wil zeggen dat het systeem vrij veel vermogen gebruikt. Anders zou die wel op safe lock gaan.
Zijn die voor geventileerde of massieve schijven?
Ik heb namelijk sterk lijkende op mijn Olympia gebruikt maar die zijn voor massieve schijven en komen van een kadett C.Ik wacht vandaag nog op de laatste inzendingen, fotos zonder dat duidelijk te zien is dat er een opel op staat laat ik gewoon meedoen. Ik vertrouw erop dat er dan maar een opel op staat. Morgen maak ik de poll aan.
Eehm is je koelvloeistofpeil gezakt? Zonee sensor stuk. Durppels rechts zijn waarschijnlijk gewoon condenswater van de airco. Is normaal. Airco zit niet verbonden met het koelvloeistof systeem.
Snel vervangen in iedergeval, ik kon na een paar maanden mn ABS en Motor ECU vervangen door overladen (spanningspieken)
@Chaserr wrote:
Ik heb sinds kort een open lucht filter ..
Heeft het zin om eerst even de oude terug te zetten ?
Dan denk ik dat je mischien wel ergens wat los heb gehad waardoor je nu valse lucht hebt.
Wat is de reden van het open filter? Het heeft enkel zit voor het geluid, in vermogen gan je er op achteruit.Nokkenassensor kost een paar tientjes, egr een stuk meer. Valse lucht wil zeggen dat hij ergens lucht aanzuigt welke niet via het luchtfilter is aangezogen. Dus een lekker slang of pakking. EGR die open blijft staan lijkt ook op valse lucht ergens. Dus dan gaat die ook hoog in toeren lopen.
Je hebt geen luchtmassa meter. Die temp sensor daar zit hem het probleem niet in.
Ehmm ik zou hem uitlezen, brand het motorstoringslampje?
Ik zou denken valse lucht, kapotte egr of defecte nokkenassensor. Ddanst de toerenteller soms tijdens rijden?19 juli 2014 om 16:17 In reactie op: Lampje motormanagement Opel Astra 1.6 Essentia (bezine) #18182984@PaulAstra wrote:
en die vlieger gaat voor de z16xep motor ook niet op, die heeft geen egr-klep
Verschilt wel eens er zijn er ook die wel een egr hebben op de z16xep
Gewoon uitlezen kun je niks stuk mee maken met de opcom. maar als je in menus wat gaat rommelen met activeren enz. Niet zomaar doen.
Welke sensor heb je vervangen? Bij uitlezen met opcom moet je dan ook foutmeldingen krijgen.
Gaat het om een astra H?
Opcom opnieuw activeren klinkt mij meer als perongelijk gedeactiveerd in de opties ergens nu?
Of echt opnieuw aangemeld, dan zal dat wel niet goed zijn gegaan.Welk motortype bouwjaar heb je, heb je een koelmodule?
Als je rechts onder de bumper een koelmodule hebt heb je geen relais en kun je het probleem soms ook gewoon vinden door uitlezen. Gaat er een lampje branden?19 juli 2014 om 10:53 In reactie op: Raar geluid, wanneer airco aangaat. (video inbegrepen) #18243344Over of onderdruk in je airco systeem. Ofwel te weinig of teveel freon erin.
Ik heb zelf koni oranje voor en rood achter met 40 40 verlaging, altijd met plezier mee gereden.
Als je een OPC hebt denk ik dat de verlaging maar 10mm is ipv 30.Koni Geel is beter dan rood en oranje, maar je hebt ook goudgeel deze zijn gebouwd op comfort en prettig rijden.
CD400 moet uitgeleerd worden om alles fatsoenlijk te laten werken.
Volgens mij gaat met die toch radio niet alles wat je nu hebt zoals stuurbediening werken.Mijn advies bij zon jonge auto, houd het origneel(radio van opel met navi enz) of doe het niet.
18 juli 2014 om 05:57 In reactie op: Druklager en distr. vervangen C30XE, hoe te werk te gaan? #18241174Heb je fotos van de plaat? En eeh voor een groot deel bepaald de drukgroep, dikte van de koppeling en vliegwiel of je plaat gaat slippen.
De contactgegevens op de site komen niet heel professioneel over.
Dus mijn advies enkel bestellen als je het ophaalt en contact kunt afrekenen.Anders is de kans groot dat je denk ik niets krijgt.
Eventueel adres opzoeken en kijken of de naam ergens voorkomt. -
AuteurBerichten