Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Of airco afvoer verstopt
wat plakkerig
Wast het geen gewone 1.6 ?
Lange halen met schakelen tja, is een kabelsysteem schakelt zoiezo anders dan je vag bak.
Verbruik van de 1.6 non turbo ligt vrij hoog. 1 op 12 zou je met de turbo wel moeten kunne halen.Aan een vacuum lijding hangen bijvoorbeeld tussen je benzinedrukregelaar.
Torx doppen? Bij beschadigen is leuk als je ze nog eens los moet draaien.
Haha ik heb nog niks tekoop gezet. hahaha. Maar wel steets op af op af en zo weer verder klooien.
En steeds weer maar wat aanpassen om zo tot het gewilde resultaat te komen. Het meeste tijd en geld gaat zitten in steeds weer kleine dingen die je moet aanpassen om het goed te laten werken.Hetgeen wat ik nu van alles heb geleerd is dat je dit trouwens vooral niet op een originele ecu moet willen. En ook niet bij de standaard tuners moet aankomen voor het afstellen. Maar een die weet wat die doet.
Overigens is dit ook vaak de reden dat veel tuners geen after-market ecu’s afstellen. Gewoonweg de kennis is er niet. Een mapje aanpassen kunnen velen, maar complete map schrijven weinig. Dus ook hier gaat veel test en afstel werk in zitten.
Ik ben nu weer bezig met AMR en ROOTS chargers, lees een boek zoals bijvoorbeeld “street supercharging” staat veel informatie in over hoe je het kunt opbouwen enz.
Oplossing airco laten vullen.
In princiepe hoort dat zo, je airco stopt en start, waarschijnlijk door over of onderdruk in hetsysteem. Of een kapotte spoel.
Nu doet die het weer, ik kreeg een 500 error. Alsof er wat mis was met de webserver.
Nou het was mij meer om een combinatie te doen dus zeg maar let onderblok, drijfstangen zuigers met vervolgens de rest van een xev. Dat scheelt je flink knaken in plaats van nieuwe zuigers enz. Ik heb een xer met turbo gebouwd en dat was gewoonweg goedkoopste.
Ik heb een M45 gehad, maar deze is eigenlijk te groot wat betreft omvang. Als je geen airco hebt is het het makkelijkste om hem aan de voorkant ergens te monteren. Zorg dat je weet hoeveel lucht er geconsumeert word en nodig is om bepaalde druk te draaien alvorens je een compressor kiest.
Pompen zijn verschillend, pomp van een x16xel heeft een veel hogere opbrengst.
Standaard kan prima mat 0.4 bar druk, maar ook nog wel meer hoor. Hoe lager de compressie hoe hoger je de druk kunt opvoeren. Lage compressie zuigers en hoge druk is uiteindelijk meer compressie.
Ga je met compressoren aan de slag zal je eerst moeten weten hoeveel het motorblok consumeert aan lucht (berekenen). Dan moet je gaan berekenen wat je aan maximum druk kunt / wil draaien. Kijken wat het maximum toerental is wat je wil gaan draaien. Kijken naar hoeveel opbrengsten je compressor minimaal moet hebben. Welk toerental de compressor hiervoor moet draaien.
Als je toch een ander blok koopt, denk ik dat je het beste een let/leh/ler aanschaft als basis.
Overigens bedoelen we het niet vervelend, maar het kost veel geld en tijd en er is weinig kennis. Veel kennis moet je zelf opdoen en uitzoeken. Dus als je er aan begint hebben we veel respect voor je keuze. Overigens zijn er ook veel meningen en ervaringen verschillen met compressoren op motoren.
Nouja ik wil me in iedergeval geen expert noemen, maar weet wel dat het gewoonweg veel kost. Dus inderdaad als je goedkoop uit wil zijn niet aan beginnen. En zorg dat berekeningen niet enkel voor je gedaan kunnen worden, maar dat je ze zelf ook begrijpt en kunt controleren.
En tevens ruimte is ook snel een probleem met een charger, ik heb nu een zeer compacte op de kop kunne tikken. Maar nadeel is weer dat de charger dan hogere toeren moet draaien en dat is ook maar de vraag voor hoelang dat goed gaat. En je hebt dan weer meer warmte ontwikkeling.
Overigens is een turbo ombouw wat makkelijker zeker omdat je gewoonweg een x20let kunt bouwen als waren. Dus alle delen van een let gebruiken. (Zuigers, Turbo, Uitlaat, Intercooler en buizenwerk)
maar wel spannende
Oke, maar waarom denk je dat de motor niet of niet goed is gereviseerd? Astra Koppeling / Bak tja, dat maakt niet veel uit.
plaats eens een link, want bij mij werkt de site niet.
Ik had het ook niet over je bogiekabels. Maar over de bedrading naar de bobine toe. / stekker.
Bobine’s tja imitatie of orgineel beide gaan met regelmaat stuk maakt niet veel uit zolang het maar een gerenomeerd merk is.
Maar controleer ook of je bekabeling / bougies goed zijn. Draadbreuk kan namlijk ook tot zoiets lijden.Even van welke corsa? Heb jij de motor aangelevert? En de koppeling ander type? Nieuw? Oud? Foto;s?
op zijn gedachtengang
hij gebruikt dus 1 liter op 5000km ongeveer?
Welke olie gooi je erin? Merk / Type?Kijk eens of het ergens bij de turbo of zichtbaar vettig is.
Oja doe goed onderzoek alvorens je hieraan begint. Het kost je meer dan je denkt.
Dan kan je meer druk draaien anders heb je meer kans op te vroeg ontbranden.
Lage compressie let of leh hebben zelfde maat.
Niet meer dan 240 pk als je alles heel wil houden.
Anders ook drijfstangen aanpassen. -
AuteurBerichten