Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
5 augustus 2014 om 09:58 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246268
De zafira weegt meer als jou astra, de motor is een geheel anders dan jou 1.7 althans. Wat is de motorcode@ topicstarter?
Opel heeft in eerste instantie dat inderdaad als fabrieksopgave, later praktijkopgave aangepast en das ongeveer 1 op 12.
Heeft die ooit zuiniger gereden? Zonee niks aan het handje, zelf minder gas geven of meer of anders schakelen en het word vanzelf zuiniger.
klopsensor zit onder je inlaatspruitstuk. brede op de 1ste foto vermoedelijk egrklep. De linker van de 3e foto zou ik denken op de inlaat temp sensor. Zal er vast ook nog een zijn ik zou denken die ernaast voor je tankontluchtingsklepje.
5 augustus 2014 om 08:00 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246263volgens mij haal je dan zelfs gewoon de fabrieksopgave van 1 op 12,8
5 augustus 2014 om 07:57 In reactie op: Zeer hoog brandstofverbruik opel zafira 1.7 CDTI 125 pk 2010 #18246262ik zie het probleem niet. Zware auto, weinig vermogen.
Allemaal geen motoren welke vergelijkbaar zijn. Beste te vergelijke is de z16xe omdat deze dezelfde ecu en onderblok delen.
Ik doe altijd opel bakolie in de achteras. Handrem / trommels kun je inderdaad stellen. Remt die met hydraulische rem wel goed achter?
Je kunt het uitlezen met de opcom inderdaad. Wat ook kan zijn is dat je kachelweerstand stuk is. Dan blaast die ook niet altijd op de gewenste snelheid.
Of gewoonweg onvoldoende olie. Dan kan de aanzuigbuis er af en toe niet meer bij. Een kant ophangen dan moet je toch wel flinke bochte nemen, in de meeste carterpannen zit tegenwoordig een spatplaat en schotjes om dit tegen te gaan.
Hoe heb je geconstateerd warm en koud? stationair draaien gaat die nooit echt warm van worden. Dus ik denk dat je toch ergens bij warmte geen druk meer haalt. Dus lagers, olieaanzuigbuis (oring) of pakking bij de pomp.
Als de egr niet goed functioneert blijf je de storing houden en moet je hem vervangen ook afdoppen heeft in dat geval geen zin. Functioneert die goed is afdoppen een remedie om te voorkomen dat de egr klep stuk gaat. Ik zou het in een van de lamda sensoren zoeken.
De Luchtmassameter in jou geval is niets anders dan een inlaat temperatuur sensor.
Is de airco nog wel gevuld van de astra? Bij mij werkt het prima totdat de airco te leeg is of ik hem op eco (airco uit) zet.
Er zit een inlaatsensor, zonnesensor, en buiten temperatuursensor welke de uitblaastemperatuur bepalen. Als je de ecc uitleest moet je even kijken of de waardes hiervan kloppen.
Zet jij hem dan op de auto stand? Of zet je hem naar voren en boven ofzo?Ehmm das niet te hopen dat dat gat voor de turbo is want die zit aan de verkeerde kant van het filter. Testresultaten wijzen uit dat een sportfilter / k&n filter vermogensverlies oplevert. Overigens is een papieren filter (origineel) beter. Heeft een betere luchtstroom en daar zit je verschil in accelereren. Als je vermogen verliest wil dat niet zeggen dat die niet sneller kan accelereren.
Spuit alsjeblieft geen tectyl over roest! En zeker niet over je subframe, je ziet dan niet meer dat het roest, maar roest vaak gewoon verder. Met als gevolg dat het op den duur naar 10 jaar rot is maar niet gezien word.
Kan er wel met andere apparaten gecommuniceerd worden? Zoals ABS, Airbag enz? Met welk apparaat heeft met geprobeerd hem uit te lezen? En welk motortype gaat het om?
gewoonweg een sleutel bij de dealer halen, mag geen 200 maar hooguit 70 euro kosten zonder inleren. Anders start die ook niet namelijk!
Nou,
hij heeft geen injectiehuis, maar een gasklephuis. Lampje dat brand zonder verdere constatering (niet merkbaar) kan van alles zijn.
Ik rijd zelf met orgineel opel filter nu daarvoor pipercross gehad, afbrokkelen krijg je als je hem reinigt met wasbenzine of terpentine.
niet overdrijven he.. maar ik wil gewoon dat die word als nieuw zodat die zeker nog 60 jaar mee kan
Volgensmij kun je ook de beugel van de dynamo omzetten. Dan kun je hem daarmee spannen.
waarschijnlijk werkt je ventilator niet goed meer of de weerstand ervan is stuk Daardoor gaat het lampje branden.
In princiepe noemen velen op het forum dat pijpje een restrictie pijpje. De diameter van de pijpjes verandert niet dus ze vormen geen restrictie. Maargoed daar heb ik al zo vaak over gediscussieerd. De lengte van het inlaat traject verander wel door het verwijderen van de pijpjes, maar met de pijpjes is je maximum kopel gewoonweg hoger.
De functie van de pijpje heeft niets temaken met emissie eisen overigens. Tweede functie is verminderen van resonatie van het luchtfilterhuis. Dat pijpje wat naar beneden loopt is bedoeld om condenswater en grote stukken rommel af te voeren.
Goedkope aftermarket xenon starters veroorzaken wel vreemde rimpels op de massa soms. Ik had bijvoorbeeld ook een zoem in de radio als ik xenon aan zet. Extra massadraad en zoem is weg. Maar aangezien de ruitewisser geen geavanceerde electronica heeft is de enige manier om deze te verbranden, vastgeroest, geblokeerd, vastgevroren of dergelijke.
2 augustus 2014 om 19:28 In reactie op: Orginele xenon koplampen inbouwen lukt dat ? Astra g #18245545Multistekker kun je ook op ebay kopen voor een tientje nieuw met draadjes gestript. Even solderen en je kunt er aftermarket en/of orgineel in zetten.
Lampje links en rechts wisselen?
-
AuteurBerichten



