Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
60.000km -4jaar
*W40 of *W30 maakt eigenlijk allemaal geen moer uit. Allemaal orgineel gm verkrijgbaar.
Die heeft gewoon een riem
Overigens bestaat er van geen enkel merk een slechte auto, het is vooral het onderhoud en bekende kwaaltjes en die zijn vaak allemaal op te lossen.
Dan zul je dat wel van niet opel rijdes hebben te horen gekregen.
De twinport modellen hebben wel eens probleem met het armpje van het variabele inlaatspruitstuk wat breekt.Verder valt het allemaal wel mee.
dat onderste circetje hoort een stekker te zitten. Dat ding is namelijk de ontluchtingsklep. wat verder naar onder zit een 2e 2 polig stekker met d einlaattemperatuur sensor.
wat is de motorcode?
Haal het paneel er even uit waar de knop in zit ik denk kwestie van stekker los. Wat betreft stoelverwarming is er niks uit te lezen.
Maak de iso stekker van je radio eens los, blijft die dan nogsteeds actief? Vaak ligt het aan de after-market radio.
Bij de tankdop zit een rubber, even losmaken en het vuil weghalen tankontluchting zal wel gewoon verstopt zitten.
Ik zou voor de insignia gaan.
de X18XE, C18XE(L), X20XEV lopen allemaal gelijk:

of met airco:

inderdaad, mijn niet westerse lampen geven een beter lichtbeeld! Ik snap niet dat mensen altijd alles wat niet merk gerelateerd is afraden. Als je het nu hebt over sensoren aan je motor zeg ik inderdaad vaak niet doen. Maar er zijn daar ook goede after-market sensoren te krijgen.
De ertjes en wortels van hak worden ook gewoon in dezelfde fabriek in potjes gedraaid als die van de aldi. Sterker nog ze kopen het zelf in bij verschillende fabrieken.
Philips ontwikeld een lampje en koopt de grondstoffen en het bouwen ook in bij de goedkoopste.
Dus is zeker niet per definitie beter.
De vijf gaats trommels van een zafira A passen als je enkel de naven ombouwd.
Of simpel gewoon een draadbreuk?
Beste is uitlijnen, maar wat ik doe is een 3 tal draden spannen als markeringspunten zodat ik daarna de fusee op de zelfde plek kan terugplaatsen. Een keer laten controleren, maar uitlijning was toen gewoonweg perfect.
Ik heb hem een pm gestuurd. Gelukkig, had zelf ook op hem gestemd!
@RISL wrote:
Ja, je hebt die met die LS1 inderdaad, uit Engeland. Die rijdt nu in Noorwegen of Zweden geloof ik.
Die met dat Vectra-blok ken ik niet.Een maat van mij is begonnen met zijn ombouw. Eigenlijk met dezelfde ideeën als ik destijds had: OEM+ zeg maar :P
Dus zoveel mogelijk Opel of anders GM-delen gebruiken.Plan was eerst dattie ook op kenteken moest komen, maar dat wordt toch wel een erg ingewikkeld verhaal. Dus mogelijk toch alleen circuitracer. Dat was ik toen ook van plan, kenteken krijgen voor een auto met zo’n ombouw en dat bouwjaar wordt moeilijk.
Als die voldoet aan alle eisen voor de astra van dat jaar kun je hem gewoon op kenteken krijgen. Moet je wel een keer naar Lelystad en misschien een paar keer meer.
Gat zit dan ook niet in het tankje, overigens zou ik je Astra snel verkopen als je dan met geknepen ballen rijd. Want in principe moet om de 25.000km een keertje koekeloeren voldoende zijn.
Er zijn ook astra h zonder airco electrische ramen en abs geleverd.Achja, ik rijd al jaren rond met jing jang lampen. Die van philips worden ook gewoon in het oosten gemaakt.
Oja als je blokken scheef slijten wil dat zeggen dat het contactvlak ook niet goed is dus dan remt die dus ook nie goed!
je velg is 4×100 dus je schijven moeten dat ook zijn (behalve bij de achterwielaandrijvers (Kadett C, Manta enz.) de Merida is zowel met 5×110 als 4×100 schijven geleverd van 280mm.
Tja er is geen enkel merk wat zijn remmen allemaal gelijk doet. En als je niet tijdig stil kan staan denk ik dat je je remsysteem maar eens moet ontluchten en nieuwe remvloeistof moet doen.Die van mij remt nu met gewoon origineel GM blokken als een baksteen. Laatst plots file ik stond stil en er kwamen links tussen de linkerbaan en de vangrail en rechts van mij nog audi voorbij geremd. Die bijna te laat waren.
Rembekrachtiger bij de astra g is voor alle modellen gelijk dus daar hoef je niks aan toe doen. (typenummer is anders, maar cilinderdiameter is gewoon gelijk).
Geen motronic maar een bosch ecu in de astra g.
@pixels66 wrote:
Dat sensoren verhaal bevreemd me. Mijn auto geeft wel aan wanneer ruitensproeivloeistof leeg is(pakking vloeistofpeil ofzo, vage tekst) en koelvloeistofpeil…?
Ja maar bij jou zitten de sensoren er waarschijnlijk al fabriek in. Er zijn ook astras zonder deze sensoren geleverd. De boordcomputer functie staat bij deze standaard ook uit.
-
AuteurBerichten
