Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
ik weet niet precies maar 38 42 zoiets.
is overigens wel een heeel grote dop
ik doe dat altijd met een grote dop
Keringen zijn zelfde als in de F20, F18 kun je gewoon nog bij de dealer krijgen. overigens zou ik de keringen van de aandrijfassen vervangen, de andere als die nooit los zijn geweest lekken ze meestal ook niet.
Overigens heeft wim voor een deel gelijk, de nokkenassen worden onderling aangedreven door een ketting.
zie hier overigens de riem dit is de 6VD1 maar in de Frontera ligt de 6VD1-W:

@wim-v6 wrote:
De Motoren in de Frontera zijn GEEN OPEL V6!!!!!!
Dat zijn HEEEEELLLLLL andere motoren, deze zijn van ISUZU..
Y32NE is ook nooit in de |Omega gelevrd, Blokhoek is te Groot.
de X32NE en Y32NE zijn bijde de 6VD1 motor van Isuzu, In de Monterey gaat de riem iedere 90.000 of 6 jaar, bij de Frontera-B iedere 120.000km geen jaartal opgegeven.
@ Haasje17, Ga niet te veel uit van Motorcodes die op elkaar lijken.
Opel (Ellesmere Port) V6 motorcodes:
C25XE X25XE
Y26XE
X30XE
Y32SEIsuzu V6en:
X32NE Y32NE – 6VD1 – ISUZU
Z32SE (Antara) – ISUZUWillem
Weet ik wim maar die is ook in de omega geleverd.
oja, anders kost het om en nabij de 1000 euro.
dat is nogsteeds zo tenzij hij voldoet aan een bestaande typegoedkeuring, maar dat moet die voldoen aan alle eisen daarvan.
@corsaboy wrote:
Nou niet helemaal waar.
Wij plaatsen altijd nieuwe lagers. Slijpen van je krukas heeft pas zin als de toleraties te groot worden en je naar overmaat lager moet overstappen.Op het moment dat een motor hier los gaat worden de lagerschalen standaard vervangen.
Ik doe het altijd als er zichtbare (niet voelbare) of voelbare slijtage sporen zijn.
Anders slijten je lagers op die plekken sneller. Ook wel eens niet gedaan, maar later toch extra slijtage gehad daardoor, met als gevolg dat enkel de tweede overmaat nog kon.Die stekker zit daar ook inderdaad, maar daar moet je wellicht wel de draden aan solderen toch?
Overigens zou ik ook nooit revisie delen bij een web shop zomaar bestellen. Bij voorkeur via een revisie bedrijf tenzij je een auto hebt waar de lagers niet of nauwelijks meer voor te krijgen zijn.
Bij de astra g bestaan er zowel angels eyes met H1 als H7 lampen.
Even onder de auto zoeken, daar zit een tuit (kruisvormig rubber met een kromming) even kijken of deze verstopt zit.
Hoe ziet die stekker eruit die jij bedoeld corsaboy? Ik denk dat die anders is maar weet het niet zeker.
@busmonteurtje wrote:
Action olie heeft alle viscositeits waardes gelijk aan de dure merken+ plus het heeft goedkeuring voor opel volkswagen mercedes porsche en bmw. Dus kan prima in een corsatje
En dat bedoel ik nu, er zijn zoveel merken en certificeren. Maar het verschil tussen goede en goede olie is heeeeeeel groot.
Ik rijd nu met shell helix en eerlijk, is eerlijk tis gewoon rommel maar maak het maar op. Tot aan de volgende beurt.Daar kom je niet achter trouwens door op de verpakking te kijken. Maar temperaturen enzo in de gaten te houden.
beter zoeken staat zat over op het forum. Tja als je gewoon de motorboom en ecu erbij heb is het een kwestie van een paar draadjes solderen. Stuur even vooraf mailtje naar de rdw.
Want je moet hem ook om laten keuren. En als je er een 1.6 in hangt hang er een X16XE en geen C16XE, want dan kost omkeuren je veel geld.Remmerij ook ombouwen als je kunt. Het kost je meer dan je auto waard is beter koop je gewoon een gsi. Of het moet zijn dat je de auto net als ik nooit meer weg doet of het wel waard vind.
@busmonteurtje wrote:
Ik zou voor een 5w40 mineraal gaan, je kan het net zo goed bij de action halen is prima olie
Ehhmm tja, dat zou ik dan weer niet doen das gewoon rommel.
Maar zou zomaar kunnen als je van valvoline de 10w40 had gepakt de rammel ook over is.
Ik rijd nu met shell helix nou eerlijk wat een rommel is dat mijn maximum olietemperatuur is gewoon bijna 30 graden gestegen. Ten opzichte van de opel olie.
Dus ook merk maakt uit. En daarom zeg ik maakt niks uit want het verschil tussen merken en coderingen is erg groot.Nee, maar de 5W40 heeft bij hogere temperaturen slechtere smerende capaciteiten dan vaak 10W40. En dunner olie is ook niet per definitie eerder bij schemerende delen dan dikker.
Dus je moet kijken naar de viscositeit over het gehele temperatuur bereik. En ja de coderen 10W40 of dergelijke word toegepast bij een bepaalde viscositeit, maar er zijn best ruime marges.alles waar not present bij staat is niet meer anwezig en hoef je dus eignelijk ook niet te verwijderen.
@wim-v6 wrote:
Meld alleen maar dat het geen problemen geeft.
10W is voor de koude motor, het grootste slijtagepunt van de motor (Koude start), een 5w zal wat sneller op alle plaatsen zijn.)
Willem
Onzin iedereen kijkt altijd naar de getallen, maar eigenlijk moet je eens kijken naar de viscositeit bij bepaalde temperaturen.
En dat verschilt nogal.het oude opel logo staat onder het spruitstuk zichtbaar op de foto.

Hij ligt ook in de omega overigens.
Even uit een ander topic gejat van Wim hier op het forum.
1.3CDTi:
Distributie: Ketting..
Minpunten:
– EGRklep vaak vervuild, waardoor storingen ontstaan
– DPF dat wel problemen wil geven> 1.7CDTi:
Distributie: riem..
minpunten:
– Ik kan er geen zo vertellenOverigens was de 1.3 in 2005 uitgeroepen tot beste diesel van het jaar.
maar kan nogsteeds door heel veel worden veroorzaakt, dus zoals nu omschreven word zou ik denken tankontluchting verstopt.
-
AuteurBerichten