Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2014 om 03:39 In reactie op: Vectra C 2.2DTI naar EDS geweest maar een probleem!! #18241669
Naar wat voor parameters kijken we dan? Tis allemaal een moeilijk verhaal, maar logisch dat je het vermogen niet haalt, de inlaat temperatuur word te hoog, dit kan ook komen door een te hoge turbo druk!
26 augustus 2014 om 03:31 In reactie op: Originele banjobout voor olie toevoer op Z20LEx turbo’s #18250253Ze zijn gewoon los te krijgen hoor. Weet niet waar je naartoe gaat maar die houden je voor de gek.
denk dat er een lampje met sleuteltje gaat knipperen, dat betekend dat je startonderbreker je sleutel niet herkent.
Spanningsregelaar van de dynamo zal wel stuk zijn
@Nkeer3 wrote:
Hallo Mannen,
Ik dacht al waarom krijg ik helemaal geen reacties meer :( maar wat blijkt nu mijn laatste bijdrage is niet geplaatst gekomen, met andere woorden er is iets totaal mis gegaan.
Maar goed nog maal dan.
Ik ben inmiddels een stukje verder met de problemen
Zo is het probleem met de stuurbekrachtiging op gelost door de Dynamo te laten reviseren, spannings-regelaar was stuk.
Heb voor het koelprobleem een nieuwe radiator gekozen, omdat de oude toch wat lekte en het idee had dat de lamellen toch wel verstopt zaten. maar helaas helaas geen gewenst resultaat gekregen.
Tijdens een trip Deventer – Middelburg krijg ik de volgende temp uitlezing.90/100 Km/u 90graden
100/120 Km/u 93graden
120/130 Km/u 95gradenBen maar niet hoger in snelheid gegaan, en moet ook zeggen de buiten temp was ook dik 30gr,
Dus ja dan blijft de thermostaat of pomp over…. Maar helaas veel werk, voor de thermostaat moet de distributie riem er in ieder geval al af.
Dus ja ik zou het nu wijs zijn om zo door te rijden?
hoor graag
Even ter info, na vervangen van de thermostaat gaat je termperatuur niet veel lager worden. Dus je kunt hem vervangen maar dat gaat je probleem niet oplossen. Overigens is dat temperatuur berijk zelfs niet eens een probleem. Als je er koelvloeistof in heb zitten mag die zelfs bij 100 graden niet koken en kun je dus gewoon doorrijden als die 100 graden is.
23 augustus 2014 om 06:37 In reactie op: vermogensverlies op hogere toerentallen Astra G 2002 Z16SE #18249770EGR klep is niet je probleem daar krijg je geen vermogensverlies door. Eerder uitvallen / stotteren.
Je schrijft de koppakking was lek? Dus de kop is eraf geweest? Heb je sinds dien ook last van dat vermogen verlies?22 augustus 2014 om 14:51 In reactie op: vermogensverlies op hogere toerentallen Astra G 2002 Z16SE #18249767Ik zou denken verstopte katalysator / vervuild luchtfilter.
@Peterc20xe wrote:
De zuigers passen. Maar de krukaspoelie is een ander verhaal die van een 8v past niet, en je hebt een 16v vliegwiel nodig. Dus met de poelie moet je een 16v pakken en zien of de tanden gelijk zijn en zelf merktekens maken
Hoeft niet BDP teken staat gewoon goed.
EDS Klassen of TuningFactory
@opeltje2 wrote:
Hoe kun je dan zeggen dat er geen maatwerk plaatsvindt?
Weggegaan toen de eigenaar je vertelde dat hij niet graag aan jouw ongeblazen moter wilde verdienen, of heb je daadwerkelijk mee mogen maken en uitleg erbij gekregen hoe hij te werk gaat?Ik ben er geweest met een Z16XE met compressor erop. En dit moest goed afgesteld worden! Maar helaas. Overigens heb ik hiervoor uiteindelijk dbilas in de arm genomen en die kon dat wel!
Je kunt het ook zien aan de vermogenskromme. Die van de meeste tuners lijkt veel op het origineel maar hier en daar wat hoger.
Die van dbilas is geheel anders zij schrijven hem geheel op nieuw inplaats van delen.Eh ik ben er zelf geweest!
denk aan het tank ontluchtingsklepje
Geloof mij het is geen maatwerk! Zelfs tuners op de bank leveren niet allemaal maatwerk.
Of in ieder geval zeker niet goed! Die 99% tuners dus links laten liggen. En de andere 1% aanspreken voor een chip beurt.de topicstarter gebruikt 205/45zr16 maar dat moet 205/50/R16 zijn en ik ga naar 205/55/R16
@corsa_c20xe wrote:
Ik heb alleen het bovenste deel van het kachelhuis vervangen. Voordeel is dan dat je je airco gevuld kunt laten en je je eigen condensor en kachelradiator kunt houden. De balk tussen de a stijlen heb ik er uit gekregen zonder de deuren er uit te halen. Je moet dan wel het stuk dat de bouten uit steken afzagen in de auto en dan heb je net genoeg ruimte. Voor de kachelweerstand van de ecc moet je een groter gat maken in het bestaande kachelhuis.
Zo heb ik het ook gedaan.
Je kunt ook gewoon een kachelhuis van een astra g pakken als je nu een beru kachelhuis hebt.
Is de teller niet afkomstig van een zafira? Ik heb zelf nu zafira software in de teller en heeft ongeveer dezelfde afwijking.
Maar ik ga binnekort over op de bandenmaat van een zafira en dan zal het probleem wel zo goed als opgelost zijn.RS tuning is nu niet bepaald maatwerk! Maar gewoon chipje erin schrijven en gaan met die banaan, niks getest enz.
Gewoon de ne lagers erin houden.
inderdaad c20xe zuigers erin. Lagerschalen zijn volgensmij ook anders.
Denk als je normale koppakking eroverheen legt dat het niet zit in het niet passen van de koppakking.
oja als je software van een voor 99 bak in een na 99 bak laad werkt je benzine meter niet meer!
Bij software terug zetten werkt alles weer.de software staat zelfs in een 1kb eeprom. Op die manier kun je die via de opcom opslaan en op een andere teller laden.
KM verschil mag niks met motortype temaken hebben enkel met banden maat en het verschil van meer dan 20km komt echt niet door de banden maat.Verschil in motortype zal enkel toerental zijn. En als je gewoonweg de complete teller over zet zonder de plaat over te zetten hoort het toerental en km/h gewoon te kloppen. Enkel zul je dan niet het maximum aantal toeren kunnen weergeven.
Volgensmij is dit elke keer weer anders, omdat er ook zijn met een astra g waar ze een opc I blok in hebbe gehangen en die alsnog konden omkeuren. En deze hadden de papieren van de orginele opc nog bij de hand. Dus het is voortaan denk ik min of meer natte vinger werk.
Oja en dan bedoel ik mezelf en blue-dragon konden bijde laten omkeuren om het op kenteken te krijgen.
In Lelystad. Overgens is de astra van bluedragon van voor 1999 volgensmij.
Als je gewoon de complete teller wisseld hoort deze niet af te wijken.
Als deze wel afwijkt komt deze waarschijnlijk uit een zafira.
Je kunt de software met de opcom uit een juiste uitlezen en opnieuw programeren. -
AuteurBerichten