Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Valt mee, ik rijd door heel brabant en word ook maar weinig gespot.
4 september 2014 om 06:44 In reactie op: Geen usb in insignia is er toch een mogelijkheid? #18251283Welke radio zit er in je insiginia?
Bestel de kleur bij een kleurmakerij en niet zon motip busje, is vaak beter op kleur en goedkoper.
4 september 2014 om 06:41 In reactie op: Vectra B Y26SE: kopen of niet? (Astra 1.6 geworden + foto’s) #18250700Als de EGR echt stuk is heeft een blindplaat geen zin, dus mijn advies, plaatje + nieuwe egr gaat die ook niet snel meer stuk.
Je zult niet elke week bij de garage staan, maar gezien de kilometerstand en kosten als er wat stuk is zou ik een normaal onderstel kiezen.
Geen imitatie kopen, verder heb je er denk ik meer dan 1 dus kijk goed welke je moet hebben.
Hebben ze de EGR afgedopt? Gaat die pas aan nadat je het gas hebt losgelaten?
Wat is de laatste keer dat je remmen vervangen zijn? Remolie is ververst en alles is ontlucht?
Anders zou ik eens beginnen met onluchten van je remmen.
Ik tank als ik bij de BP langs kom altijd 98, bij de rest gewoon 95.
De remmerij van een 1.8, 2.0, 2.0 turbo, 2.2 is achter allemaal gelijk (op klauwen na dan, je hebt bosch en lucas verschilt op bouwjaar en productieplaats). Aan de voorzijde is de remmerij van de 1.8, 2.2 en 2.0 niet opc ook allemaal gelijk. De remmerij van de opc’s is de klauw gelijk, maar de beugel waar de klauw overschuift en de schijf anders.
Remslangen zijn gewoon goed. Achter moet je de remleiding verbuigen, let op niet te scherp dan breekt die.
Handrem kabel daarvan moet het achterste deel gewisseld worden, je kunt ook met de originele kabel rijden, maar dan moet je de handrem voor helemaal ontspannen. En dan past het net.Doe maar een motor flush beurt zal het tikken wel over zijn. Of het moet zijn dat hij lagerschade heeft dan is die aan revisie toe.
De CC unit uit een astra G (Mechanische Unit) PAST ALTIJD in een zafira.
Maar ik denk dat de sloper wat anders voor zich heeft.En bij cargoods hebben ze ook de depo’s
http://www.cargoods.nl/shop/koplampen/7449-koplampen-opel-astra-g-zwart/” onclick=”window.open(this.href);return false;
Door andere ET waarde en bredere velg zou dit al kunnen omdat je wielen standaard al iets scheef staan. EN dat effect word dan groter.
@2000 wrote:
Inderdaad, ik was het rijden op gas even vergeten, dat hakt er (belachelijk) in….. En de meest schone brandstof die er te krijgen is wordt het meest gepakt. En dit alles vanuit milieu overwegingen. Je reinste bullshit!!
Nee, ik kan inderdaad niet in andermans portemonnee kijken, en misschien denk ik daar wel te makkelijk over. Maar om ons potje wat voller te houden ben ik wel op mijn 33e nog “even” 5 jaar naar school geweest en loop ploegendienst en zit bij de brandweer. Keuzes!
Tja, maar daarbij blijft dat vele mee konden doen met de kwart regeling, gas eruit konden halen enz.
Ofwel kosten konden ook bespaard worden, zodat je toch je oldtimer kon blijven rijden.Ik ben het dus met 2000 eens, dat de liefhebbers er wel een mouw aan weten te passen om de oldtimer te behouden.
Overigens vind ik dat het nu niet geheel eerlijk is, ze hadden gewoon elke auto hetzelfde tarief per km moeten laten betalen ongeacht brandstof of gewicht. Dan was er niemand ongelijk.
Tevens zou ik de egr terug plaatsen, op de 2.2 motoren zijn hier vrijwel geen problemen mee.
Ik zou tevens je cim controleren aangezien hier ook wat problemen worden gemeld.
Even kijken of je hier ook de stekker van schoon kunt maken, soms helpt het ook de pennen iets te buigen zodat de connector strakker zit.Je krijgt dan een mooi donker geluid. en zeker niet zoals hij af fabriek klinkt echt wel 100 keer beter.
1 september 2014 om 16:50 In reactie op: vermogensverlies op hogere toerentallen Astra G 2002 Z16SE #18249777De lamda sensor kan heel goed de oorzaak zijn, overigens is dit gemakkelijk te testen, want bij plankgas moet het probleem dan ook niet optreden. Omdat deze dn niet naar de lamda waardes meer kijkt.
Gezien het koelvloeistof gebruik, niet gewoon een lekke koppakking, waarbij de cilinder langzaam volloopt, dus bij koude start overslaat / slecht loopt. En door een tijdje draaien de koelvloeistof wegpest uit de cilinders en weer goed loopt? En vaak helpt koud afpersen dan niet omdat die pas lekt als die warm is geweest.
Maakt niet zoveel uit, zelfde als er in zit. Ga je andere gebruiken geheel het systeem reinigen vooraf.
1 september 2014 om 14:49 In reactie op: Adies gevraagd : Astra H 1.3 cdti genoeg vermogen? #18250892@wim-v6 wrote:
Heb je er werkelijk mee gereden haasje??
Ze rijden behoorlijk verschillend.
De 1.3 slaat al af als je de koppeling maar denkt op te laten komen zonder gas bij te geven.Bij de 1.7 zusjes kan je m zowat laten schieten zonder dat ie afslaat.
Met het lastste kom je dus een end makkelijker weg met aanhanger.
Niet alleen het aantal pk’s en koppel is belangrijk.
De kromme is belangrijker.De 1.3 doet echt alles bovenin toeren, daar waar de 1.7 makkelijk wegkomt bij lage toeren.
Onze Combo-d 1.3cdti 105pk (ecoflex s/s) staat nu na 45.000km bij de garage voor een nieuwe koppeling, omdat deze gewoon de 1000kg aanhanger niet weg krijgt.
Zelfs toeren hupsen helpt niet als je bij 2500toeren volgas de koppeling opkomen laat met zo min mogelijk slippen van de koppeling slaat deze gewoon af.De vorige Combo (C 1.7CDTI 100pk is met 212.000km met de originele koppeling weggegaan, en werd voor hetzelfde werk mishandeld.
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Ik heb op het werk een station gereden zowel de 1.3 als 1.7 en hoefde met de 1.3 echt niet hoogtoerig te rijden. En ook nooit gas bij hoeven geven met wegrijden om te voorkomen dat die afslaat eigenlijk.
Die tik zal wel het deeltje wat afgebroken is zijn wat nu leker aan het rammelen is en schade heeft veroorzaakt aan kleppen, zuiger en cylinderwand.
Zorg eens dat je hem kunt uitlezen. dan weet je in iedergeval of je alle sensoren goed hebt zitten.
Als alle lampjes lichtjes branden vermoet ik dat je ergens een + draad heb zitten waar massa hoort te zitten. -
AuteurBerichten

