Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is op,basis van een x20xev. Er zit nog veel opel in hoor.
8 september 2014 om 17:52 In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225261Draadbreuk tussen de ecu’s?
8 september 2014 om 17:21 In reactie op: Opel Blitz Camper MotorSwap X20SE (PROJECT STOPT) #18225259Lees je nu de motor ecu of automaatbak ecu uit?
Hoeveel toeren maak je dan en in welke versnelling? Anders roer eens een keer door de benzine (een versnelling terug)
Dat ga je ook met dat chipding niet beter doen, caravan moet geen probleem zijn. Ligt denk ik meer aan wat je wil. Je kunt er prima mee rijden alleen verwacht geen snelheidsmonster.
Spanningsregelaar van de dynamo stuk denk ik.
Plaatje is wat overdreven getrokken maar dat is dan het idee als het breder word.
7j gaat wel, maar dan krijg je getrokken banden denk ik.

Links naast het spruitstuk ziten 2 boutjes even losdraaien en dan kan het hele deel waar de egr op zit eraf.`
Kan ook zijn dat die op het ondrste deel van je inlaatspruitstuk zit geïntegreerd, dan moet je dat dus demonteren.
En wisselen.Je eigen banden passen prima op die velgen.
TJa die ring gaat meestal niet zomaar stuk, gewoon nieuwe rubber in dezelfde maat halen en monteren.
Ik heb hem ook doorverbonden, bij de z16xe, dan werkt die nog steeds, dit omdat mijn gasklep nu een verticale positie heeft ipv horizontaal en dus het niet meer paste.
De gasklep verwarming is overigens bedoeld om condens in het inlaatspruitstuk te voorkomen.
Wat ook nog zou kunne is een lek uitlaatspruitstuk of pakking, lijkt die ook te ratelen en meestal houd dat op als die warm is. In sommige gevallen kan een kapotte waterpomp op distributielooprol ook een soort ratel geven, maar die blijft vaak continu en gaat met het toerental mee.
Veel meer keuzes als een Z18XE of X18XE1 kunnen het niet zijn. Na gezien je zegt sputteren zal het de egr wel niet zijn. Die veroorzaakt meestal uitval of bij open blijven staan moeilijk starten, enkel met wat gas geven start die dan.
Ik denk dat waarschijnlijk je bobine zelf niet helmaal meer doet wat die moet doen. Heeft die het op zowel gas als benzine? Als die het enkel op gas heeft denk ik dat een van de gasinjectors niet goed meer is.
Gewoon de orginele GM koppakking monteren. Ook als die gevlakt is geen tape enz als er een korreltje zand ligt krijg je een putje, zeker met deze alluminium koppen. Heb je nog een van de oude motoren met stallen kop. Kan het al weer wat meer hebben. Maar dan nog beter altijd op de zijkant leggen en dan nog het liefst nog op wat zachts.
De originele koppakking is beter als bijna alle andere imitatie merken.
4 graden.
OJa en je moet even zoeken naar een juiste koppeling omdat deze anders niet past in je vliegwiel. En de orginele koppeling past niet over de prise as.
Dat past, enkel moet je dan van het onderblok een lipje afslijpen. Boutpatroon van de carterpan komt niet overeen dus kun je niet aan de bak monteren, maar is geen probleem. Ook moet je je aandrijfassen vervangen.
Op een standaard 1.6 heeft het eigenlijk weinig tot geen voordelen.
Tegen betaling kan er wel wat geregeld worden. :jerry
Ik zal eerst eens die van mij afmaken, mocht je wat willen weten of hulp nodig hebben ben ik best bereid te helpen.
Enkel ben ik ook maar een amateur he.Je kunt als het het deel is waar de egr op zit het deel losschroeven van de kopmen hem daar afdoppen. Wel egr terug plaatsen en aansluiten anders krijg je storing meldingen.
Dat past
Waarschijnlijk draadbreuk. De coupe gaat altijd open bij openen van de deur en vervolgens weer dicht.




Pff eindelijk mijn gewenste resultaat.
Nou de x20xer kan enkel door chippen al 180 pk op de wielen krijgen dus aan de krukas al meer. Als je dan nog je nokkenassen aanpast kun je er eignelijk vrij goedkoop 200pk uit trekken hoor.
-
AuteurBerichten


