Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Tis2000 gebruiken staat alles van beide autos en vrijwel alle motoren in.
Regeleenheid is het deel waar de stekker in gaat op de unit zelf. Er is geen aparte ecu voor.
De tekening is trouwens niet van de ABS unit maar van Mechanische Cruise control. Die zit er niet bij een Z20LET of LEH
15 juni 2021 om 11:33 In reactie op: Zafira Tourer CNG telkens motorvermogen beperkt en dringend service nodig #18422959Welk motortype heb je?
Is inderdaad voor bigblock, maar boutenpatroon van smal block is gelijk, past er gewoon achter.
Deawoo heeft ook de bigblok bakken achter smalblocks hangen.
De F23 is een 5 bak in de astra G is eigenlijk nooit een 6 bak geleverd.
Overigens past een M32 bak er wel in met de baksteunen van een astra H.
Canbus draden zijn er in 3 paren. Hier gaan honderden verschillende signalen over. Dus is niet aan te raden om hier zon Chinees ding aan te knopen. Die gaat dat niet begrijpen.
Beter rechtstreeks bij de schakelaar halen op de versnellingsbak, of bij de achterlichten.
10 juni 2021 om 14:35 In reactie op: Wie heeft er een osciloscoop om krukas en nokkenas signaal te meten? #18422473Ligt de riem niet gewoon een tand verkeerd? Waarmee lees je de auto uti?
Het verschil is zo weinig, waarom wil je dan spoorverbreders? Is nergens voor nodig.
Als je de bak hebt inclusief aandrijfassen en baksteunen past deze achter een X16XEL, enkel moet je achter een lip afslijpen van je blok omdat deze anders in de weg zit. Volgensmij past je huidige koppeling en drukgroep hier gewoon achter. Vertanding van de spline is volgens mij bij beide gelijk.
In het ergste geval moet je een koppelingswet en vliegwiel regelen van een ander type. Ik heb gereden met de originele drukgroep en vliegwiel en een koppeling van een Volkswagen op een F18 bak. Maar die heeft andere vertanding.
F23 is geen 6 bak trouwens. Dan bedoel je de M32 en die past per definitie aan de X16XEL, in de Astra H en J is deze ook achter smal Blocks gebruikt. Dan wel koppeling bestellen van de modernere motoren zoals de Z16LET.
Not Present betekend dat op moment van uitlezen de storing niet optreed.
Ofwel ik zou je bobine / bougies controleren.
Deze zit geschroefd aan de achterzijde (Kruis) in dekofferbak.
Egr eraf heeft op deze motoren geen enkele toegevoegde waarde. Deze gaan eigenlijk niet stuk.
Schakelt het brandstofrelais wel?
Heb je wel goede massa? Injectoren zijn namelijk massa geschakeld. Dus er staat geschakelde spanning op en via de ecu krijgen ze massa.
Nieuwe type stekker gesoldeerd met nieuwe sensor. Meestal levert dit de meest vreemde problemen op.
Waarom wil je de ecu eigenlijk vervangen.
Immo kan niet zomaar uitgeschakeld worden bij dit type ecu. Beter een van c18xe zonder immo monteren.
Letop kan enkel als je nu ook oude type kabelboom hebt. (Vierkante stekker aan de luchtmassa meter en nokkenassensor)
En de immo mag niet meer aangesloten zijn. In het systeem.
Heb je een ovale stekker of een vierkante? Je kunt de ovale sensor stekker en vierkante niet door elkaar gebruiken.
Overigens de kop is geen kurken pakking, je bedoeld het klepdeksel. Deze kun je rustig demonteren, je moet namelijk ook de kleppen stellen bij deze motoren. Beste kun je een werkplaatsboek van olyslager aanschaffen daar staan alle gegevens over deze motoren in.
En omkeuren kost je om nabij de 1000 euro. Ofwel, beter een kopen waar al een 2.0 inligt. Das aanzienlijk goedkoper.
Uitlesstekker is ODB1, zit onder de motorkap.
Helaas vrijwel nergens mee uit te lezen.
Distributieriem nog optijd?
Oja enige verschil is dat je de stoelen van de cabrio kunt omklappen naar voren. Maar je kunt dat mechanisme er ook uithalen of overzetten als je dat nodig hebt.
Stoelen van de astra G modellen zijn allemaal uitwisselbaar.
Dit is een Simtec 56.1
Startmotor versleten als die koud wel goed start maar warm niet? Naar wat voor expert ben je dan geweest.
Hebben ze hem ook uitgelezen tijdens het starten? Bij warme start dus?
Denk niet dat je startmotor stuk is.
Volgens mij heeft deze geen drukverdeler bij de achteras. Deze zit dacht ik in de abs unit.
Ik ben zelf niet echt fan van de euro master. Hoeveel procent remverschil had je.
Daarnaast is uitlijnen van de achterkant vaak een probleem. Maar dat is meestal meer onkunde. Als ze de vooras al niet uitgeleind krijgen zijn het echte prutsers.
Heb je de schijven na montage goed schoongemaakt met remrijniger?
Remmen goed ontlucht?
Welk merk remblokken hen je gemonteerd?
Borg clips goed terug gezet?
Blijft toch echt een geweldige machine.
Die van een opc1 zijn gelijk. Die van een opc2 passen ook alleen moet je dan een lip aan de binnenkant weghalen.
16 april 2021 om 15:14 In reactie op: opel cih 2.2 krukas met 2,4 drijfstangen in een 2,0 motor #18417295Krukas van de 2.2 is toch gewoon gelijk aan die van de 2.0?
-
AuteurBerichten