Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
17 september 2014 om 13:26 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173789
Mijn benzine meter doet het dan niet de rest klopt dan redelijk.
Waarschijnlijk een Z14XEP, in dat geval kettingspanner en ketting vervangen.
17 september 2014 om 06:35 In reactie op: opc scan (tellers eerst naar de uiterste dan weer terug #18173786@ZakhooiTM wrote:
Tada!!
[youtube:2pr7uqfh]http://www.youtube.com/watch?v=YEXK0NkIeSY[/youtube:2pr7uqfh]Tank meter en coolant meter heb ik maar nog niet gedaan. Eerst dit maar goed werkende verder krijgen (en testen hoe het zich gedraagt in de auto)
Wat zijn de resultaten van dit project tot zo ver :
EEPROM methode : Zou kunnen werken, heb zo goed als alle geheugen addressen kunnen vinden welke verantwoordelijk zijn voor de tellers.
Probleem is hier alleen mee dat het super veel tijd kost, je weet niet in hoever je het gewenste resultaat bereikt
plus dat de tellers bij mijn tests niet correct meer werkte.
Dus deze methode laat ik effe varen (voordat ik weer agressie aanvallen krijg :P)OP-COM Hack methode : Dit is eigenlijk mijn favoriete methode alleen krijg ik de snelheid die waarmee de OP-COM intern communiceert niet achterhaalt en krijg ik redelijk goede data terug, het terug sturen van deze data is een ramp.
Alleen een lampje op de OP-COM gaat aan en uit, nou daar hebben we veel aan :)Direct motortjes aansturen : simpel > gaat niet werken, de Micronas chip stuurt de motoren met 4 verschillende pinnen direct aan en zonder kortsluiting te veroorzaken of deze lijnen te onderbreken niet met een eigen microcontroller te doen
Pulsjes naar teller sturen : dit is de methode welke ik nu heb gebruikt, m’n controller stuurt een puls van 400 microseconden naar de teller welke deze data weer als een waarde vertaalt.
Heb alleen nog geen idee wat er verder gebeurd als ik dit in de auto aansluit, eerst effe goed kijken hoe ik het zo veilig mogelijk kan maken (geen zin in verbrande ECU’s en ABS units :))Maar er is progressie!!
Wat gebruikte jij ookalweer om die bin files beetje leesbaar te krijgen?
Ik heb van mijn eigen teller namelijk nooit de config file opgelsgen en mijn teller heeft een toerenteller zoals de opc, maar k/mh tot 230 en de opc tot 250. Dus als ik die van de opc laad klopt de verhouding van km/h niet meer en werkt de benzine meter niet.
Laad ik die van een Z16XE met zwarte teller klopt de verhouding ook niet omdat die een andere schaalverdeling heeft.
Pak ik die van de zafira bij ons klopt de schaalverdeling niet wegens andere bandenmaat.
Kortom ik heb eignelijk een file nodig van de Sport Edition II teller met toerental berijk van een OPC X20XER.
Groet,
Ron
Tja, als je er KVS in hebt zitten ipv water dan is 100 graden niet zo erg. Zolang die daar maar aan slaat.
Ziet er netjes uit!
17 september 2014 om 05:52 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373661Netjes, mooi zo!
Mag ik vragen waar je de dempers vandaan hebt?
Je kachel doet het ook niet, nou daarvoor word koelvloeistof gebruikt, ik zou eerst maar eens controleren of je kachel radiateur dan niet gewoon lek is.
Bij de accu zit een stekker verbinding, (ronde stekker en een grijze vierkante) wel eens meegemaakt dat deze geoxideerd was en bij een beetje bewegen het ineens weer starte. Even kijken of dat zo is. Massa controleren. Is dat het niet ben ik bang je startmotor stuk is of je hebt ergens een kabelbreuk.
In dat geval dikke schroevendraaier doorheen jassen en dan draaien.
Meestal Nokkenassensor of luchtmassameter.
Je moet ze ook niet laten repareren bij ac tronics te duur en vaak weer stuk naar een paar maanden. Ik stuur ze naar polen, krijg je ze terug met nog 2 jaar garantie ook.
In dat geval nieuw riempje erop en rijden maar weer.
16 september 2014 om 17:35 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252403En dat is niet negatief bedoeld he, maar verzint eer ge begint, je hebt zo een paar duizend euro verspijkert aaan een auto.
16 september 2014 om 17:34 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252402Eigenlijk zou ik willen adviseren begin ook niet aan de remmen ombouw of wat dan ook, want als die paar dingen die niet passen het probleem zijn. Denk ik niet dat je moet beginnen aan het ombouwen, omdat er heeel veel bij ombouwen vaak toch net anders zit of tegen zit, of stuk gaat bij demontage enz.
16 september 2014 om 17:31 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252401En ik weet niet wat je verwacht bij een motorswap, maar dat gaat ook niet zomaar 1 op 1 passen. Of je moet een Z18XE pakken uit een GSI en dan moet je nog de kabelboom aanpassen.
16 september 2014 om 17:30 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252400TJa ecu gaat toch nie werken ook niet op een x14xe, moet je gewoon op maat laten chippen. DUs uitlaatspruitstuk van een X14XE past gewoon op een Z14XE. Inlaatpast als je het onderste deel van een X14XE hebt. Zelfs afhankelijk van welk type Dbilas inlaat het is anders past die zelfs op beide zonder aanpassingen. Gasklep moet je toch je eigen gasklep gebruiken, is niet zon probleem. En het duurste van de set is de turbo en aanbouwdelen en die passen gewoon. Je kunt dat zelfs gewoon gebruiken met je eigen inlaat spruitstuk. Als je dan door dbilas chipje op maat laat maken. Ben je klaar.
Owke, op een aantal zie ik het antwoord trouwens staan in je startpost, ik zou het vreemd vinden als het de klauw is. Dat ze bijv schuin afslijten ofzo zou door de klauw kunnen komen. Maar trillen remmen zou ik niet verwachten. Heb je abs?
Als je nieuwe blokken / schijven had gemonteerd was het dan weg?
Welk merk schijven en blokken heb je gehad?
Ben je iemand die tijdig remt dan laat uitrollen en dan pas tot stilstand remt.
Of rem je gewoon het hele stuk totdat je stil staat af.
Is je auto verlaagd?
Spoorstangen, stabilisatorstangen gecontroleerd?
Welke bandenspanning hanteer je?
Op welke manieren is de trilling voelbaar?@KRSA2000 wrote:
Controleer/vervang je thermoschakelaar voor de ventilator.
FYI, (te) lage toeren draaien bij dreigend oververhitting is een grote no-no! Maak de kans op oververhitting alleen maar groter!
Rustig rijden? Dat zeker, maar hoe te toeren liever wat hoger!
Licht er een beetje aan waardoor die overhit raakt. Als je waterpomp bijna op het eind is gewoon rustig rijden anders hebde bij hoge toeren mischien pech.
Ow wacht oja waterpomp loopt dacht ik er ook over dus je moet hem dr wel op leggen, maar als die niet is heet gelopen maakt het niks uit dat die is gebroken.
Bedoel je niet de distributie riem? Want multiriem maakt niks uit. Zelfs al laat je hem eraf. alleen zal je accu dan niet bijladen.
16 september 2014 om 08:29 In reactie op: Wat is er mogelijk kwa schijven en klauwen op een corsa C. #18252398@Nessuno wrote:
Meh Had dbilas setje gevonden voor een leuk bedrag, nu blijkt dat het setje voor een X14xe te zijn en niet voor een Z14xe zoals ik heb…
En dus compleet niet gaat passen…That SUCKS ASS! :argue :swear :swear :swear :swear :swear
Past gewoon enkel ecu niet en je moet even het onderste inlaat deel van een x14xe schoren.
nee past niet



Zo morgen de gelaste delen ook afkitten, maar nu eerst een bava…
Stuiteren valt mee
-
AuteurBerichten