Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Dus een afgetrapte honda gekocht. Het is te doen, enkel moet je eigenlijk de kop valkken als de koppakking lek is geweest. En dat moet je laten doen. Het is prima te doen. Weet niet of honda rekbouten heeft anders ook alle kopbouten vervangen.
Het is te doen, heb zelf een motorblok gereviseerd en vlakken en honen enzo laten doen. Maar demonteren en monteren is prima te doen als je weet op welke treksterkte het allemaal moet.
Liefst een bolkop oprijwagen. Maar die zijn er volgensmij niet dan word het een bakwagen.
Neej, speelgoed van mn broertje haha, we doen wel eens wat met muziek en licht.
Ik houd bewust niet bij wat het me kost, ik kan het achterhalen maar ga het niet optellen ofzo. Want ik denk dat je het er nooit uit haalt met taxatie of verkoop. Maar daar was die ook niet voor. Dit was project om van te leren. En als dit is gelukt wil ik nog een blitz gaan doen en een vooroorlogse.
Oja mischien dat de c16xe ecu geen airco ondersteund, maar in dat geval gewoon schakelingetje maken met relais. Of het zou kunnen dat het zoiezo al zo werkt bij de corsa b heb geen idee.
Motortype maakt niet zo heel veel uit. Motor moet eruit in verband met plaatsen leidingen. Als je een dondor hebt is het gewoon 1 op 1 overzetten. En de bedrading overzetten.
Wat ik enkel kan verzinnen is dat er veel te veel benzine word ingespoten, en dan niet verzuipen maar gewoon vollopende cilinders. Wat dus niet gebeurd als de lamda stuk is. Maar wel bij lekke injectoren. Of er zit een gat in je zuiger anders kan er bijna geen benzine in je carter komen.
En wat ik vreemd vind als je op gas rijd, hoe komt er benzine in het carter? Inderdaad juist als er dus benzine word ingespoten. Ofwel bij starten staat een vand e cilinders vol met benzine ofzo (moeilijk starten) Of hij blijft tijdens het lopen op gas ook benzine inspuiten waardoor die eigenlijk ook niet goed zal lopen.
Kun je dacht ik niet los krijgen dus pomp vervangen.
1 oktober 2014 om 04:50 In reactie op: (uitgelezen) management lampje en stottert en olie verlies #18255410Als die bij volgas niet stottert zou ik bijna denken lamda sensor vervangen.
Maar als je zegt olie lek, denk ik dat de bobine ook vol met olie zit.En dat dat de oorzaak is. Bobine stuk door olie lek.
Welk motortype gaat het om?
Gewoon gevalletje startmotor versleten.
aan de voorkant naast de katalysator.
Denk dat die nog wel te redden is. Raampje is voglensmij ook nog heel.
Niet altijd, bij mij zaten er helemaal geen gaten.
Startmotor overleden, als de krukassensor was geweest, hoorde je de startmotor rondgooien maar niet starten.
Je moet nog wel een lange boor zoeken, je moet nog 4 gaten boren namelijk!
Stuur RamSwa72 maar een PM die heeft startonderbreking uit de ecu laten programmeren bij een bedrijf.
30 september 2014 om 10:10 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255089@Niek-Blubbering wrote:
Ik zit nog lang niet zo lang op het forum als de mede forum gebruikers en misschien heb ik ook wel totaal geen recht van spreken maar ik vindt wel dat er een beetje kansloos word gereageerd van beide kanten. Niet iedereen heeft zoveel verstand van auto’s als de gemiddelde forum gebruiker hier, en je hoeft inderdaad geen electronica engineer te zijn om problemen op te zoeken. Maar om dat nou dan weer tegen hem te gaan gebruiken gaat ook nergens over. Iemand zegt dat hij dom overkomt, hij zegt ik ben electronica engineer ( wat ik snap omdat er wordt gezegd dat hij dom overkomt ) en vervolgens wordt dat weer tegen hem gebruikt. Reageer gewoon normaal op elkaar in plaats van elkaar af te zeiken. Straks kom je elkaar tegen op een meeting of weet ik veel wat, dat lijkt me zo ongemakkelijk als de pest.
Misschien moet ik me er niet mee bemoeien en had ik ook mn bek moeten houden maar ik wil toch kwijt dat ik vindt dat er overdreven gereageerd word.
BLIJ ZIJN :jerry
Dat klopt ook wel, enkel zou het handig zijn als die eens een lijst maakt van zijn problemen, wat er allemaal is gedaan welke storingen die die heeft gehad enz. Nu komt het er op neer dat die erover klaagt en verder kunnen we niks voor hem doen.
Geen advies geven, het probleem niet oplossen ofwel, beetje nutteloos topic.
Weet iemand toevallig waar ik plaatwerk kan krijgen voor de bodem? Met name de ophangpunten van de achteras.
Vaak als het de LMM niet is is het de lamda of bobine. Als het de lamda is zou hij volgas het probleem niet mogen hebben.
30 september 2014 om 07:41 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255083En de eerste vec c is semi canbus. Dus daar zijn meestal niet zoveel problemen mee.
Veel dealers doen enkel uitlezen owja foutmelding dit ff vervangen onee was het toch niet uitlezen o dit is ook nog stuk ff vervangen.En tja verstand of verder denken of terugnemen van niet nodig gewisselde elektronica doen ze meestal niet helaas.
Een diesel kat werkt anders dan benzine.
30 september 2014 om 03:36 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255073Ik snap het dus niet, klagen klagen klagen. TJa is die orgneel op die 18inch wiellen geleverd? Denk het niet.
Reparaties laat me raden, Vliegwiel, Koppeling, Bak? Remschijven en Blokken? Veren Schokdempers?
Welk type motor licht erin?Tja das allemaal slijtage dus wat moet je dr mee. Als je niet opsomt wat er is vervangen vind ik je topic dus nutteloos en tevens je vraag.
28 september 2014 om 15:28 In reactie op: Vectra C 10 Jaar oud en 200.000 km en continue problemen #18255063Licht er maar net aan waarvoor je in de garage hebt gestaan.
En anders zoekfunctie gebruiken, ik heb al meerdere malen over de remmen ombouw gesproken en uitgelegd.
-
AuteurBerichten









