Haasje17

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 3,101 tot 3,125 (van in totaal 8,592)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Donor G gevonden, enkele vraagjes. #18256527

    Aircopompsteun, riem droger leidingen en kachelhuis is een kwestie van veel schroeven.
    Als je dan toch je dashboard eruit hebt zou ik meteen je boordcomputer bedraden kun je dan mooi bij.

    Instaleer tis2000 voor de draadschema’s. Ik zou de benodigde draden uit de paarse stekker drukken en oversteken in je orginele kabelboom. voor de airco zijn dat niet heel veel draden ook niet voor de boordcomputer.

    heb je een koelmodule? dan moeten een aantal draden naar je koelmodule, ecu en dashboard.
    anders enkel naar de ecu en een paar naar je dashboard.

    In reactie op: Astra G, Lambdasonde defect? #18253888

    Waar kom je vandaan? Anders rij eens bij mij of wim langs.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176438

    In reactie op: x20xev revisie off topic #18256086

    Bepaal vooraf wat je wil, het kan wel met normale zuigers, maar dan heb je wel beperkingen.
    Je kunt dan maar met lage druk draaien.

    Ofwel mijn advies, bouw meteen een turbo blok met lage compressie zuigers. of bouw een atmo blok met hoge compressie zuigers. dus hoger als orgineel.

    In reactie op: Opel tigra X1.4XE 1900 toeren (flink) stotteren #18256462

    Slechte bobine, waardoor die waarschijnlijk maar op drie poten loopt vermoed ik.

    In reactie op: x20xev revisie off topic #18256083

    Let zuigers erin heeft enkel nut met turbo. Doe je dat in een standaard x20xev is er niet meer mee te rijden, dan denk ik dat je nog maar amper 80 pk eruit krijgt.

    In reactie op: Keuze voor de Astra: Non turbo of Turbo? #18255394

    Gewoon een vectra V6 hoef je enkel de steun aan de diskant zelf te maken en de draadboom.

    In reactie op: x20xev van een astra g zelfde als van een astra f ? #18255961

    Carterpan kan anders zijn.
    Inlaat kan anders zijn. (ronde vormen)
    Uitlaatspruitstuk is ook soms anders (pijpje erover)
    EGR is anders
    ECU is anders
    Nokkenas tandwielen zijn soms anders (oud en nieuw type sensor / nokkenaswielen.
    Distributiesteun / looprollen zijn anders.

    In reactie op: Astra G, Lambdasonde defect? #18253886

    Toch snap ik het niet, het is heel simpel er kan maar op twee manieren echt benzine in komen. En dat is waneer er een gat of scheur in de zuiger zit. Of als de benzine niet verbrand en je cilinder volloopt, maar dan start die beroerd.

    Haal de injectoren er maar eens uit en laat zet de auto niet op contact. Ik zou bijna denken dat er moeten zijn die dan nog benzine laten lekken.

    Je kunt sensoren vervangen zoveel je wil, maar benzine in de olie duid op een mechanisch defect.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176437

    Zo vandaag de andere kant schoon gemaakt, valt mee maar er is ook daar weer wat werk.

    De koker onder is wel slecht hopelijk niet te slecht om te kunnen repareren.

    In reactie op: Hoost’s Corsa B topic. #18180348

    Waar is die op afgekeurd, want gezien de staat op de foto’s zou ik hem gewoon laten repareren, anders kun je ieder jaar weer een nieuwe kopen.

    Er zijn revisiebedrijven welke wel degelijk een verbeterde bak afleveren. Enkel moet je dan niet bij de dealer zijn.

    In reactie op: Keuze voor de Astra: Non turbo of Turbo? #18255388

    Valentijn, als geld geen issue is en het tijd mag kosten, dat is altijd met dit soort projecten. Zou ik persoonlijk voor een V6 gaan.
    Is nog niet veel uitgevoerd in een astra G

    In reactie op: Stoelen,, Saab stoelen in Astra G #18255557

    Wat heb je nu voor stoelen? Foto?

    Stoelen die ik heb zijn in hoogte verstelbaar, ik ben zelf 174 en kan het dak borstelen op de hoogste stand.
    En ze hebben verstelbare lendesteun en knuffelende zijwangen.

    In reactie op: Olympia Rekord 1955 #18176436

    Druk bezig met allerlei onderdelen verzamelen, bij het inspecteren van de bodem bleek al dat de ophanging van de bladveren aan de voorzijden slecht was. Als iemand weet waar ik moet zoeken hoor ik het graag. Morgen een poging doen om ze er netjes onderuit te krijgen om eventueel te repareren.

    In reactie op: Astra G 4 gaats naar 5 gaats #18193902

    Ziet er netjes uit, ik zie wel dat je bosch klauwen hebt, mocht je handrem straks vaker blijven hangen gewoon vervangen voor de lucas types. Passen ook enkel andere blokken en klauw nodig.

    In reactie op: Rammel in versnellingsbak? #18255759

    Losliggende delen van de katalysator zou kunnen, maar kan bijvoorbeeld ook druklager, koppeling ofzo zijn.

    In reactie op: Minimale velgmaat Vectra C 2.2 #18183655

    En ook de ene 16″ velg heeft mijnder vlees aan de binnenkant van de velg dan de ander. Dus soms past die wel en soms niet.

    In reactie op: Opel Vectra´s met 4×100 ET49 velgen #18255124

    @FamilieVectra wrote:

    Hoi,

    Het veranderen van je band/velg maat kan binnen een bepaalde marge zonder aanpassingen. (heb ik ooit geleerd :???: )
    Bij het ontwerp is daar al rekening mee gehouden.
    Maar als je buiten die specificaties van de fabrikant komt moet je gaan sleutelen met de wielstand (Camber,caster,et waarde enz.)

    Onder “normale” rij omstandigheden is er ook helemaal niet zo veel aan de hand. Maar bijvoorbeeld bij plotseling uitwijken of andere situaties waarin er veel chassis reacties zijn, kan het gebeuren dat er instabiliteit ontstaat omdat de druk per wiel dan anders is.

    vergelijkbaar met het fenomeen bumpsteer… (Als je je auto extreem verlaagd zonder de besturing aan te passen, stuurt de auto onbedoeld bij het in of uitveren)

    Het zal bij normaal gebruik best wel meevallen, alleen kan het zijn dat wiellagers,aandrijfassen en andere bewegende delen in je ophanging anders belast worden en daardoor eerder verslijten / kapot gaan.

    (ja… ik ben een ouwe zeur ;) )
    Vind het ook wel mooi hoor dikke wielen onder de auto!

    Daarom moet je je auto uitlijnen, als je verlaagd en eigenlijk ook met andere velgen. Het onderstel is berekend op veel meer dan één maat velg / band.

    In reactie op: Opel Vectra´s met 4×100 ET49 velgen #18255137

    Ja, maar de stuur reactie word volgensmij minder bij bredere banden en meer bij smallere, de draaicircel blijft even groot. Maar smaller heb je minder weerstand dus gaat het sturen makkelijker.

    In reactie op: Lekke koppakking #18255616

    @TedMechanic wrote:

    @Niek-Blubbering wrote:

    is dit te doen voor een 20 jarige

    Volgens mij is dat niet leeftijdsgebonden ;)

    Ik ken mensen van 15 die dit zouden kunnen en mensen van 40 die dit absoluut niet kunnen ;)

    Met boeren verstand is alles te doen!

    In reactie op: Stoelen,, Saab stoelen in Astra G #18255555

    Gewoon de astra G sport stoelen monteren.

    In reactie op: corsa c motorstoring #18255356

    Als de storing na twee keer starten neit meer voorkomt hoort het lampje uit te gaan. Ofwel dus drie keer starten en het zou uit moeten blijven.

    In reactie op: Lekke koppakking #18255613

    Oja en laat vooraf je koelwater eruit. En achteraf je olie. En stop er nieuwe in.

    In reactie op: xenon in originele units #18255591

    @TWA wrote:

    Blauw eerder 8000k. 10.000k is donker en 12.000k of hoger paars. 6500 toch wel t meeste lichtopbrengst, is wit. Let wel: je gaat strooilicht veroorzaken door je lampen. Stad minste last, donkere wegen zijn de andere niet gelukkig met je.

    Zo veel mogelijk naar beneden richten, al is het om de boete te voorkomen van voeren verblindende verlichting :angel

    Greetz Emiel

    Volgensmij heeft een calibra al lenzen in de koplampen. Dus zal dat strooilicht wel mee vallen.

25 berichten aan het bekijken - 3,101 tot 3,125 (van in totaal 8,592)