Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Aircopompsteun, riem droger leidingen en kachelhuis is een kwestie van veel schroeven.
Als je dan toch je dashboard eruit hebt zou ik meteen je boordcomputer bedraden kun je dan mooi bij.Instaleer tis2000 voor de draadschema’s. Ik zou de benodigde draden uit de paarse stekker drukken en oversteken in je orginele kabelboom. voor de airco zijn dat niet heel veel draden ook niet voor de boordcomputer.
heb je een koelmodule? dan moeten een aantal draden naar je koelmodule, ecu en dashboard.
anders enkel naar de ecu en een paar naar je dashboard.Waar kom je vandaan? Anders rij eens bij mij of wim langs.
Bepaal vooraf wat je wil, het kan wel met normale zuigers, maar dan heb je wel beperkingen.
Je kunt dan maar met lage druk draaien.Ofwel mijn advies, bouw meteen een turbo blok met lage compressie zuigers. of bouw een atmo blok met hoge compressie zuigers. dus hoger als orgineel.
Slechte bobine, waardoor die waarschijnlijk maar op drie poten loopt vermoed ik.
Let zuigers erin heeft enkel nut met turbo. Doe je dat in een standaard x20xev is er niet meer mee te rijden, dan denk ik dat je nog maar amper 80 pk eruit krijgt.
Gewoon een vectra V6 hoef je enkel de steun aan de diskant zelf te maken en de draadboom.
5 oktober 2014 om 21:00 In reactie op: x20xev van een astra g zelfde als van een astra f ? #18255961Carterpan kan anders zijn.
Inlaat kan anders zijn. (ronde vormen)
Uitlaatspruitstuk is ook soms anders (pijpje erover)
EGR is anders
ECU is anders
Nokkenas tandwielen zijn soms anders (oud en nieuw type sensor / nokkenaswielen.
Distributiesteun / looprollen zijn anders.Toch snap ik het niet, het is heel simpel er kan maar op twee manieren echt benzine in komen. En dat is waneer er een gat of scheur in de zuiger zit. Of als de benzine niet verbrand en je cilinder volloopt, maar dan start die beroerd.
Haal de injectoren er maar eens uit en laat zet de auto niet op contact. Ik zou bijna denken dat er moeten zijn die dan nog benzine laten lekken.
Je kunt sensoren vervangen zoveel je wil, maar benzine in de olie duid op een mechanisch defect.
Zo vandaag de andere kant schoon gemaakt, valt mee maar er is ook daar weer wat werk.



De koker onder is wel slecht hopelijk niet te slecht om te kunnen repareren.
Waar is die op afgekeurd, want gezien de staat op de foto’s zou ik hem gewoon laten repareren, anders kun je ieder jaar weer een nieuwe kopen.
4 oktober 2014 om 04:47 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095028Er zijn revisiebedrijven welke wel degelijk een verbeterde bak afleveren. Enkel moet je dan niet bij de dealer zijn.
Valentijn, als geld geen issue is en het tijd mag kosten, dat is altijd met dit soort projecten. Zou ik persoonlijk voor een V6 gaan.
Is nog niet veel uitgevoerd in een astra GWat heb je nu voor stoelen? Foto?
Stoelen die ik heb zijn in hoogte verstelbaar, ik ben zelf 174 en kan het dak borstelen op de hoogste stand.
En ze hebben verstelbare lendesteun en knuffelende zijwangen.Druk bezig met allerlei onderdelen verzamelen, bij het inspecteren van de bodem bleek al dat de ophanging van de bladveren aan de voorzijden slecht was. Als iemand weet waar ik moet zoeken hoor ik het graag. Morgen een poging doen om ze er netjes onderuit te krijgen om eventueel te repareren.
Ziet er netjes uit, ik zie wel dat je bosch klauwen hebt, mocht je handrem straks vaker blijven hangen gewoon vervangen voor de lucas types. Passen ook enkel andere blokken en klauw nodig.
Losliggende delen van de katalysator zou kunnen, maar kan bijvoorbeeld ook druklager, koppeling ofzo zijn.
En ook de ene 16″ velg heeft mijnder vlees aan de binnenkant van de velg dan de ander. Dus soms past die wel en soms niet.
@FamilieVectra wrote:
Hoi,
Het veranderen van je band/velg maat kan binnen een bepaalde marge zonder aanpassingen. (heb ik ooit geleerd :???: )
Bij het ontwerp is daar al rekening mee gehouden.
Maar als je buiten die specificaties van de fabrikant komt moet je gaan sleutelen met de wielstand (Camber,caster,et waarde enz.)Onder “normale” rij omstandigheden is er ook helemaal niet zo veel aan de hand. Maar bijvoorbeeld bij plotseling uitwijken of andere situaties waarin er veel chassis reacties zijn, kan het gebeuren dat er instabiliteit ontstaat omdat de druk per wiel dan anders is.
vergelijkbaar met het fenomeen bumpsteer… (Als je je auto extreem verlaagd zonder de besturing aan te passen, stuurt de auto onbedoeld bij het in of uitveren)
Het zal bij normaal gebruik best wel meevallen, alleen kan het zijn dat wiellagers,aandrijfassen en andere bewegende delen in je ophanging anders belast worden en daardoor eerder verslijten / kapot gaan.
(ja… ik ben een ouwe zeur ;) )
Vind het ook wel mooi hoor dikke wielen onder de auto!Daarom moet je je auto uitlijnen, als je verlaagd en eigenlijk ook met andere velgen. Het onderstel is berekend op veel meer dan één maat velg / band.
Ja, maar de stuur reactie word volgensmij minder bij bredere banden en meer bij smallere, de draaicircel blijft even groot. Maar smaller heb je minder weerstand dus gaat het sturen makkelijker.
@TedMechanic wrote:
@Niek-Blubbering wrote:
is dit te doen voor een 20 jarige
Volgens mij is dat niet leeftijdsgebonden ;)
Ik ken mensen van 15 die dit zouden kunnen en mensen van 40 die dit absoluut niet kunnen ;)
Met boeren verstand is alles te doen!
Gewoon de astra G sport stoelen monteren.
Als de storing na twee keer starten neit meer voorkomt hoort het lampje uit te gaan. Ofwel dus drie keer starten en het zou uit moeten blijven.
Oja en laat vooraf je koelwater eruit. En achteraf je olie. En stop er nieuwe in.
@TWA wrote:
Blauw eerder 8000k. 10.000k is donker en 12.000k of hoger paars. 6500 toch wel t meeste lichtopbrengst, is wit. Let wel: je gaat strooilicht veroorzaken door je lampen. Stad minste last, donkere wegen zijn de andere niet gelukkig met je.
Zo veel mogelijk naar beneden richten, al is het om de boete te voorkomen van voeren verblindende verlichting :angel
Greetz Emiel
Volgensmij heeft een calibra al lenzen in de koplampen. Dus zal dat strooilicht wel mee vallen.
-
AuteurBerichten








