Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik kan met de opcom de 56.1 ecu van een c18xe gewoon uitlezen hoor.
Leest die ook anderdelen uit welke op pin 7 communiceren? Zone pak maar een andere opcom.
Maar hij start slaat af en start niet meer. Dus uitlezen zou wl kunnen.
Vergeten we niet iets? Gaan er nog storingslampjes branden? Ik denk namelijk niet dat het de ecu is.
Nouja en bij ons is sinterklaas in nederland een feest met zwartepieten en bij de amerikanen is dat de kerstman met elfjes (kleine mensjes met spitse oren). Dus ja ik begrijp het gewoon niet ze vieren hetzelfde feest op een andere manier elders op de wereld. In plaats van schoenen vullen ze daar sokken. En in plaats van een paart en boot hebben ze een slee met herten. En zover ik weet word een zwarte piet veelal met piet aangesproken door sinterklaas.
Ik zie sinterklaas kompleet los van slavernij en eerder als traditie.
Ik denk dat het probleem wat je omschrijft eerder te wijten is aan versleten schokdempers of stabilisator stangen. Zeker als het een bonkend geluid geeft.
Je kunt het zien aan de draad in de pomp waar de carterpan tegen word geschroeft. En de aanzuigbuis. De aanzuigbuis heeft bij nieuw type een ovale aansluiting en de draad waar de carterpan tegen word geschroeft is m8.
@kadettsr wrote:
Beste Astra-rijders,
Ik heb afgelopen week een Astra G Coupe Bertone gekocht 1.8 16v in caprice yellow bouwjaar 05-2001
Nu zit er een groot open luchtfilter op een niet zo gunstige plek.
Kan dit kwaad?Van welke types astra kan ik een luchtfilterhuis pakken of kan dit ook van een vectra 1.8 16v?
zie foto:

Van alle niet 2.2 benzine motoren kun je gebruiken. Enkel denk ik dat je ook een nieuwe aanzuigpijp nodig hebt en die kun je van de Z18XE of X18XE1 pakken van zowel vectra als astra.
Zit aan de kant van de versnellingsbak onderin het motorblok. Is goed te doen.
@PaulAstra wrote:
in de eerste meriva’s zit een te lange peilstok. hiervoor is een kortere leverbaar.
Ik heb nog nooit bij een Opel zo’n niveausensor vervangen of meegemaakt dat ze stuk gaan
Helaas gaan ook wel eens stuk.
Kijk eens op welke PIN die probeert te communiceren met de ecu en of met abs unit? Als deze verschillen is de kans groot dat het aan je opcom ligt.
Eigen kabelboom een ecu behouden op nieuwe motor of de ecu opsturen naar een bedrijf wat het eruit kan schrijven. Kan gewoon stuur maar een pm naar ramswa hier op het forum.
X20XEV, X20xER, Z20LET uit de astra g zijn allemaal gelijk, de XEV uit overige modellen zijn meestal anders. (oud type)
15 oktober 2014 om 05:41 In reactie op: Help! Corsa B: auto uit, TID blijft branden. Kapot relais? #18257156Ligt aan je radio trek die er maar eens uit dan gaat je tid gewoon weer aan en uit zoals het hoort.
Ja maar negerzoenen niet meer toch? Wat ik wel vreemd vind is dat bijna alles wat met negers temaken zou kunnen hebben weg moet en andere dingen mogen blijven.
Normaliter ben ik heel tollerant en vind ik dat we best kunnen leven in deze multiculturele samenleving. En iedereen moeten kunnen waarderen, maar nu vind ik toch echt dat het gewoonweg te ver gaat. Ramadan schaffen we ook nie af ofzo. Ik ben bijna zover dat ik denk jongens zo kan het niet langer.
Ik had m gezocht maar kon hem niet vinden. Maar vind deze discussie wel een nieuwe start waard omdat we nu gewoonweg ook dus de stroopwafel piet gaan introduceren. En ik me echt af vraag waarom we zo tolerant zijn. Vraag me ook af hoe de belgen en duitsers er tegenover staan welke ook sinterklaas vieren.
Inmiddels zit de neus alweer in elkaar, Het past allemaal goed en de spatborden stonden voorheen te ver naar buiten en lopen nu gelijk met de deuren.
Binnenkort de spatborden eraf en het binnenscherm spuiten. Daarna spatboarden schuren en alle delen spuiten in de epoxy primer.
Oja en de vooras moet er nog onderuit, want die wil ik ook helemaal reviseren. Zodat die net als achter er weer als nieuw uit ziet.
12 oktober 2014 om 11:37 In reactie op: vrij gas geven is geen probleem in versnelling motor dood #18254903@Opeltje17 wrote:
Als het motor storings lampje brandt, en je leest hem op dat moment uit moet er wel een storing in staan.
Niet als het gaat branden als die gewoon stilvalt door afslaan.
Geld eigenlijk ook voor je koppakking.
Zitten ze er nu wel tussen? Het zijn rekbouten dus eigenlijk gewoon maar 1 keer op sterkte, moeten ze opnieuw nieuwe kopen.
Bouten ook vervangen voor nieuwe?
Toch denk ik zomaar dat die manta en ascona gezien de staat het wel waard zijn. De andere twee vraag ik me af of ze het waard zijn.
12 oktober 2014 om 10:13 In reactie op: vrij gas geven is geen probleem in versnelling motor dood #18254901Mischien gewoon bak kapot?
-
AuteurBerichten