Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Versnellingsbak aan revisie toe. Bekend probleem.
CIM module demonteren, helmaal schoonmaken, en cruise control hendel helmaal schoonmaken en met contactspray behandelen.
Contacten gaan helaas wat oxideren met de jaren, en het vet van de richting verplaatst zich over de printplaat waardoor dat ook komt op plekken waar het niet hoort.
Ik neem aan dat de Z22XE uit een Omega komt?
Ik kan je wel een draadschema aanleveren van de Omega met Z22XE, je kunt overwegen om zelf tis2000 te installeren daar kun je dit in vinden.
Heb je al gekeken bij de zekeringkast achterin de auto, vaak is vocht daar een probleem en veroorzaakt dat dit soort problemen.
Mooie auto, jij blijft ook een trouwe opel fan.
Gewoon orginele contactpuntjes monteren en afstellen. Werkt prima, die elektronische ontsteking gaat verder geen toevoeging hebben en er zijn er gewoon geen fatsoenlijke voor 6 volt.
Bij deze de info over de F40 bak: https://www.opel-infos.de/technik/getriebe/f40.html
Er bestaan geen goede M32 bakken. Alleen als ze goed gereviseerd zijn. Anders gaan ze toch stuk. Ook die van de nieuwere generatie.
Je kunt ze vervangen voor een F40 maar dan moet je ook een andere koppeling en vliegwiel.
Bij de Zafira B gaat het niet om een set te kopen omdat je dan alle electronsiche modulles moet hebben. Dus enkel een afgemelde ECU is bruikbaar.
bougies ook vervangen? En waarom denk je dat de oude stuk was?
Ketting van tijd?
Of accu een te lage spanning / versleten. Dan gaat die ook vanzelf van slot.
Is niet demontabel. Enkel ye vervangen met wielnaaf.
Bedrading van de module klopt niet, is voor een cd30 bedraad niet voro de cd70 / dvd90
Als het peil niet ernstig zakt wel. Nieuwe sensor goed gemonteerd? Geen kabelbreuk?
Als de as wordt vervangen omdat je versleten homokineten hebt. Gewoon alleen de versleten as vervangen.
Onzin dat je ze beiden moet vervangen.
Assen zijn ook van andere lengte.Als die tweedehands niet is afgemeld kun je hem ook niet aanmelden. Dan moet je deze eerst met de orginele code van de auto waar die uit kwam afmelden.
9 februari 2024 om 07:52 In reactie op: Opel Zafira (twijfel versnellingsbak)of Astra station (twijfel ruimte) #18550030Toch vreemd de F17 bakken zijn vele malen beter als de M32.
Vaak wordt gedacht dat bakolie niet vervangen hoeft te worden, maar dit is wel het geval. Zelfs de dealer slaat het te vaak over.
De D20 is een doorontwikkeling van de F17.
De F10, 13,15,17 bakken zijn eigenlijk allemaal dezelfde bak maar dan intern andere verhoudingen / verstrekkingen voor het opgegeven koppel.
Het getal staat voor het koppel dat de bak aan kan. F10 / 100Nm F13 / 130Nm F15 / 150Nm F17 / 170Nm. Soms zijn er + versies van de bakken gemaakt en zijn ze verstrekt en wil het koppel wat ze aankunnen hoger zijn.
Welk motortype?
8 februari 2024 om 03:55 In reactie op: Start niet geeft storing c1506 toerental signaal ontbreek #18549988Ketting gebroken of van tijd?
Er bestaan geen overmaats zuigers voor. Dus als die geboord moet worden ern 3.0 onderblok kopen.
Onderdelen hier even navragen. https://www.fsrs-trading.nl/
8 februari 2024 om 03:47 In reactie op: Opel Zafira (twijfel versnellingsbak)of Astra station (twijfel ruimte) #18549986M32 bak blijft een probleem. Dus een 1.8 5 bak kopen dan heb je een d20 bak.
Achterbank is niet smaller dan die bij een Zafira.
Hoever wil je gaan? Alle onderdelen zijn nog wel te vinden maar niet bij de grossier.
Wat versta je onder reviseren.
Komt door veel korte stukken rijden en kunststof klepdeksel wil ook wel veel condens krijgen aan de binnenzijde.
Ketting van tijd? Orginele bobine en sensoren of imitatie?
Perongeluk sluiting veroorzaakt op canbus bedrading?
-
AuteurBerichten