Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
vandaag nieuwe kachelmotor geplaatst. Weer lekker warm met dit weer. Hopelijk voorlopig de laatste reparatie :swear
Diverse online aanvragen gedaan bij onderdelenlijnen, verwacht morgen reacties en dan is het bestellen en inbouwen en hopelijk weer genieten van de opel :D
Stefan, bedankt voor de duidelijke foto’s, ze hebben me echt geholpen, goed bezig hier op het forum! :thumbmisschien dat je hier wat aan hebt? http://www.skiffy.com/docs/menufr.cfm?country=NL” onclick=”window.open(this.href);return false;
ok bedankt voor de goed tip Jan, dus dat betekend dat de parafaanplaat bij de ruitewissers er dan even af moet? (ruitewissers ook demonteren?) Bij mij was de ventilator in ieder geval ook niet mooi schoon.
Weer effe verder geleuteld. Dankzij de duidelijke foto’s van Stefan (nogmaals bedankt) was de kachelmotor er zo uit. Hij draait niet soepel maar ook niet stroef. Rechtstreeks op een accu trok hij meer als 20 ampere. Na wat smeren met wd40 enzo kreeg ik hem rond de 16 ampere, een stroom die de kachelweerstand denk ik niet aankan. Verdere demontage leek me zinloos dus ik ga op zoek naar een ander exemplaar! Iemand wat liggen, pm me maar!
bedankt voor de foto’s stefan, het ziet er idd gelijk uit als bij mij. Het is dus wel te doen zie ik, je kunt alle 4 de schroeven dus van de voorkant bereiken. Morgen maar weer is een poging wagen. Vrouwtje even gewaarschuwd dat ze de verwarming effe niet gebruikt :D
Heb er nu een weerstand in van een 2008 astra. Misschien (hopelijk) dat er voorheen lichtere kachelweerstanden zaten in de astra’s. @ stefan; moet ik het hele kachelhuis eruit halen om de motor te vervangen of kan ik zo bij alle 4 de schroeven? Het clipje aan de voorkant heb ik wel zien zitten maar mocht er aan de achterkant ook 1 zitten vrees ik het ergste, dan kan ik er niet bij zonder het dashboard eruit te halen? @nick; motor draait volgens mij normaal soepel, ja hij piept wat maar dat deed hij een jaar geleden toen ik hem kocht ook al.
Vind het overigens wel raar dat de vorige pas na een dag kapot gaat en niet meteen! En alhoewel ik 17 amp stroom heb gemeten is de kachel in de rec achter met 7.5 afgezekerd, die zekering blijft gewoon intact!Net nog is even bezig geweest. Op stand 4 (vol blazen) trekt de ventilator met de multimeter ca 17 amp. Echter met een zekering van 20 amp gaat deze ook kapot. Met stand 4 gaat hij wel buiten de weerstand om? Ik heb de nieuwe weerstand er tussen gezet en op stand 2 laten blazen. op een gegeven moment word het spiraaltje wat rood maar als ik het goed heb zit de kachelweerstand in de tunnel zodat hij gekoeld word door de wind van de kachelmotor? Wie weet een antwoord op mijn beide vragen? Heb voorlopig het dashboardkastje nog niet terug geschroefd maar hoop natuurlijk dat de weerstand nu wel heel blijft! Ik zit er ook over te denken om nog een weerstand in de + draad van de kachelmotor te zetten (als dit werkt met de rec) bv om de kachelmotor op 75% te laten draaien. Weet iemand voor mij of dit gaat en wat ik dan voor weerstand nodig heb? Alle hulp is welkom!
@Opeltje17 wrote:
Kachelhuis?? dan moet het hele dashboard eruit, bedoel je niet alleen je kachelmotor?
Hele dashboard? :wtf , dan probeer ik de kachelmotor wel te demonteren als het kachelhuis er nog in zit, is dat wel te doen? In ieder geval weer een verse kachelweerstand op de kop getikt. Wil eerst de stroom meten wat hij in vollast draait en aan de hand daarvan een zwevende zekering er tussen zetten om de weerstand voorlopig heel te houden. Moet vrijdag of zaterdag even kijken hoe goed ik bij die kachelmotor kan……………
ben toch voornemens om het kachelhuis te vervangen a.s. weekend. Misschien gedeeltelijk, weet op dit moment nog niet hoe het zit of dit gaat. Als er iemand is die waardevolle tips heeft of ervaring(en), dan graag!!
tjee, dat ding zit echt verscholen, je kunt er nergens fatsoenlijk met gereedschap bij. Weet iemand misschien hoeveel amp. een kachelmotor normaalgesproken trekt? dan kan ik er eventueel een zekering tussenplaatsen ter bescherming van de kachelweerstand. Morgen eerst eens bellen of de sloop bereid is om er nog een te leveren.
@Nick-GSI wrote:
misschien was de gebruikte weerstand ook slecht, of je kachel motor draaid heel zwaar waardoor die de weerstand om zeep helpt
zou inderdaad kunnen, volgende week is even controleren of ik er wat aan kan voelen, ik zag dat hij er volgens mij met 2 clips op het kachelhuis zit bevestigd.
Nou, mooi klote weer. Wel te verstaan 1 dag heeft de verwarming normaal gefunctioneerd :wtf . Vanmiddag weer alleen stand 4 te gebruiken. Dus bijna zeker de kachelweerstand weer kapot!
Bedankt allemaal, probleem opgelost! Even op de sloop geweest en voor 20 euro klaar. De dealer vroeg overigens 100 euro!
aangezien denk elke tip welkom is bij je aankoop even mijn ervaring. Ik kocht een station 1.8 16v van 2005. De auto reed zo’n 15 km op gas en schakelde terug naar benzine. Oorzaak; verstuiver kapot en een schade post van ca 1200 €. Gelukkig betaalde de garage de helft maar toch… Bij mijn astra werkt de inspuiting van coltec gsi installatie op de computer van de auto, dan werk je weinig of niets van het zogenaamde terugval van vermogen. Succes met je aankoop, en gas dat rijd echt erg goedkoop, voor mij in ieder geval niks anders meer!
Dus hij zit achter het dashbordkastje?
ok, ik ben in ieder geval al een heel eind op weg geholpen. Alvorens eventueel de nieuwe weerstand te bestellen kan ik die weerstand ohms doormeten en wat zou ik moeten meten? Iemand toevallig in het bezit van het juiste typenummer of toevallig hier die nog zo’n weerstand heeft liggen? (H station 2005 1.8 16v met handmatige airco) of een goedkope leverancier?
Bedankt voor de reacties tot zover. De ventilator draait op stand 1, 2 en 3 niet (of nauwelijks) Heeft dat ook met die weerstand te maken? Alleen stand 4 verwarmt en draait voluit zoals het hoort. Dus 1 2 en 3 merk je het verschil van blazen niet.
heb je ook gecontroleerd of de contacten van de batterij vast zitten in de printplaat? deze willen bij die sleutels ook nog wel is los gaan, eventueel voorzichtig vastsolderen of anders met een los draadje een ”bypass” leggen.
heren, heel erg bedankt voor de tips.Enige nadeel met dit koude weer is natuurlijk dat de interieurclips afbreken, maar ik heb alles vrij goed heel kunnen houden. Alles is goed schoongemaakt, afgekit, nagemeten en inelkaar gezet en het werkt weer!! :D :D
ok bedankt. Voor de chromen strip eraf te halen moet je denk ik de binnenbekleding eraf halen, zodat je bij die schakelaar komt?
ok, ik moet het even controleren een dezer dagen, dus met het activeren van de microschakelaar (want dat had ik al gezien dat die erin zou moeten zitten) in het handvat word de klep geopend.
maar zit die verkleuring nou aan de binnen of buitenkant!!
@dunjatamara wrote:
Das een goeie! nog niet naar gekeken maar wel aan gedacht, ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet bij mijn auto ben wezen kijken sinds oudjaarsdag, alleen komt maandag nu wel heel dichtbij dus ik heb nog maar een weekend de tijd dus ik krijg opeens last van haast :oops:
Nu even uitzoeken hoe dat ding werkt ik ben al zover dat ik weer waar zwart en rood in moeten nu nog uitzoeken welke stand ik denk dcv?
dcv is inderdaad gelijkspanning. 20v bereik is ook goed, precies waar je de rode vierkantjes om hebt gezet moeten de meetpennen in.
Probleem had ik ook. Als je een beetje soldeerervaring hebt kun je goed zelf met een dun draadje een bypass solderen en zit het voorgoed vast (zoals het hoort)
-
AuteurBerichten